/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Godt nytår
Fra : Sandhedsvidnet
Vist : 631 gange
300 point
Dato : 31-12-11 13:07

Rigtig godt nytår til alle jægersmænd her på Jæger-Kandu håber i får noget på at drikke og noget på spidsen i det nye år
Også et rigtig godt nytår til Knudsen
Mit spørgsmål er: Hvilket nytårsforsæt har i????
SHV glæder sig til kl. 24

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-12-11 14:34

Det må vel være et ønske, om et godt skudår.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 31-12-11 15:22

- i lige måde SHV. Kan vi ikke gemme det der med nytårsfortsætterne et års tid?

Godt Nytår til alle X'ere...

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 31-12-11 15:39

Godt nyår til alle herfra
Har et nytårsforsæt, at jeg ikke vil have nyårsforsættere, vælger at bøvle med tingene hele året, når de opstår.
Jeg nu give et nytårsønske til Tonganeserens barnebarn, om fuldstændig helbredelse i det kommende år for hendes sygdom.

Godt nytår til alle X, også de som X´r lidt rundt i suppedasen )))

MVH
BW

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 01-01-12 01:51

Jen ...to.... tre..... ååååååååå... fire.....ALLE HOOOLdtttttttttttttt..
Hvad satan, SHV forlanger nytårsforsætter...???? Han kan få mit med det samme, kan han
– A' vil ha' mere på spidsen i 2012.......
Vi har det, Åh Åh, så dejligt, åh åh åh åh.
Schå dejligt åh åh åh åh.....hup, bøvs og prut.

Hvad står bogstaverne SHV for..? Jow, socialhemovraterne in denmark.

Ha ha ha ha ha....skål for X'erne.......??????.......X'erne ???? Er det ik' de forhenværende...? JOW, gu' det sååååå ! Jamen så skål da – og skålen skal være i chimpanse wasser..

Suppedasen....ha ha ha ha, mente du, de gule ærter, fættersvejser ???

Schå længe skuden kan gå, så længe hjertet kan gå....Schål, i ungmøer.....og andre fruentimmere.
I ser dejlig ud i aften....Katinka katinka luk vinduet op, og hør min harmonikavise...
Nu vil jeg dælme dulme ha' en tår bajser........Og det schal være en carlsberg dåsebajser, købt for næsten keinen geld i sorderboppen...schål i skivet !

Nå, jæ må heller småtte ind til kællingerne igen – de råber i munden på hinanden, at nu vil de se hvad raketten kan.....høøøøøøøøøø, jæ ska' satme gi' dem raket, ska' jæ.

Nåææææææææææææææhhhh........ jæ slutter for denne gang, vi kan slås videre i 2012

Guten højde liebe løjte

En særlig hilsen til søen folk......og en særlig tak til Bettersplejser, fordi han gør mig så glad med sine morsomme indlæg....

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 300 point
Dato : 01-01-12 10:24

Godt nytår SHV,
Vi gik en lille tur ved midnatstid, og vi mødte vores søde genboer, som har en dejlig jagthund.
Han gik helt amok ved fyrværkeriet, løb af sted igen og igen og han ledte og ledte. Mon al det skyderi mon ikke ville resultere i en enkelt lille fasan, han kunne hente? Men nej, skuffelsen var stor - der var ikke noget bytte, selv om der ellers blev skudt meget.
Nå, men motionen fik han da.

Mit nytårsfortsæt er at pakke al julepynt væk i dag. Det kan klares på en enkelt dag, og så behøver jeg ikke at beskæftige mig med nytårsfortsætter førend til næste år

Rigtig godt 2012 til jer alle

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 02-01-12 08:40

Vær velkommen bb1 - nu kunne du ikke holde dig længere ? Eller er du blevet smidt ud fra andre fora ?
I en ny tråd, som vi jo er nogle stykker der ikke kan svare i, har du skrevet følgende:

"Under jagt kommer en hund til at krydse skellet til naboen, under drev med råvildt.
Naboen indfanger hunden (Som er en god og lydig hund og derfor lader sig indfange) Låste den inde i et skur og ringede straks til politiet og bad om at få hunden afhentet. Politiet bestilte dyreinternatet i Brande til afhentningen, men selvom de blev bremset i egen indkørsel forlangte de 850 Kr. for deres ”Ulejligheden”. Politiet oplyste, at der kan forventes et bødeforlæg på min. 2.000 Kr. fordi hunden strejfede samt et på 1000 Kr. fordi hunden ikke havde hunde tegn. Det havde anmelderen oplyst. Ejeren af hunden havde dog flere vidner på, at hunden havde halsbånd med hunde tegn på ved jagtens begyndelse, men alt i alt et bødeforlæg på 3.850 Kr.

Sagen er af stor vigtighed for alle jagthunde ejere. For tænk om det dannede præcedens, så landets politimestre automatisk udsender bødeforlæg af denne størrelse, når en hund krydser skel.
Derfor er Danmarks jægerforbund også gået ind i sagen og yder juridisk bistand.
"

Et meget aktuelt emne for en typisk jagtdag ! Hvem har ikke prøvet at ens hund er gået ind på nabojord ? Det må den naturligvis ikke, men hvis man ellers har en lydig hund, burde det ikke være noget problem !
Man kan spørge dig, om der er tale om din egen oplevelse og egen hund ? For mit indtryk er, at du ikke selv har styr på din hund, siden den altid går i line (set på mange billeder du selv har offentliggjort)
Mon ikke naboen her har været generet ofte før, og derfor har grebet til en "anholdelse" ? Når man kender lidt til dig og nogle af de lidt tvivlsomme personer du bedriver jagt med, passer det hele sammen som fod i hose - så betal du blot og se glad ud !! At DJ skal spilde tid på noget så åbentlys tåbeligt og selvforskyldt, er helt ude af proportioner !!
Iøvrigt har hundetegn, som var præget med numre, ikke eksisteret i mange år, men derimod skal man have et navneskilt med telefonnummer påsat halsbånd, hvis man ellers bruger den slags - jeg gør ikke, da en jagthund forfærdelig nemt kan sidde fast i grene m.m., specielt ved vandarbejde !!
Gør derimod noget ved jeres træning - det kræver til gengæld et stort arbejde, men er ganske gratis !!
Men dejligt at høre fra dig efter ca. ½ års fravær.

