/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
HTC bluetooth
Fra : Arladude
Vist : 635 gange
500 point
Dato : 26-12-11 22:12

Jeg har en HTC wildfire s. Den slukker selv for bluetooth forbindelsen ca 3 sec. efter jeg har tændt for den. Hvad kan være galt ??

Det sker også når tlf. er fuldt opladet

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-12-11 23:08

Den skal jo have en anden enhed at holde fast i, f.eks. BT headsæt, som er tændt, ellers er der ingen grund il at den bruger ekstra strøm på, at søge efter ydre enhed.
HTC er jo en telefon, som er langt mere strømforbrugende, end man er vant til fra før i tiden.
Hvis min har tændt for BT, WiFi og andet netværk, så elsker den at sidde i laderen mindst en gang i døgnet.

Kommentar
Fra : Arladude

Dato : 27-12-11 00:02

Ang. severinos svar

Jeg tror ikke det er der løsningen ligger.
Bluetooth funktionen virkede fint da jeg fik mobilen.Da kunne jeg tænde funktionen og den forblev "on" . Den slukkede dog når der var "lav" strøm på batteriet .

Andre der har en mulig løsning ???

Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-12-11 00:37

Med li-ion batterier er det svært forr elektronikkenat måle korrekt hvornår batteriet er ved at være tomt, så det kan være fordi automatikken fejlagtigt registerer dit batteri som næsten tomt, selv om du mener det er fuldt opladet. Prøv at lade det løbe helt ud før du lader igen. Det kan måske bringe målingen på plads. Det kan også være at det er tid for et nyt batteri.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 27-12-11 02:29

Slå strømspare funtion af,måske virker det da?

alimak

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 27-12-11 07:42

jeg har 2 forslag

1. Kan det være en strøm spare app der går ind og slukker for BT? det er jo en meget strømslugende funktion i mobilen.

2. Kan det være efter "synlig i X antal sekunder" udløber at problemet kommer ?

Kommentar
Fra : Arladude

Dato : 27-12-11 12:29

Ang. Brommi og Alimak svarene :

Det hjælper ikke at slå strømsparefunk. fra .
Telefonen slukker selv for BT 3 sec. efter jeg har sat det til on.
Telefonen er 7 uger gammel og BT virkede da jeg fik den. Der var BT on hele tiden

Andre mulige løsninger

Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-12-11 13:43

Med sjatladninger kan batterimålefunktionen vise forkert.
Har du prøvet at lade det løbe helt ud inden du lader op igen ???

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-12-11 15:55

Uanset hvad årsagen end kan være, så check lige din BT opsætning, om den kan huske den externe BT-enhed, og om den er tændt.
Hvis den ikke fanger din BT-enhed, vil den igen koble fra.
Hvis den har glemt din enhed, så er der jo ikke noget at koble sig op til; og så vil den også koble fra.

Men naturligvis kan der være andre årsager til dit problem. Men nu tager vi lige nogle af den der er gratis!

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 28-12-11 09:54

har du tjekket om du har samme problem med Wifi? Jeg havde problem med min Wifi og BT tænding på min HTC desire HD. Den tændte kun kortvarrigt og slukkede så igen. Jeg sendte den til reparation. (desværre har jeg været lidt uheldig med 2 reparationer nu).

mvh timeglas

Kommentar
Fra : Arladude

Dato : 28-12-11 14:06

Ang. severino og timeglas svar

Jeg har prøvet at "fange " 3 andre tlf. og mit bluetooth headset. Intet af det fungerer .

Mit wifi fungerer perfekt , det kobler nemt på mit hjemmenetværk og kobler mit mobil internet fra.

Mit BT problem opstår både når tlf er på wifi og på mobilt netværk.

Da jeg købte tlf. virkede det perfekt.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 28-12-11 21:47

jeg mener jeg læste om een på et tidspunkt, som tog opdateringer fra facebook fra- og fik det til at virke

Men jeg aner ikke om det lige var den telefon- og jeg kan ikke umiddelbart heller se logikken.

Så det var bare deet

Kommentar
Fra : Arladude

Dato : 29-12-11 16:22

Jeg løste problemet ved at gendanne telefonen tilbage til fabriksindstillingerne. Så problemet er sikkert kommet med en applikation som jeg har hentet . Så jeg tjekker min BT hver gang jeg henter en app.

Hvad gør jeg med de point jeg har tilbudt ????

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 500 point
Dato : 29-12-11 17:59

Point i dag er kun symbolsk, de tæller ikke mere som i gamle dage, så vælg den du syntes kom nærmest med en forklaring, og placer dem der!
Du fik løst dit problem på en lidt pudsig måde, men bare det at det er løst, er posetivt, og vi andre der bruger HTC, er også blevet en smule klogere!

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 29-12-11 18:05

Det vigtigste er vel, at få afsluttet og lukket spørgsmålet, så det ikke bliver annuleret af kandu.
Så kan andre finde svaret

http://www.kandu.dk/faq.aspx#14

og du får point tilbage, hvis nogen vil købe det.

mvh smuller54

Godkendelse af svar
Fra : Arladude

Dato : 30-12-11 15:10

Tak for svaret severino.