/ Forside/ Interesser / Helbred / Handicap / Spørgsmål
10  valde. 300
Blind
Fra : BL14
Vist : 1152 gange
50 point
Dato : 24-12-11 09:59

Hej

Jeg har en mor der er ved at være blind .Og jeg leder efter et sted (hjemme side) hvor jeg kan se hvad hun kan få af hjælpe ting Jeg tænker mest på når hun hælder kaffe op Jeg syntes jeg en gang har set noget der bibber når koppen er fuld
Håber I kan hjælpe os
Mvh Troels

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 24-12-11 10:03

Hej
Tal med ergoterapeuten i din kommune. De er specialister i hjælpemidler. Måske kan i få mere gennem dem.

Rigtig glædelig jul
Torben

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 60 point
Dato : 24-12-11 10:07

Vædskemåler kr. 175,00

http://www.butikkik.dk/206-143-236-husholdning.htm

Men da det er et varigt hjælpemiddel, burde i kunne få det gratis gennem kommunen

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 24-12-11 10:09

Din moder skal bare sætte sin finger ned i koppen, så ved hun hvornår koppen er fuld.
alan57

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-12-11 10:19

Citat
Din moder skal bare sætte sin finger ned i koppen, så ved hun hvornår koppen er fuld.

Vittigheder kan være sjove,rammende.Måske endda begge dele.
Denne her synes jeg var alvorlig malplaceret.

M.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 24-12-11 10:42

Det var sku ikke nogen vittighed, min farmor gjorde nemlig sådan,da hun blev blind.
Det var sku ikke for at hakke på blinde menesker.
Så du kan godt slappe af, når man får et handikap så skal man jo lære at leve med det.
At du så tager det for en vittighed og endda en malplaceret vittighed Mosebaek,
Må stå for din egen regning, der er flere andre der bruger den metode.
alan57

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-12-11 10:44

Citat
Tal med ergoterapeuten i din kommune. De er specialister i hjælpemidler. Måske kan i få mere gennem dem.

Det er første instans.
Men de vil nok kun bevilge det mest nødvendige eller tilskud til samme, hvis man kan købe gode hjælpemidler ude i byen uden at skulle låne i banken eller slås med kommunen er det et plus for de handicappede, der selvfølgelig skal kunne bruge dem.

Harald Nyborg sælger jo kørestole

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-12-11 10:47

Hvad med at kontakte Dansk Blindesamfund:

http://www.dkblind.dk/indsats/hjmidler/

De er eksperter og kan hjælpe...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-12-11 10:49

Citat
Så du kan godt slappe af

Okay,det gør jeg så.Der er jo altid en risiko,for at gå fejl af hinanden,her ved tasterne.

Blinhed står for mig,som det store mareridt.Derfor blev jeg "lidt stram i masken".

God jul.

M.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 24-12-11 11:09

I lige måde Mosebaek, men det er faktisk noget der hjælper folk til at være uafhængig af andres hjælp, prøv at forestille dig at det var dig der var blind og skulle have fat i en person bare for at få en kop kaffe, det vil jeg meget nødigt.
Jeg gør aldrig grin med folks handikap, men der er mange mennesker der lever godt med sit handikap, det er jo noget man skal lære og det kommer ikke fra den ene dag til den anden.
Vi mennesker har det med at gøre det værre end det rent faktisk er.
Det er helt iorden Mosebaek, du ønskes også en god jul herfra Horsens.
MVH: alan57

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-12-11 11:30

Jeg læste engang at blinde var gladere end døve, der ofte følte sig uden for samtalen og samværet.

Selv synes det må være værst at være blind, dog endnu værre at være lam,
men det er måske ikke rigtigt?

Og bare man ikke har ondt, gør det så noget??

God Jul, til såvel blinde som døve, som handikappede på anden måde, og raske...
Svend

Godkendelse af svar
Fra : BL14

Dato : 24-12-11 12:07

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-12-11 12:08

Citat
Selv synes det må være værst at være blind, dog endnu værre at være lam,
men det er måske ikke rigtigt?

Skulle jeg blive lammet fra halsen og ned må de gerne give mig en overdosis.
Det er altid svært at blive handicappet når man aldrig har fejlet det mindste, så er det næsten bedre at være født som sådan......hvis man altså har funktioner der giver et nogenlunde liv.

Der hvor jeg var i virksomhedspraktik 3 måneder var der en ganske ung mand og en midaldrende kvinde, begge døvstumme og fastansatte, de så ud til at have det strålende.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 24-12-11 12:25

Det må da blive noget med, valget mellem pest og kolera, desuden er det en tåbligt, diskusion, der vil aldrg komme en læge ind og spørge om man heller vil være blind eller døv.
alan57