/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Belastning af t1 lægter i udhæng..
Fra : AlexBJeppesen
Vist : 824 gange
100 point
Dato : 19-12-11 19:58

Hvor meget kan jeg tillade mig at hænge på mine lægter,der er 20 stk pr tagside..
Udhæng bliver på omk 60 cm fra sidste spær.
Dertil kommer pr side 4 stk hardietrim a 13 kg stk(hakkebræt og bræt under)+ 2-3 rækker madura tegl sluttet af med dobbeltvinge.+hardieplank som klinkbeklæning til udhængsbrædder..
Mvh Alex

Kommentar
Fra : Frederik86

Dato : 01-02-12 19:59

Hej.

Det skal nok kunne løfte det.

hvis du er meget i tvivel. kan du kigge i TRÆ 51. der skulle stå alt om lægter, udhæng osv..
Indhold af TRÆ 51
Citat
Alt om dimensionering af taglægter og deres fastgørelser.
Indeholder dimensioneringstabeller for taglægter, udhæng
og befæstigelser, samt de nye regler for anvendelse af taglægter
i byggeriet.