/ Forside/ Interesser / Helbred / Fitness / Spørgsmål
10  granner01 200
Udmeldelse af FitnessCenter
Fra : LeslieDK
Vist : 1608 gange
20 point
Dato : 20-12-11 00:31

Hej

Kan det være rigtigt at et Fitnesscenter kan kræve at udmeldelse SKAL ske på en speciel blanket og at denne kun kan fås ved personlig henvendelse..????

Er der nogen der har erfaringer med dette.??

Sund fornuft siger mig at de kan kræve udmeldelsen skriftligt pr brev eller mail, men de har vel ikke lovhjelem for at kræve det på deres specielle blanket. Samtidigt nægter de at sende denne til mig, de kræver at man møder personligt op i centeret for at skrive under.

Tak for hjælpen....

//Kim

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 20-12-11 01:52

Det er skide dårlig service. Har selv arbejdet i Fitness center med samme regler. Jeg gætter på at det er SATS du er medlem af.
internt vidste vi godt at den ikke gik, men går den så går den. Det synes jeg selvfølgelig var noget svineri, og samtidigt er man kraftigt underbetalt som medarbejder.
Medarbejderne stjal iøvrigt med arme og ben, fordi chefen var et svin. Jeg valgte dog i stedet at sige op, da det ikke engang var mindste løn.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 20-12-11 07:39

Prøv at kigge på fitness centrets hjemmeside. Der bør betingelserne for opsigelse af medlemsskab stå.

I følge Sats' hjemmeside, så skal man møde op personligt:

Citat
[I]Hvordan opsiger jeg mit medlemskab?
Kom ind i et af vore centre så hjælper vi dig. Din opsigelses frist er løbende måned + 30 dage, vel at mærke hvis du er ude af din eventuelle bindingsperiode
At opsige din betalingsaftale med SATS via din bank, er IKKE en måde at gøre det på[/I].

Fra Fitness.dk (dem har jeg selv haft mine kampe med):
Citat
§8. Opsigelse af medlemskaber:
Medlemskaber kan til enhver tid opsiges med et varsel på løbende måned + 1 måned. Opsigelsen skal ske skriftligt, og medlemmet skal underskrive med navn og dato. Opsigelse kan ske ved personlig henvendelse i et fitness dk center, via brev eller via blanket på fitness dk’s hjemmeside (e-mail er ikke gyldig opsigelse). Opsigelsen er gældende fra modtagelsesdatoen. Såfremt der opstår tvivl om, hvorvidt et medlemskab er opsagt, skal medlemmet kunne bevise, at der uomtvisteligt er sket en opsigelse med dato og kvittering fra centret eller posthus.

Fra Fitness World:

Citat
Jeg ønsker at opsige mit medlemskab!

Svar: Du kan opsige dit medlemskab ved at henvende dig i et af vore centre. Det skal ske ved personlig henvendelse, da du skal kvittere for udmeldelsen. Hvis medlemskabet opsiges mellem d. 1. og 15. i måneden, vil opsigelsen være gældende fra udgangen af måneden og du kan træne måneden ud.
Hvis du opsiger dit medlemskab mellem den 16. til 31. vil opsigelsen først være gældende fra den efterfølgende måned. Du skal derfor betale en gang mere, men du kan selvfølgelig også træne i denne måned.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 21-12-11 12:24

Sjovt jeg har også problemer med udmeldelse. Jeg har dog meddelt dem pr. mail og telefon, at jeg ikke er medlem, og så stoppet betaling. Nu er det så op til dem at få det registreret korrekt. Jeg har nægtet at betale rykkere og hvis de ønsker at indberette mig til RKi så klager jeg hertil.

Lige nu afventer jeg bare at de tør smide mig i fogedretten, men her vil jeg også afvise. Og hvis fogedretsdommeren ikke er enig, anker jeg til byretten, hvorefter jeg vil bede en advokat om at tage stilling til sagen.

Jeg har gemt kopier af mails og svar fra fitnessvirksomhed. De har dermed bekræftet at de er blevet oplyst om at jeg ikke ønsker at fortsætte medlemskab.

jeg syntes måske snart det var tid til at få forbrugerstyrelsen til at se på den måde fitness center forsøger at stavnsbinde motionister mm. http://www.forbrug.dk/
vi har en enkelt advokat herinde på kandu.dk. Du kan håbe han kigger ind. bruger : Themis