/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
guldkæde
Fra : ejgild01
Vist : 1278 gange
100 point
Dato : 25-12-11 19:23

Hej ,,, er der nogen der kan sige hvad jeg skal gøre nu her hvor jeg har købt en guldkæde til min kone i julegave og den er for kort ca 4cm ,,kan den forlænges og vil det koste en bondegård

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-12-11 19:48

Det kan vi jo ikke svare på før vi ved: Hvad du har købt? Hvor?? Og til Hvilken pris???

Hvor mange led svarer de 4 cm til?
Måske kan man få ekstra løse led, hvis det er en standard vare??

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 25-12-11 20:01

som svendgiversen skriver, så er det svært at svare på uden at se kæden.
jeg synes, du skal henvende dig hos 2-3 forskellige guldsmede for at høre, hvad deres bud er. Både løsnings- og prismæssigt.
Måske kan kæden forlænges med en tynd kæde ved låsen?

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 25-12-11 21:52

Gå ned i forretningen og byt den til en længere?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-12-11 21:54

Citat
Gå ned i forretningen og byt den til en længere?

Ja hvor svært ka' det være?

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 25-12-11 22:37

Det kan nok bedste betale sig, at få kæden byttet til en der passer i længden.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 25-12-11 23:09

Eller du kan sige det er en armlænke.

alimak

Kommentar
Fra : ejgild01

Dato : 26-12-11 10:00

jeg kan godt se at det er lidt vankelig at følge jeres råd fordi det var måske letsindig at købe den af en privat i gul og gratis

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 26-12-11 10:08

Jeg kig ud fra, at den ikke bare var til at bytte, da jeg skrev mit svar. Evt. kan du jo tage et billede af den og lægge det ud her:
http://www.peecee.dk/
send os et link, så kan vi se den. Det gør det noget nemmere at give råd.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-12-11 10:09

Nu var spørgsmålet jo, om den kunne forlænges og hvad det kostede?
Og det var det jeg svarede på...

Hvis det er muligt at bytte den til en tilsvarende lidt længere, er det jo det nemmeste,
og sikkert også det billigste?

Jeg tænkte nok, ud fra spørgsmålet, at den ikke var købt i en guldsmedeforretning.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 26-12-11 10:23

Jeg har selv en gammel kæde, godt nok i sølv, som er forlænget med en lille tynd sølvkæde, den sidder så i nakken, så det ser fint nok ud - måske kan din kæde også forlænges så enkelt.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-12-11 10:33

Du skal nok ikke gå til en guldsmed for at få den forlænget, det kan jo være hæler varer...

Er det de enkelte led, der holder kæden sammen? Så er det svært at få tilsvarende, der ligner.

Eller er der en central tråd?? Så må denne kunne forlænges...

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 26-12-11 10:44

Citat
det kan jo være hæler varer

men det kan jo også være, at sælger bare har syntes, kæden var for kort

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-12-11 11:12

Sådan noget skal man være meget varsom med at købe af private,som man ikke kender.
Hovedproblemet er at der er stor risiko for at du er blevet kriminel . Hæleri er stafbart.
Hvis den var meget billoig kan du være sikker på at den er varm. Ingen sælger guld billigt,hvis de har god samvitighed.

Det næste er problemet, hvis at der er noget i vejen med varen.
Den kan være for lang eller kort.
Er du sikker på at det er guld ?

Hvis du har samvittighed til det kan du få sat et stykke i. Det kan måske være en speciel lås som ser smat ud , er et smykke i sig selv og som giver de ekstra 4 cm.

Kommentar
Fra : jensegon

Dato : 26-12-11 12:43

Få konen byttet til en med en tyndere hals.

Kommentar
Fra : ejgild01

Dato : 27-12-11 09:57

Ud fra den pris jeg gav kan det ikke være hælervarer

Kommentar
Fra : webm

Dato : 21-05-12 08:36

Citat
Ud fra den pris jeg gav kan det ikke være hælervarer

Har hælervarer én pris og almindelige varer en anden pris?
I bekræftende fald, hvor er grænsen?