/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Opvasketid på 5-6 timer? (Siemens)
Fra : palle22
Vist : 1077 gange
200 point
Dato : 29-12-11 17:32

Hej

Jeg er netop flyttet ind i en lejlighed, hvor der står en nyere Siemens opvaskemaskine (SL15J1S). Der er tre programmer; et på 35 grader, et på 50 grader, og et på 65 grader. Programmet på 35 grader er forholdsvist hurtigt, men vasker ikke rent. De to andre programmer vasker rent, men de tager begge mellem 5 og 6 timer at gennemføre for maskinen!

Jeg kender flere, som har andre typer af Siemens opvaskemaskiner, hvor vasketiden er ca 2 timer, så jeg er i tvivl om, hvad der kan være galt her?

Nogen idéer? Skal der bare ringes til udlejer?

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 210 point
Dato : 29-12-11 17:35

Ja, når du er lejer, ville jeg kontakte udlejeren. Det er ikke en normal vasketid. Ca. to timer er det normale. Vi har en Simens, som er ca. to timer om det.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-12-11 17:45

Det tyder på et under dimensioneret varme legeme, typisk discount...

Prøv at søge på Siemens opvaskemaskine SL15J1S, og du får kun billige discount svar...

Man får hvad man betaler for og udlejere forsøger at minimere udgifterne.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 29-12-11 18:04

Kunne være den ikke er forbundet rigtigt, altså har for lidt strøm... Hvis den kun er forbundet med 220 og burde være forbundet med 380 hedder det vist måske er der ikke kraft i ejendommen...

det er et bud

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 29-12-11 20:39

Nej der er stortset ingen opvaskemaskiner der bruge 400 v mere

Godkendelse af svar
Fra : palle22

Dato : 08-01-12 13:39

Tak for svaret alka.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 08-01-12 16:37

Selv tak palle22.