/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Outlook 2003 - sende billeder i en mappe
Fra : ingelein
Vist : 641 gange
50 point
Dato : 31-12-11 11:21

Hej
Kan man sende billeder = mange billeder i en mappe, eller går det kun at sende enkeltvis med e-mail?
Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : netop

Dato : 31-12-11 12:12

Du kan umiddelbart ikke sende en mappe med billeder, men du kan sende dem via PICASA for eksempel...

http://kortlink.dk/7zf3

Genialt koncept hvor man har billederne liggende på nettet og kan dele dem med dem man har lyst til.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-12-11 12:23

hvad windows kører du nu lige med?

Ellers er det letteste at gå ind i din billedmappe og markere alle de billeder du vil sende, højreklikker en af dem (uden at fjerne markeringen) i højrekliks menuen vælger du Send til, Postmodtager, og der åbner sig en lille skærm hvor du har mulighed for at gøre alle billederne mindre. Størrelsen tilsammen vises og alt afhængig af din udbyder kan du afsende ca. 5 MB i samme mail. Sig ok til det og dit mail program åbner sig og alle billederne er alle vedhæftet. Så er det bare som du plejer at skrive mail og vælge modtager m.m.

Godt nytår

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 31-12-11 13:20

Kører med Win XP og Office 2003
Hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : webm

Dato : 31-12-11 13:24

Hvis du vil beholde opløsningen på billederne så modtageren også kan bruge og se dem vil jeg nok bruge Picasa løsningen.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 31-12-11 14:11

De fleste moderne kamerabilleder indeholder meget mere information, end der kan ses på en skærm.
Så hvis modtageren bare skal kunne se billeder på skærmen, som de er, så kan du roligt komprimere dem ned til hver at fylde omkring 100kB.

De fleste postudbydere kan klare op omkring 10 MB.
Så kan du jo regne ud hvor mange der kan være i en mail.

Modtageren skal tømme sin postkasse inden du sender den næste portion.

Professionelle post kasser kan klare meget mere . Der er flere gigabyte ikke noget problem.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 31-12-11 17:14

Du kan sende en zip mappe alle post programmer også Outlook

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-12-11 17:22

Modtagerens postkasse kan måske ikke modtage mail med større vedhæftninger, så hvis det er mange billeder så brug en upload server, der er flere gratis muligheder og du kan sende download link til dem som skal se billederne, her 2 som jeg selv bruger:
Dropbox hvor du kan vælge at alle må se billed mappen eller kun nogle som du udvælger med mail adresse eller kun dem som du sender et til mappen:
http://www.dropbox.com/
Megaupload hvor du gratis kan sende et link til 1 mail modtager, du kan dog kopiere linket til alle dem som må hente billederne:
http://www.megaupload.com/
Hotmail har gratis 25 GB gemmeplads og du kan vist dele noget af det med andre Hotmail brugere, den funktion har jeg ikke selv afprøvet selv om alle mine billeder ligger der:
https://live.mail.com

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-12-11 17:25

Citat
Professionelle post kasser kan klare meget mere
Hotmail er ikke en professionel postkasse men for alle og der er gratis 25 GB så der støder ikke på problemer med at modtage eller sende store filer, selvfølgelig skal modtageren være Hotmail bruger for at bruge de op til 25 GB du måske ønsker at sende

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 03-02-12 20:06

Tak for svaret o.v.n..
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-02-12 19:33

Selv tak - du fandt en løsning? Men ikke MegaUpload den er jo lukket nu