/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Gentaget Julesang
Fra : svendgiversen
Vist : 1138 gange
120 point
Dato : 20-12-11 16:02

Må jeg lige minde om den:
http://www.youtube.com/watch?v=ANUV9vD1zg8&feature=related

Det er nu også blevet min foretrukne julesang...

Er det virkelig 4 år siden?

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 20-12-11 16:13

Aen er virkelig god.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 20-12-11 16:41

Citat
Er det virkelig 4 år siden?

hvilket

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-12-11 16:42

Ikke forstået, når jeg tager den frem igen nu, er det fordi vi skal være sammen med
rumænske svigerforældre juleaften, de kan kun rumænsk, og russisk hvad der heller ikke hjælper os,

heldigvis er rumænsk jo er latin baseret sprog, så noget kan de forstå mit skrælde franske...

og noel lyder da lidt rumænsk?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-12-11 16:45

Nå jeg skulle måske have sagt at jeg engang gættede denne julesang ved at skyde med spredehagl,
og når jeg spørger om det er 4 år siden, er det for at det jo skal være et spørgsmål...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-12-11 17:02

Jeg forhøjer nu spørgsmålet til hvordan man underholder rumænske svigerforældre juleaften?

Ud over denne julesang, som jeg håber de kender...

Kommentar
Fra : webm

Dato : 20-12-11 17:31

Var det ikke nærliggende at spørge den bedre halvdel, som man må formode kommer fra samme land?

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 120 point
Dato : 20-12-11 17:38

Hvor er jeg glad for at du også syntes om den sang, for den er virkelig smuk

Og ja det er allerede 4 år siden du skød med spredehagl

http://www.kandu.dk/Spg113026.aspx

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 20-12-11 17:40

Hjesa Svend.
Hvornår kommer de til landet.
I Rumænien faster man jo op til julen og så går det løs med et KÆMPR ædegilde fra d, 24 dec. og dagene frem.
Det er bare med at diske op.
Udover det pynter Rumænierne op så det halve kan gøre det så du må i gang med papir og saks.
Med andre ord...god musik...som du har fumdet frem...og en MASSE mad.
Derudover syntes jeg da at i til enhver tid skal holde en dansk jul. De bliver måske overrasket og kan måske ligefrem li' det.
Ingen har taget skade af at prøve noget andet end de er vant til.
De ville nok ikke tage så meget hen´syn til at du kaom derned og skulle opleve julen...tværtimod vil de nok syntes at du skulle prøve deres traditioner.
God jul til jer alle. jer

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-12-11 18:10

Nu er det ikke min bedre halvdel, men min nye kones søns kone,
ellers var det nogle meget gamle rumænere vi har besøg af, og de har været her et par uger.

Og jeg tror ikke de klipper og klistrer så meget, de er jo ortodokse kristne...

Ja en skøn julesang, tak for det gamle spørgsmål.

Og det sproglige, vand hedder jo aqua i sydeuropa, men på rumænsk apa,
så selv om jeg kan 9 sprog defekt, inclusiv sønderjysk og rigtig jysk, er det ikke helt let.

Nogle ikke sproglige jule lege efterlyses...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-12-11 18:21
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-12-11 19:58

Tak igen,
vi finder nok nogle gode, ikke sproglige, spil, eksempelvis pakkespil,
heldigvis har de rigtige bokstaver, ikke græske eller russiske...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-12-11 23:44

Her er en julle molodi der vil no'et

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-12-11 09:57

Også tak for en sang mere...

Fællesnævneren er jo barnebarnet, lille Nicolaj på knap 4 år, der allerede kan tre sprog,
Rumænsk mor, dansk far og tysk børnehave, han må være tolk...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-12-11 10:00

Som gammel slægtsforsker har jeg nu fundet et "samtale" emne, Nicolajs slægtstræ,
hvor jeg er kommet tilbage til år 1700 med den danske gren,
men hvis nu Rumænerne stammer fra Rom og han er efterkommer efter Trajen eller Augustus??

Så kan vi måske komme tilbage til år nul, der har ingen danskere kunnet...

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 21-12-11 12:17

Hej svendgiversen du er den fødte optimist - lige efter mit hjerte.

Optimisme og et posetivt livssyn.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-12-11 14:49

Ja klatterup,
og hvis du, eller andre, kunne få kandu til at fjerne de de falske fede magre reklamer,
så ville mit livs syn være endnu mere positivt...

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 21-12-11 19:51

Det står desvære ikke i min magt, du må lidt højere op

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-12-11 16:31

Tak for svaret Nordsted1.