/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Finde filer på formateret drev.
Fra : Eyvind
Vist : 1026 gange
100 point
Dato : 20-12-11 15:09

Fjolset har været i arbejde.
Ja - nu lykkedes det mig lige at fjerne næsten 200 GB filer af forskellig slags.

Alle mine værktøjer og henvisninger til bl.a. recovery lå netop på den harddisk.
Jeg skulle bare lige lynformatere en memorystick og lægge en fil over fra min backup HD
Jeg har netop ryddet op og lagt det meste på denne harddisk. Dog ikke billeder og musik.

Men det var altså de 200 GB som blev formateret.

Status
200 GB formateret med NTFS og en masse filer
200 GB lynformateret med FAT32
Kørt med PC Inspector som fandt tusinder af filer med eks. word /excel logo og tilsvarende filomtale

Men men efter kopiering til anden harddisk åbnes filerne med en gang volapyk.

Spørgsmålet er så om jeg bør lave en lynformat med NTFS som var det oprindelige format.

Idéer er velkomne.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-12-11 15:19

Hvis de åbner som en gang polavyk, så er det da nok for sent, filerne er blevet overskrevet!

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 20-12-11 15:20

Har du prøvet og google free fil recovery? OG nej synes ikke du skal formatere harddisken igen, du risikere bare at dine filer bliver svære at genskabe.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-12-11 15:41

Filerne er ikke overskrevet på den eksterne harddisk. Men partitionen har fået et andet filformat.

Jeg vil kigge efter "free fil recovery"

Lige nu står den henne i et hjørne og tæsker løs på "recuva"

Et par hundrede kunne jeg nok finde på at ofre på et godt program.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-12-11 15:45

Har sendt en mail til dig, er det ikke den samme du har, fik en besked om at adr ikke fandtes?!

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 20-12-11 16:17

Active File Recovery Enterprise

http://www.file-recovery.net/

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 20-12-11 16:18

Prøv lige at hent dette program
http://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html
ude til VENSTRE er der en funktion der hedder
PARTITION RECOVERY
prøv det, det kan godt tage lang tid = men det hele værd

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 20-12-11 16:22
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-12-11 16:42

Recuva har fundet en masse filer

[ ] grøn....000001.....jpg.........F:\?\..............god..............ingen oveskrevne kynger opdaget

Den vil have at jeg skal markere og klikke gendan.

Bliver det på F: eller får jeg muligheden for at lægge dem et andet sted. ?????
(jow - jeg er lidt nervøs)

Klaudi - hjemmesidemailen skulle sende videre til min gmail
min egen mail skulle også sende videre til min gmail................men den er der vist fejl på.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-12-11 16:43

Har sendt til gmail

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-12-11 16:56

Har lige fundet ud hvorfor det ik' virker!, det er en exe fil, havde ellers pakket den,
men det tillades ikke, google holder øje, igen!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-12-11 17:01

Ja her er det kun Afrikas milioner som passerer.

Men hvad gør jeg med de fundne filer som vil genskabes.
Er der noget jeg skal tage højde for.

Ps. Tak for alle henvisninger til recovery-programmer. De kommer med i den nye samling værktøjer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-12-11 17:07

Status
Resultat med recuva
http://peecee.dk/upload/view/342062/full

Men jeg tør næsten ikke gøre noget.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-12-11 17:23

Der sker vel ikke noget ved at prøve at gendanne et par stykker!

Har sendt en mail mer', har startet server så du kan hente her.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-12-11 17:29

Ok - har os' startet server

Vender tlbage

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 20-12-11 17:33

Du bliver nød til og prøve dig frem. Er der ikke en knap et sted til at genskabe, har du prøvet advanceret indstillinger?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-12-11 19:03

Så er 700 filer gendannet. Desværre er det billeder og musik som jeg har andre steder.
Til oplysning får man mulighed for at gemme på et andet drev ved klik på gendannelse.

I morgen vil jeg afprøve de andre programmer.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-12-11 15:07

Hvordan gik det med det du hentede?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-12-11 15:35

Det ville nok gå hurtigere at finde data på et 5mb drev,
måske ikke lige det her fra 1956!
http://www.howtogeek.com/100985/5-mb-hard-drive-from-1956-images/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-12-11 17:13

Altså billeder og musik kom flot tilbage.
Men jeg har to eksterne harddiske - en til musik og en til billeder (som også er på CD/CDV)

Jeg har ikke fået trukket nogen office-filer ud endnu.

Der lå et print af registrering og licens-nøgle, og jeg er ved at finde selve programmet som desværre lå på den harddisk.

