/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Fjerne lim fra velcrobånd burrebånd
Fra : winetaster
Vist : 4071 gange
100 point
Dato : 20-12-11 11:31

Hvordan fjerner man lim fra et selvklæbende velcrobånd / burrebånd ?
Med opløsningsmiddel ?
Eller ?

Mvh W.

klæbemiddel
klæbestof
bindemiddel

Kommentar
Fra : Charlottefrich

Dato : 20-12-11 11:44

Du kan forsøge med rensebenzin, men det kan godt risikere at give en fedtplet på velcrobåndet.
Rensebenzin og petroleum, kan fjerne mange forskellige klæbestoffer fra tape og klistermærker.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 20-12-11 12:52

Acetone er også godt til lim

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 20-12-11 13:28

hvis det føles klistret ligesom selvklæbende etiketter, så gnid smør, margarine eller spiseolie ind i det, lad det sidde en frokosts tid og vask det af med opvaskesulfo og vand.
vh
pbp

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 20-12-11 13:31

hvis det er sådan noget som hvid snedkerlim, er almindelig husholdningssprit også fint. Men det vil være fint, hvis du siger hvilken lim der er tale om. Her i huset har jeg mindst 8 ret forskellige slags, og der findes mange flere.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 20-12-11 17:40

OG det er heller ikke lige meget hvad lime sidder på

Hvis det er noget der er lakeret dur opløsningsmidler jo af gode grunde ikke...

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 20-12-11 19:51

nu var det altså et velcrobånd

Kommentar
Fra : winetaster

Dato : 20-12-11 21:42

Det er selvklæbende velcro-/burrebånd klæbet på en plastic-overflade.
Det er plastic-overfladen, der skal renses.
mvh W.

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 21-12-11 00:06

Hvis alt andet glipper kan du prøve med acetone.

Men pas på: Nogle typer plast opløses også af acetone og så er plastfladen ødelagt.

Hvis du kan afprøve acetone på et diskret sted, fx på bagsiden, og plasten ikke angribes, prøv da på limklatten.

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 100 point
Dato : 21-12-11 07:48

så er det smør/margarine/olie!

Godkendelse af svar
Fra : winetaster

Dato : 26-12-11 12:43

Tak for svaret pbp_et.