/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Jagt kronhjort polen/ungarn
Fra : haus
Vist : 516 gange
100 point
Dato : 29-12-11 23:52

Jeg har endnu ikke skudt kronhjort, og overvejer en tur til Polen eller Ungarn efter en 5-6 kgs hjort til efteråret (julegaven til mig selv). Er der nogle som har gode erfaringer med forskelige bureauer udover Diana ? Er der nogle som har rejst med Holmelund og hvad var erfaringerne ? Budgettet er max kr. 15.000 alt incl.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-12-11 08:56

Citat
efter en 5-6 kgs hjort til efteråret

Nede i den størrelse skal man vel til Afrika for at skyde unge antiloper ?

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 30-12-11 09:44

Der er jægere der arrangerer en bustur til Polen hvert år for at gå på jagt.
De starter i Nordjylland og laver opsamling i Vejle og andre steder.
Husk pas til dit gevær m.m.
5-6 kg er vel en hund eller en lille grissebasse?

vic200

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 30-12-11 15:36

Hej Haus.
Flere af mine bekendte har benyttet sig af Korsholm Jagtrejser - med succes.

Fx. 4 dages jagt m/ophold i dobbeltværelse med fuld forplejning + alle nødvendige tilladelser, + afskydning af 1 kronhjort op til 4,99 kg.
Pris: 13.200

Mvh.

HH.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-12-11 16:00

Citat
afskydning af 1 kronhjort op til 4,99 kg.

Babyen er forhåbentlig død når den bliver afskudt......det kræver vel også mindst et 8" kanonløb at stoppe den i ??

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 30-12-11 16:17

Luffe, jeg troede - siden du blandede dig, at du havde lidt mere kendskab til jagt......Det er trofæ-størrelsen der skrives om