Lige nu prøver jeg at fjerne fra min egen hukommelse, at der lå noget som kunne bruges, på den HD

Der arbejdes på sagen, og den HD bliver ikke brugt til noget før jeg har opgivet helt.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-12-11 20:27

iCare Data Recovery Professional kan hente filer ud af en unallocated drev, bare der intet er gjort ved drevet før data redningen, den kan hente i en trial udgave så du kan prøve før du køber, den var på http://www.giveawayoftheday.com/ og jeg har prøvet den, den virker
http://www.icare-recovery.com/download.html

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-12-11 20:29

Det er med den som med andre regnings programmer jeg hat afprøvet, filerne bliver gendannet med intetsigende navne og det kan være et stort arbejde at finde de filer som absolut skal reddes

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-12-11 20:43

Citat
regnings programmer
ups stavefejl, det skulle være rednings programmer

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-12-11 21:04

Jeg har kigget på den ovn - men syntes at den kostede, når man prøvede at registrere.
Jeg er ikke meget for at betale, hvis det ikke virker.

Den eksterne harddisk var formateret med NTFS
Jeg lynformaterede med FAT 32 i den tro at det var en pen ...................det var det ikke.

Andet er der ikke gjort ud over at søge og kopiere over på en anden HD

Der blev fundet billeder og musik som er sikret på en anden harddisk for længe siden.
Jeg kan se at der er excel og word filer på den HD
Der ligger en del ubuntu iso filer (gør ikke så meget) og en del programmer.

Det jeg har andre steder kommer på CD/DVD nu.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-12-11 21:18

Har sendt dig en gmail!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-12-11 21:27

Tak - er returneret.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-12-11 00:34

Citat
Har sendt dig en gmail
er i igang med noget ulovligt tys-tys som ikke tåler dagens lys

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-12-11 07:42

Citat
er i igang med noget ulovligt tys-tys som ikke tåler dagens lys

nix, ku' aldrig falde os ind!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-12-11 09:33

ovn - det er bare et lille låneprogram som bliver afleveret igen.
Det kan da ikke være ulovligt. Hvis det var noget tys tys, blev der ikke skrevet om det her.
Afprøvet på min lille server, som er en gammel bærbar computer.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-01-12 14:56

Har lige læst en artikel i det nye Komputer om at redde slettede filer,
det er et program som hedder PhotoRec, det kan gendanne andre filtyper, 400 forskellige!
http://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-01-12 15:09

Tak det kigger jeg på.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-01-12 20:02

Den er ved at lave recovery nu - 10 h left.
Jeg har kigget på de gendannede filer og der er mange som jeg manglede.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-01-12 15:29

Nu må de 10 timer være gået!

Hvad blev resultatet?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-01-12 17:25

Tja - den var bedst til at finde og redde billeder - godt nok.
Men resten lader ikke til at redde.
Jeg har til gengæld fundet nogle af filerne andre steder.
Så den harddisk bliver nok lowlevel formateret en dag.

Jeg leger lidt med Linux ubuntu varianter lige nu,
Bl.a. Zorin 5 som har den ældre desktop som svarer til ubuntu 10.4

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-01-12 17:45

Jeg leger med en HP Compaq nx6310, nu har jeg gendannet den 3 gange fra recovery,
og den genstarter 20-30 gange for derefter at stoppe med "Velkommen" og i toppen af skærmen
står der "Log on to Credential Manager" det har jeg prøvet at klikke på, det sker der heller ikke
noget ved.

Kan starte den i Fejlsikret, der har jeg været inde i MsConfig og deaktiver en masse,
virker heller ikke!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-01-12 18:35

Jeg har drivere til HP Compaq 6120, for jeg har en som fryser en gang imellem.
Først ekstern mus og lidt senere følepladen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-01-12 18:34

Så virker den squ! Det var da en drillesyg en

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-01-12 18:40

Min nc6120 elsker at fryse når jeg tror at nu er den fin fin....................

Den er afprøvet med ny XP og en del ubuntu udgaver. Det er en "smide væk" gave.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 13-01-12 18:53

Der er XP Pro på denne, det med at fryse har den gjort nogle gange, bare ved at åbne stifinder!

7-9-13, den har ik' gjort det i dag

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-01-12 18:57

yes - det er i stifinder, explorer/firefox at den fryser.

Sig lige når du finder fejlen.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 08-02-12 11:06

Tak for svaret Klaudi. Den comp. er delvis droppet.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-02-12 11:54

var så lidt, jeg opdaterede grafik driver fra windows update, det så ud til at virke, har ikke pc mere så om det virker endnu ved jeg ikke

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-02-12 11:59

hvordan gik det med recover af hd?