/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Betyder dansk politik noget?
Fra : PeterTheisen
Vist : 387 gange
10 point
Dato : 26-12-11 15:28

Mener du, at dansk politik betyder noget og ikke bare er et spil om at spinne sig til magt?

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 26-12-11 16:53

Ja det betyder noget, endda rigtigt meget PeterTheisen, men man er nød til at have magten ellers kan man ikke ændre noget.
Iøjeblikket er der 2 store grupper dem der sad før og dem der sidder nu.
Jeg må være ærlig og bekende at jeg mener at dem der nu er ved magten er de rigtige.
Man kan ikke i den krise Danmark og resten af verden sidder i læne sig tilbage med foldede arme og håbe at der er andre der gør noget og det var her den forige regering sad, problemet var desværre ikke at de kun sad, de turde ikke engang at lave noget uden DF og dermed blev de handlingslammet.
I krise tider skal alle eller de fleste prøve at lave love med så mange som mugligt, så det kan holde hvis der skal komme en ny regering.
Istedetfor at tænke på sit flertal som v og k gjorde så begyndte de andre at tænke på landet og folket, de arbejdeløse, vi skal snart til at vågne op og begynde at bruge penge igen, jeg kan ikke se at nogen er blevet fattiger end før krisen og vi er nød til at holde op med at spare op, vi skal bruge og låne penge så vi får gang i produktionen, jo længer tid det tager at få folk til at holde op med at tænke som lemminger jo hurtigere vil krisen være over.
alan57

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 10 point
Dato : 26-12-11 18:38

Og nu kan der ikke laves noget uden Dr. Margrethe III som bestemmer det meste.
I øvrigt er de også handlingslammet uden "gammel komunisterne"
Og hvad er så forskellen.
Betalingsringen bliver lavet af en regering på et mandat af arbejderbefolkning.
Men betalingsringen er i virkeligheden for, at dem der har penge nok, ikke skal føle sig så trængt, når de suser rundt i København.
........................må vi håbe på.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-12-11 23:12

Citat
vi skal snart til at vågne op og begynde at bruge penge igen, jeg kan ikke se at nogen er blevet fattiger end før krisen og vi er nød til at holde op med at spare op, vi skal bruge og låne penge

Det lyder rigtigt nok.... men det er temmelig svært at bruge penge man ikke har - tænk bare på hvor mange der er blevet arbejdsløse!!!

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 27-12-11 08:09

Du har helt ret Nordsted1, men ved at fokusere på de arbejdsløse så kik på dem der har et arbejde, det handler om måden vi tænker på.
alan57

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 27-12-11 09:44

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind