/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Skilsmisser / Spørgsmål
10  pifo 320
Hjælp søges.
Fra : Mosebaek
Vist : 1013 gange
200 point
Dato : 19-12-11 20:26

Vi er desværre røget i een meget kedelig,og lige nu en uoverskuelig situation.
Det drejer sig om vores søn. 39 år og gift.De har to børn på 4 og 6 år. I sidste uge indrømmede hun at hun har været ham utro,til en (selvfølgelig) julefrokost. Hun lovede bod og bedring.Han opdagede så senere en masser "underlige" sms`er,på hendes mobil.Hvor der bl.a. blev skrevet om "uforpligtende sex".

Han røg jo selvfølgeligt,i en stor sort hul.Hverken ham eller os,har set det komme.For os at se,har de levet godt sammen,i tolv år.

Nu har han indgivet skilsmisse begæring.Og er helt ude "i tovene". Sagen er tilspidset her de sidste dage.Og vi er faktisk bange for,at han er selvmordstruet.

Det han har brug for er noget akut hjælp.Han vil ikke have vores "hjælp".
Hvor i Århus området,findes der noget hjælp og rådgivning,der matcher sådan en situation.

Vi bor jo 170 km derfra.Og er dermed noget handicappet.

Er meget taknemmelig,for gode råd.

M.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-12-11 21:10

Kør hen til ham, trods afstanden... Mosebaek du og din kone vil være ham en stor hjælp!!

I vil også selv have det bedre med at være hos ham, i stedet for at sidde så langt væk og være bange.

Der er også hjælp her

http://www.regionmidtjylland.dk/psykiatri+og+social/psykiatri/behandlingspsykiatri/til+voksne/%C3%A5rhus+universitetshospital/psykiatrisk+skadestue

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 19-12-11 21:37

http://www.livslinien.dk/ - også hjæp til pårørende til selvmordstruede

ellers ring til den sociale døgnvagt i Århus (86 12 37 55) og få råd.

Det er altid svært for nærmeste pårørende at hjælpe, jeres søn er vel nærmest i chok.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-12-11 21:43

Tak vor svar Nordsted1.

Han vil ikke ha`vores besøg.Vi har været i tlf.kontakt med ham. Men vi har allieret os med min bror og svigerinde. (De kender hinanden i forvejen). Og de har fået ham beroliget lidt. (De bor tæt på).

Så må vi se imorgen.

Men tak for respons.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-12-11 21:47

Citat
Det er altid svært for nærmeste pårørende at hjælpe, jeres søn er vel nærmest i chok.

Ja det er han helt tydeligt... vi er også rystet.

Det gode liv kan hurtigt ændre sig.

M.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-12-11 21:50

Mosebaek, du kan også få hjælp -- og det hjælper ofte at få talt med en udenforstående, der er døgnåbent

Psykiatrisk Rådgivningstelefon

Patienter og pårørende, der står i en akut psykiatrisk krise, kan ringe til Psykiatrisk Rådgivningstelefon på nummer:

Rådgiverne er erfarne psykiatriske medarbejdere, der tilbyder råd om forskellige psykiatriske problemstillinger og vejledning i forhold til, hvor du kan henvende dig for at få hjælp.

•Rådgiverne kan ikke yde behandling.
•Den Psykiatriske Rådgivningstelefon er åben døgnet rundt.
•Bemærk, at samtalerne bliver optager og gemt!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-12-11 21:53

Citat
Han vil ikke ha`vores besøg.Vi har været i tlf.kontakt med ham

Denne tror jeg ikke på, men du kender ham bedst

Håber det hele løser sig snarest...trøstende tanker herfra

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-12-11 22:08

Citat
. Men vi har allieret os med min bror og svigerinde. (De kender hinanden i forvejen).

Måske han har brug for en jævnaldrene?? Tror du han vil opsøge/ringe til en god kammerat? Vil han blive vred på dig, hvis du ringer til en af hans venner, og siger han skal kontakte din søn?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-12-11 23:03

Nu tror jeg situationen er stabiliseret,for i aften.