Håber Sandhedsvidnet tilgiver mig, at jeg har benyttet hans tråd til dette lille, men vigtige indlæg !

ØV4
Multi-X
Staver stadig ikke mit navn med hverken C eller K

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 02-01-12 10:03

Hmmmm....Det undrer mig, at DJ er gået ind i denne tabersag, som er tabt på forhånd.

Lad os lege lidt med tanken om at det bliver "tilladt", at ens jagthund lige runderer 4 meter naboens jagt af ? Hvor meter er så acceptabelt næste gang - 100 meter - 200 meter ?

Nej, jagthunde – eller hunde i det hele taget, har overhovedet intet at gøre på naboens grund – eller jagt ! Derfor undrer det mig helt og aldeles, at DJ vil ha' noget med denne sag at gøre !! Og jeg tror heller ikke på det.

Har du et eller andet link til sagen bb1 ?

HH.
Eks X

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 02-01-12 11:38

Citat
ja, dabj.
Det ville faktisk være "frygteligt" hvis naboen sådan kunne bestemme.
Ha ha ha, nu vil bb1 minsandten have, at naboerne bare holder kæft, når de ser fremmede hunde på deres jagt.
Citat
Og ja, hundeloven skal overholdes. Det skal alle andre love også, men er de "Fjogede" og ikke til at overholde, så skal de tages ud af loven. Og der er kun os, der bruger dem, som kan sige fra!
Jeg vil aldrig acceptere, at andre hunde render på min jagt.

Derfor er det en tabersag - og jeg nægter at tro på, at D.J har involveret sig i sagen.
bb1, har du ikke et eller andet link til sagen, så vi kan se hvad sagen reelt handler om..?

HH
Eks X

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 02-01-12 12:44

Så har vi Knudsen tilbage efter en lille pause og det bliver spændende om det er hans nye nytårsfortsæt
DJ er snot dumme hvis de går ind i sådan en sag , har ejeren af hunden ikke kontrol over hans hund, kan den blive hjemme, det har Knudsen også skrevet tykt og tyndt, op og ned af vægge og meget mere om, at han ikke vil gå på jagt med ulydige hunde
Jeg læser det som, det er en af Knudsens "jagtkammerater" der ikke har helt styr på hunden og nu vil Knudsen så i kraft af hans bestyrelsespost i kreds 3 køre de store kanoner i stilling utroligt er det, den hund, med de jagtlinier, har kommet så langt omkring den er ellers den fødte støvlepudser

SHV, venter spændt på link og nærmere forklaring.

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 02-01-12 13:11

Godt nytår til Bent Ballegaard Knudsen og tak for dit store engagement i jagtsagen.
Som andre har udtalt, så kunne jeg også tænke mig at vide, om oplevelsen er din egen eller det blot er noget du har hørt ?
Lov skal holdes - det er vi enige om ! Men at ville skyde gråspurve med kanoner i sådan en småtings-
afdeling som denne må siges at være, er at gå for vidt.

"Det skal alle andre love også, men er de "Fjogede" og ikke til at overholde, så skal de tages ud af loven. Og der er kun os, der bruger dem, som kan sige fra!"

Kan du ikke gøre din indflydelse gældende m.h.t. den "fjogede" knivlov, som er en pestilens for alle voksne mennesker - kan du se logikken ?

Med venlig hilsen
Provsten1
Også Multi-X'er

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 02-01-12 15:06

En lidt anderledes fortolkning end den Ballegaardske...

Det viser sig nu, at det DJ sanktionerer over, er for det første - bøden størrelse ved ikke at anvende halsbånd m/navneskilt – og dernæst , at jagthunde ikke kan fritages for at anvende halsbånd under jagtudøvelsen.

Længere er den såmænd ikke - og nu er der lidt fornuft i historien.

HH

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 03-01-12 07:39

Det er sgu' da vistnok kun i Ballens forstyrrede verden, man kan give en hund en bøde !!???
Hvordan vil man inddrive denne bøde

Seriøst svar fra bb1 ønskes !!

ØV4
MULTI-X
- C og K

PS Det siges, at bb1 stadig har de røde lamper fra jule-"udsmykningen" hængende på sine husmure ! Mon ikke det er på tide at få dem pillet ned ? Godt nok siger man at julen varer lige til påske, meeennn........??

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 03-01-12 21:49

Kære BW
Tak for din hilsen. Min lille guldklump har det ikke særlig godt i dag, fordi hun fik endnu en gang kemo i går. Lykkeligt er det, at der ikke mere kan spores leukæmiceller i hendes prøver, men først om 2 år kan der siges noget endegyldigt.
Det har kort og godt været en lortejul. Mangel på søvn af spekulationer - og den slags giver depressioner. Og man bliver alt for let ond i sulet, noget en nabojæger forleden fik at føle. Men har var su selv ude om det.
Også tak til de, som har skrevet personlige mails til mig. Det varmer mere end man tror.

Mvh.
Tonganeseren

Godkendelse af svar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 07-01-12 08:03

Tak for svaret pifo.