/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Buffalo NAS
Fra : smileyDKK
Vist : 832 gange
100 point
Dato : 21-12-11 01:35

Hej alle kandu bruger
vil bare lige høre om der er nogle der kender noget til buffalo linkstation live da jeg lige har købt en men kan ikke få lov til at få adgang til den fra andre computer end dem der er på nettet hjemme så vil høre om der er en eller flere der kan hjælpe mig så vil jeg blive glad på forhån tak

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-12-11 02:42

Du skal have en fast IP for kunne tilgå den udefra. En fast IP skal du have via din udbyder som også kan fortælle dig hvad en fast IP koster.

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 21-12-11 06:24

har intet med fast ip at gøre...om han kan eller ej.....

Du skal bare skrive i din router at forespørgsler på den port skal henvises til din linkstations lokale IP.

iøvrigt en fin boks. har haft den i et par år nu. tændt næsten døgnet rundt.

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 21-12-11 06:37

Hvis det er filerne du gerne vil tilgå på linkstation. så kan jeg anbefale at enable ftp på den. Kører langt bedre end standard.
så skal du "bare" åbne port 20 og 21 i routeren. (ja begge porte)

dernæst kan du tilgå filerne igennem hvilket som helst ftp client program.

Den har også webaccess indebygget.. men ærlig talt, så synes jeg den funktion er noget bavl. ;)

ved ikke om det hjalp lidt.. er stadig ved den første kop kaffe her fra morgenstunden :)

Kommentar
Fra : smileyDKK

Dato : 21-12-11 15:29

hej Brommi okay tak men jeg syntes jeg har prøvet det og jeg kunne stadig ikke komme på den fra andre computer kunne kun komme på fra dem der var på nettet hjemme

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 21-12-11 16:11

Hvis du godt kan komme på den, på dit lokale netværk via ftp men ikke igennem internettet via ftp. Så ligger problemet i din router opsætning.

Hvis du overhovedet ikke kan komme på den via ftp hverken lokalt eller gennem internettet, så er det fordi at ftp er 'disabled' i din linkstation.

Hvis problemet er i routeren, så find modelnavnet så prøver vi kigge på opsætningen af den

Kommentar
Fra : smileyDKK

Dato : 21-12-11 16:17

det er en Zyxel NBG-510S

Accepteret svar
Fra : Brommi

Modtaget 100 point
Dato : 21-12-11 16:32

prøv at se denne video
http://www.youtube.com/watch?v=9OVYC37BQZg

du skal åbne port 20-21
den IP du skal taste er din linkstations.

gav det pote ?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-12-11 16:50

Jeg følger spændt med da jeg også har en nas, som jeg kun kan tilgå internt og fik oplyst hos min udbyder at den krævede en fast IP.

Så det er jeg lidt spændt på...............

Kommentar
Fra : smileyDKK

Dato : 21-12-11 16:59

kan ikke få det til at virke men tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 21-12-11 16:59

@bentjuul
Det er faktisk ikke slemt at omgås.. selvom du har dynamisk ip, så spørger din tændte router alligevel din udbyder hvert Xminut om den skal ha en ny ip. og så længe der er en enhed der spørger om den skal ha ny fra en given ip, så beholder du den ip du allerede har... sååå.. lad routeren stå tændt=winwin ;)
Selv hvis du slukker routeren beholder du som regel den ip. de fleste udbyderen kræver at den skal være slukket i noget tid. 5min til 1time.. bare et gæt.. forskelligt ;)

for at gøre det nemmere kan man oprette et dyndns til formålet.. men det er lidt mere tricky.... kræver login på feks. nedenstående side.. point is...
så slipper du for at huske én bestemt ip.. istedet får du feks...

kandujadadisken.dyndns.org (bare et eksempel)

http://freedns.afraid.org/

Godkendelse af svar
Fra : smileyDKK

Dato : 21-12-11 16:59

Tak for svaret Brommi.

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 21-12-11 17:00

var så lidt.. men er da ked af at det ikke løste problemet :S

Kommentar
Fra : smileyDKK

Dato : 21-12-11 17:04

det er okay kan jo altid bare tage min eks HDD med til familien hvis de vil have noget