Han har fået støtte af en arbejdskammerat.Og opholder sig ved min bror og svigerinde,i nat.
Dem er han fortrolig med.

Så må vi ta` den derfra i morgen.

Foreløbig tak for hjælp.

M.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 200 point
Dato : 19-12-11 23:07

Jeg syntes det er positivt at han trods alt har åbnet sig for en kammerat og familien.

Håber også du kan få sovet i nat Mosebaek, alt ser lidt lysere ud, efter en nats søvn

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-12-11 00:01

Min yngste stod i næsten samme situation for 5 år siden, kæresten var flyttet da han kom hjem fra arbejdet en dag. Han røg ned i et sort hul, græd hele tiden. De første dage ville han ikke snakke med mig (hans far er død) har ville være alene og jeg var bange for hvad han kunne gøre. Men efter nogle dage kom han og ville snakke. Og hen ad vejen kom så vreden. Og når den kommer, så klarer de sig.

Så lad ham klare sig og lade familien prøve at hjælpe. Og måske ringer han til sin mor om nogle dage.

Men kors hvor er det svært at stå på sidelinien.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 20-12-11 07:55

Nu ved vi jo ikke, hvad din søn arbejder med, men vær opmærksom på at rigtig mange firmaer har tegnet såkaldte Sundhedsordninger, hvor man kan få tilbudt krisehjælp til netop sådanne situationer.

Utroskab er en modbydelig ting, for den som oplever at ægtefællen har været utro. Når det så er sagt, så er der jo folk, der kan komme videre sammen alligevel.

Julefrokoster en årsag til hyggelige stunder, men også meget ondt.

Jeg kan sagtens forstå, hvis din søn føler sig såret og ked, men måske er løsningen alligevel ikke at blive skilt? Når der er børn involveret, så synes jeg, at man skylder at undersøge, om man kan komme videre sammen, eller om kærligheden er helt død.

Det er godt at få hjælp til at snakke sådan noget igennem, og ofte er det bedre, at det sker med en udeforstående, som ikke følelsesmæssigt er involveret i sagen.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-12-11 09:48

Citat
Det er altid svært for nærmeste pårørende at hjælpe, jeres søn er vel nærmest i chok.

Det er næsten altid svært for voksne, mest mænd, at bede andre i nærmeste familie om hjælp eller yde, allermest når når det drejer som forældre til børn eller omvendt, det kan bedre gå mellem søskende.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-12-11 11:04

Har lige talt med vores søn.Og han ta`r det heldigvis mere rolig idag.Han har fået noget beroligende.
Og fået en god nats søvn.
Han har talt med konen,en times tid.Lyder til at de var rimelig fattet,begge to.Nu skal de igang med noget rådgivning,også økonomisk.
Skilsmissen er nok desværre uundgåeligt. Men de er blevet enige om samvær med børnerne.Det er jo en god ting,når det skal være galt.
Citat
Men kors hvor er det svært at stå på sidelinien.

Ja det er jeg enig i.Han har også været under pres,med sit arbejde.Er teknisk tegner.Og tidsmæssig ansvarlig for det projekt,han er involveret i.

Citat
Det er næsten altid svært for voksne, mest mænd, at bede andre i nærmeste familie om hjælp eller yde, allermest når når det drejer som forældre til børn eller omvendt, det kan bedre gå mellem søskende.

Vi har jo nok lidt af dette "Intimsfære"/blufærdighed.Selvom man vil gøre,hvad man kan for sine børn
er man samtidig bange for at "gå for tæt på".Lidt af en balancegang.

Jeg takker jer alle for gode og velmenende råd.Men "slutter" ved Nordsted1,da hun var den første "på banen".

Vh. M.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-12-11 19:32

Tak for svaret Nordsted1.Øhh...ved ikke lige hvad der skete.Mener jeg accepterede dit svar i forgårs.
Men jeg har åbenbart fjumret i det. (Var vist lidt under pres). Kan se nu,at jeg har skrevet min sidste indlæg,og glemt at acceptere.

Men det er (håber jeg) hermed gjort.

Vh. M.