/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
GIF-animationer
Fra : ppk
Vist : 636 gange
100 point
Dato : 27-12-11 14:45

Hej

Står lige og har fundet nogle animerede nytårs ting på nettet, og vil så gemme dem for senere at bruge dem i en mail (så det bliver lidt festligt).

Men når jeg hjøreklikker og gemmer som GIF ! bevarer den IKKE animationen !

NU er mit spørgsmål så om hvordan jeg så skal gøre for at kunne gemme dem og bruge dem i min mails.

På forhånd tak for hjælpen.

Hilsen
PPK

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 27-12-11 14:49

Jeg tror den bevæger sig i modtagerens mail. Har du ikke en ekstra mailadresse, hvor du kan tjekke det

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-12-11 15:07

Ellers gem dem som jpg.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-12-11 16:08

Hjemmeside

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-12-11 16:08

Det er ret almindeligt, at du ikke kan se bevægelsen i en GIF-anim, i en oversigt.
Men find den i din stifinder, og dobbeltklik på filen, så vil der sikkert være et eller andet program, som vil vise den i bevægelse; om ikke andet, så kan du lade din browser vise den, hvis du får en valgmulighed.
Jeg er selv stor GIF-samler, og har lært mig selv nogle trick, når en sådan fil er kopibeskyttet på en hjemmeside. Så går man bare ind ad bagdøren og henter filen. - Det er lidt mere besværligt, men slet ikke umuligt.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-12-11 16:18

Granner ved vist ikke helt hvad det vil sige, at gemme den i JPG format.
Det vil ødelægge GIF ideen, således at du kun får det første billed.

GIF animationer er en samling billeder, der ligger i et lag, og bliver vist løbende, med forskellig interval mellem billederne. - Men hvis den lagres i andet format, taber filen de underiggende billedlag og tilhørende data, sådu får et rent stil-billed.
http://www.4shared.com/dir/1_xNgwOH/_online.html er adressen på mit fjernlager, hvor der er en pakke med hjemmesideværktøjer. Læs også den tekstfil der er i mappen.
Her er et godt gammelt program GIFCON, som du kan lave mange ting med, ændre og nyskabe o.s.v. - Kun fantasien sætter grænser!

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 27-12-11 16:20

Hej igen

Har nu prøvet at dobbeltklikke på GIF-filerne via stifinder, men det bliver de ikke mere levende af ! og jeg får heller ikke valget om at åbne med noget andet program så jeg kan se animationen

Og så har jeg prøvet at sende mailen til mine 2 andre mail adresser, hvoraf den ene er GMAIL og der kommer animationen med når jeg har indsat dem som billeder i mailen, samtidig vedhæftede jeg dem også men heller ikke her kommer animationen med.

PPK

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 27-12-11 16:32

Højreklik og "Gem destination som"

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 27-12-11 16:34

1) Hent billedet fra den mail, hvor den er i funtion og gem det.

2) Se efter i dine indstillinger, om der tillades at gemme animerede elementer; det kan være her problemet ligger.

Ellers må du til det lidt mere anstrente arbejde.
Man kan gemme linket til billedet, for så at hende det den vej.
Man kan også vise kildeteksten til siden, og her "luske" hele link-adressen ud af siden; for så at hente det man vil bruge.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 27-12-11 16:42

Den mail jeg har sendt til min GMAIL virker animationer både som vedhæfted og som indsatte billeder !

Så det må være noget i min Outlook 2010 som driller

Ej heller kan jeg som sagt se animationerene via STIFINDER

PPK

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 27-12-11 18:57

severino !
Citat
Man kan også vise kildeteksten til siden, og her "luske" hele link-adressen ud af siden

Jeg kender ingen som dig
Men kandu så ikke hjælpe Teamet over de sidste hurdler, Eks vise siden samt gå til top og meget andet. det er jo ikke engang en betaver.
Men bortset fra det så glædelig bagjul

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-12-11 20:20

Citat
Ej heller kan jeg som sagt se animationerene via STIFINDER

Vælg åben MED = IE

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 27-12-11 22:04

nomore

Så langt så godt virker det (åbn=IE) men så trænger der sig et spørgsmål mere på, hvorfor kan jeg så ikke se animationerne i min OUTLOOK 2010 ?

Det er jo der andre sandsyligvis skal læse deres mail, og se mine animationer.

PPK

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-12-11 22:28

Citat
Jeg kender ingen som dig

Det forklare en hel del Højris, det er der heller ikke så mange andre der gør!
Det er måske derfor jeg har følt mig så alene i hele julemåneden!?
Så fortsat glædelig baghjul, og godt nyt hår!

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 07-01-12 18:50

Tak for svaret severino.