/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Indtægter
Fra : sdam
Vist : 736 gange
100 point
Dato : 24-12-11 10:54

Hvor meget må man have i personlig indkomst, ved siden af f.eks. en førtidspension, FØR de modregner i pensionen?
I så fald hvordan udregnes "modregningen"??

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-12-11 11:05

Nu skriver du ikke hvilken pension der er tale om...

Så der kan ikke afgøres med det korte spørgsmål.

Men du kan jo kigge på hjemmesiden, for dem der betaler din pension.

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 24-12-11 11:09
Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 24-12-11 11:13

Din førtidspension bliver beregnet ud fra din økonomiske situation. Det har derfor betydning for din førtidspension, hvor meget du og din eventuelle ægtefælle eller samlever tjener ved siden af din pension.

Det betyder også noget, om du eller din ægtefælle eller samlever har andre indtægter, fx andre pensionsindtægter eller renteindtægter.

De supplerende indtægter, som kan få betydning for størrelsen af din førtidspension, er:

•Indtægter fra personligt arbejde – løn, honorar mv.
•Udbetalinger fra arbejdsmarkedspensioner og individuelle pensioner, fx ratepension
•Underholdsbidrag og andre løbende ydelser, fx erstatninger
•Anden indkomst ud over førtidspensionen, du skal betale skat af
•Aktieindkomst
•Positiv kapitalindkomst.

http://www.haderslev.dk/borger/%C3%A6ldre-og-pension/pension-og-efterl%C3%B8n/f%C3%B8rtidspension,-ny-ordning

I højre side på denne hjemmeside, kandu også lave beregninger

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 27-12-11 09:34

Tak for svaret Nordsted1.