/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
harddisk til sony tv
Fra : ambeck
Vist : 2245 gange
300 point
Dato : 31-12-11 10:24

Jeg har købt en verbatim harddisk på 320 GB og et nyt fjernsyn (sony KDL40EX723, men mit fjernsyn vil ikke bruge disken til at optage på. Det bliver ved med at sige, at hdd-en ikke kan bruges. Jeg har prøvet at formatere den, men det hjælper ikke. FAT32 kan ikke gå igennem, da den er for stor og jeg ved ikke, hvad og dvordan den skal formateres. Den virker OK på pc-en, som er windows7. Formaterringen fra commandpromten gik også igang, men afsluttede altså uden det ønskede resultat.

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 31-12-11 10:29

Det er en hd som bare har et usb kabel og ingen ekstern strømforsyning

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-12-11 10:33

Det skulle kunne lade sig gøre at formatere i FAT32 på win 7
når disk er sat til pc, højreklik på den i Stifinder og vælg formater, vælg FAT32

ellers kan du bruge dette
HP USB Disk Storage Format Tool - v2.1.8
http://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=197

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 310 point
Dato : 31-12-11 10:33

Har selv et Sony Bravia, med netop en 320GB disk sat til! (ka' ikke huske mærket!)

Når du sætter disken til TV'et, så SKAL du bruge USB porten der er mærket HDD Rec., og så lade TV'et selv formatere disken!!

Tryk på Home - Systemindstillinger - Optagelsesindstillinger - HDD-registrering

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-12-11 10:57

Citat
Det skulle kunne lade sig gøre at formatere i FAT32 på win 7

Nahhhh - win7 kan ikke formatere i Fat32 uden du installerer et andet formateringsprogram...

Dette kan klare det...

http://www.softpedia.com/get/System/Hard-Disk-Utils/WD-FAT32-Formatter.shtml

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 31-12-11 12:38

- jeg mener du skal bruge en HD med ekstern strømforsyning når den skal tilsluttes TV...

Godt Nytår

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-12-11 12:40

Ikke nødvendigvis - alle mine er "rene" usb - ganske vist til et samsung

Kommentar
Fra : transor

Dato : 31-12-11 14:04

Harddisken kan nøjes med fjernsynets (eller boxens) strøm via usb, forudsat at det mindst kan give den strøm som harddisken skal have , for at komme i gang.

Det er jo logik for perlehøns.

Men det er ikke alle fjernsyn ( boxe) som kan klare alle diske. Derfor er det besdst at bruge et usbkabel, med en splitter, så der også kan sættes en ekstern usb strømforsyning til.Så er man på den sikre side.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 31-12-11 14:26

jeg har sæt denne til et grundig tv

http://www.pixmania.com/dk/dk/4847004/art/freecom/ekstern-harddisk-xs-3-0-2.html
eller lidt mindre 1.5 tb (bemærk pris og 20 år garanti=super kvalitet)
http://www.pixmania.com/dk/dk/3748174/art/freecom/ekstern-harddisk-xs-usb-2.html
den er formateret i fat32 ( http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=641982 )
STORT minus er at det tager 2-3 min før den er aktiv i tv når der tæntes for det,og der er strømforsyning med til det så vælg en 500 gb uden strømforsyning.
pixmania.com er et godt sted at handle syndes jeg....

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 02-01-12 00:00

Under HDD registrering siger tv'et, "Det HDD, der er tilsluttet USB-porten til optagelse, kunne ikke genkendes. Kontroller tilslutningen"

ÆV

Jeg fik at vide i FONA, at TV-et selv ville formatere.
Og jeg kan ikke finde et program til formatering til FAT32.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-01-12 08:40

Citat
Og jeg kan ikke finde et program til formatering til FAT32.

Kig nu højere oppe....

DET VIRKER på Win7

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-01-12 09:42

Du har da fået 2 link til format!?
bl.a. dette
HP USB Disk Storage Format Tool - v2.1.8
http://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=197

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 02-01-12 14:06

Det er da fint med et link, men dder er ikke et program, som kan formatere FAT32. File scavenger siger mig ikke noget. Og Diskrecoup heller ikke. Så hvad skal jeg gribe og gøre i?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-01-12 14:26

Så får du den IGEN...

http://www.softpedia.com/get/System/Hard-Disk-Utils/WD-FAT32-Formatter.shtml

Hent - pak ud....

Den skal IKKE installeres - det er blot EEN fil og en ReadMe

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 02-01-12 14:42

Nu vil jeg gerne spørge hvad en usb splitter koster? For det er sikkert rigtigt, at den skal have mere strøm.Som trasor foreslår.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-01-12 15:41

Hvis du nu klikker på link, og læser hvad der står på siden

Citat
This utility will format any USB flash drive, with your choice of FAT, FAT32, or NTFS partition types.

Optionally you can also make the disk BOOTABLE by specifying a file location. Use the Windows 98 system files available here.

FIXES:
Allows creation of a FAT32 volume larger than 32 GB.
Fixes installation issue where installation process stopped after the earlier version of software was uninstalled and the new software was not automatically installed. The installation process now restarts automatically to install the new software after uninstalling the older version.

Rul ned forbi billede, der står, Primary Download Site klik på det!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-01-12 15:53

Citat
For det er sikkert rigtigt, at den skal have mere strøm

Strøm hjælper INTET så længe formatet er forkert

Godkendelse af svar
Fra : ambeck

Dato : 02-01-12 16:33

Tak for svaret dogvillestar. Alt det andet med FAT32 var vist irrelevant. Der var en særlig port til formålet. Den anden var kun til afspilning.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 03-01-12 07:32

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 03-01-12 07:34

Sony Bravia TV'er formatterer selv harddisken til det rette format, et format der er Sony's eget, og optagelserne kan kun ses via Sony's TV!