/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
10 klasse
Fra : huelya87
Vist : 608 gange
50 point
Dato : 21-12-11 22:22

Er 10 klasse på niveauer e og d ? Eller kun d niveau?

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 21-12-11 22:34

troede slet ikke de var med på niveauet, hvis du vil sammenligne dem med gymnasiet eksempelvis.
http://www.ug.dk/

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 21-12-11 23:00

Så vidt jeg ved er 10klasse, dansk, engelsk og matematik på D. resten er valgfag og kan være F eller E. 9klasse er G.

Jeg er dog ikke sikker. :-/

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 21-12-11 23:15
Kommentar
Fra : pifo

Dato : 21-12-11 23:17

Citat
AVU - Almen voksenuddannelse

Undervisningen på avu foregår på flere niveauer:

Basis - grundlæggende niveau
Niveau G - svarer til folkeskolens 9. klasse
Niveau F - svarer til erhvervsuddannelsernes grundfag F
Niveau E - svarer til folkeskolens 10. klasse
Niveau D - svarer til erhvervsuddannelsernes grundfag D og er en overbygning af 10. klasse og bygger op til C-niveauet på HF
Basis kan være det niveau, du begynder på, hvis det er mange år siden, du har gået i skole sidst, eller hvis du er begynder i et fag.
Ikke alle fag har undervisning på alle niveauer.

Hvis du ønsker at tage en hel "9. klasse" vil du blive undervist på niveauerne basis + G-niveau og afslutte med en eksamen på G-niveau.

Hvis du ønsker at tage en hel "10. klasse", vil du blive undervist på niveauerne F, E og D-niveau.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 21-12-11 23:18
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-12-11 15:14

Pifo det skema er OK, VUC har de samme regler som eks. gymnasie når det gælder betegnelser. Der skal være ensretning så hvis du tager noget i Kbh. så så flytter til Sønderjylland, så kan du springe ind på samme niveau, undervisningen skulle gerne være det samme begge steder.