/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Slægtsforskning i Rumænien
Fra : svendgiversen
Vist : 1126 gange
155 point
Dato : 29-12-11 13:06

Vor svigerdatter kommer fra Braila i Rumænien, med far Tataru og mor Lupascu efternavne,
hvordan søger jeg der; ud over mormonernes Family Search, der ikke giver nogen kendte slægninge?

Er der nogen der kender nogen slægtsforskere med erfaring i rumænske slægter??

Eller som kender nogen Tataru og/eller Lupascu???

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 165 point
Dato : 29-12-11 13:22

Du skal ikke forvente at kunne søge på noget som helst fra Rumæmien, heller ikke hos Mormonerne.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-12-11 14:20

Hvorfor ikke?
"
1. Stoica Tataru - International Genealogical Index / CE
Gender: Female Birth: 08 SEP 1905 Surdila Greci, , Braila, Romania

2. Stoica Tataru - International Genealogical Index / CE
Gender: Female Birth: 08 SEP 1905 Surdila Greci, , Braila, Romania

3. Stoica Tataru - International Genealogical Index / CE
Gender: Female Birth: 08 SEP 1905 Surdila Greci, , Braila, Romania

4. Stoica Tataru - International Genealogical Index / CE
Gender: Female Birth: 08 SEP 1905 Surdila Greci, , Braila, Romania

5. Stoica Tataru - International Genealogical Index / CE
Gender: Female Death: 05 OCT 1988

6. Stoica Tataru - International Genealogical Index / CE
Gender: Female Death: 05 OCT 1988 Faurei, , Braila, Romania

7. Stoica Tataru - International Genealogical Index / CE
Gender: Female Death: 05 OCT 1988 Faurei, , Braila, Romania

8. Stoica Tataru - International Genealogical Index / CE
Gender: Female Death: 05 OCT 1988 Faurei, , Braila, Romania

9. Stoica Tataru - International Genealogical Index / CE
Gender: Female Marriage: 10 OCT 1922 Faurei, , Braila, Romania

10. Stoica Tataru - International Genealogical Index / CE
Gender: Female Marriage: 10 OCT 1922 Faurei, , Braila, Romania

11. Stoica Tataru - International Genealogical Index / CE
Gender: Female Marriage: 10 OCT 1922 Faurei, , Braila, Romania

Matches: International Genealogical Index/Continental Europe - 11
"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-12-11 14:22

Jeg synes godt nok det ser lidt ensidigt ud?

Hvorfor ikke, Ole?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-12-11 14:30

Også dette ser lidt ensidigt ud:
"
International Genealogical Index - Continental Europe
1. Marius Lupascu - International Genealogical Index / CE
Gender: Male Birth: 23 AUG 1966 Turnu Magurele, , Teleorman, Romania

2. Marius Lupascu - International Genealogical Index / CE
Gender: Male Birth: 23 AUG 1966 Turnu Magurele, , Teleorman, Romania

3. Marius Lupascu - International Genealogical Index / CE
Gender: Male Death: 18 APR 2001

4. Marius Lupascu - International Genealogical Index / CE
Gender: Male Death: 18 APR 2001

Matches: International Genealogical Index/Continental Europe - 4

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-12-11 14:34

Vi skal bare forbinde lille Nikolai født 2008 med kejser Augustus født før år nul.

Ca 70 generationer og der mangler kun 67...

Hvem kan hjælpe?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-12-11 17:07

Jeg har nu samlet det væsentligste om den foreløbige søgning:

Tataru & Lupascu search

In Århus lives Paula Tataru med Email: paula@birc.au.dk

Mails from Paula:
My dad says that his dad has cousins in Braila, but he is from somewhere else, close to Brasov. My dad says that if either Petre Tataru or Nicolae Tataru came from Bretcu commune (http://en.wikipedia.org/wiki/Bre%C5%A3cu) then we are related.

I have talked to my grandfather and he says he doesn't recognize the names and that it is important if they are from Bretcu or not. If it helps, his parents were named Vasile Tataru and Maria Zarnescu. He also said his fathers had some relatives in Bacau county.

From Krak:
Ud over Ana i Flensborg og dig i Århus er der to Tataru mere:
Raluca Tataru I Aalborg
Iulian Tataru I Tistrup

From Family Search:
1.   Stoica Tataru - International Genealogical Index / CE
Gender: Female Birth: 08 SEP 1905 Surdila Greci, , Braila, Romania
2.   6. Stoica Tataru - International Genealogical Index / CE
Gender: Female Death: 05 OCT 1988 Faurei, , Braila, Romania

1.   Marius Lupascu - International Genealogical Index / CE
Gender: Male Birth: 23 AUG 1966 Turnu Magurele, , Teleorman,
2.    Marius Lupascu - International Genealogical Index / CE
Gender: Male Death: 18 APR 2001

Der er meget at lave i 2012..

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-01-12 12:26

Så i sporløs i går, det var netop fra dette område, der stod Braila 16 km...

Og familien hed Stoica?

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-02-12 12:41

Tak for svaret Bille1948.