/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
gamma-knife
Fra : ziggystarbrush
Vist : 831 gange
20 point
Dato : 27-12-11 11:16

Hej.

Jeg har trigeminusneuralgi og har prøvet flere behandlingsformer, bl. akupunktur. Tre gange er jeg blevet behandlet med glycerol injektioner. De to første gange med succes. Tredje gang uden resultat. Nu overvejer jeg gamma-knife surgery. Er der nogen der har erfaring med det? Er det en behandling man kan få i DK?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-12-11 12:48

Ja, det er som et brændglas, hvor man bestråler et punkt i hjernen uden at ødelægge resten...

Er det det du har brug for?

Det er ret dyrt, og herhjemme behersker man ikke teknikken særlig godt endnu...

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 20 point
Dato : 27-12-11 12:57

Førende er Tyskland og Holland,
prøv at komme til Krefeld i Tyskland, her er den hollandske overlæge den bedste i Europa...

Godkendelse af svar
Fra : ziggystarbrush

Dato : 27-12-11 17:06

Tak for svaret svendgiversen.