/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Post Danmarks nye hit
Fra : smuller54
Vist : 4307 gange
50 point
Dato : 17-12-11 18:17

hej

Jeg har idag modtaget en skrivelse fra Post Danmark om at jeg kan tilmelde mig MODTAGERFLEX - se det er jo en god ting.
Så kan man få afleveret sine pakker uden at være hjemme. Man aftaler et sted de kan lægge dem. For mig er det jo super- jeg kommer sent hjem hver dag til at nå posthuset.
(Jeg har nærmest en aftale med småpakker, som posten altid leverer i min lille kasse til aviser)

Men jeg skal sætte en stor rød markat på min postkasse- altså så kan alle og enhver kan se jeg er tilsluttet en ordning- hvor der evt. ligger pakker et sted på min matrikel.

Kan det være trygt ? Hvad kan tale imod at tilslutte sig ?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-12-11 18:23

Hej smuller.
Citat
Kan det være trygt ?

Ja det kan du da.
Ingen andre end dig og Postdanmark ved hvor dine pakker er.
Så det kan du roligt tilmelde dig.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-12-11 18:25

Piaskov

Fra deres hjemmeside

Citat
Mærket fortæller os, hvor vi skal stille pakken, hvis der ikke er nogen hjemme.

Nej jeg vil ikke være med i den ordning, for der hvor postbudet kan sætte pakken kan andre også se/tage den

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-12-11 18:26
Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-12-11 18:34

Citat
Men jeg skal sætte en stor rød markat på min postkasse- altså så kan alle og enhver kan se jeg er tilsluttet en ordning

Ja da...de kan da se du er tilsluttet en ordning...men IKKE hvor din pakke er "gemt".

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-12-11 18:39

Piaskov, hvordan vil du så tolke det fra deres hjemmeside??

Citat
Mærket fortæller os, [B]hvor vi skal stille pakken[/B], hvis der ikke er nogen hjemme.

Så kan uærlige sjæle også læse hvor de kan "hente" den

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-12-11 18:42

Nordsted..
Ja mærket fortæller hvor den pakke skal stilles.
MEN det er KUN Postdanmark der ved hvad den aftale går ud på...
Og det er det der er aftalt mellem modtager og Postdanmark.
Det står IKKE på markaten.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-12-11 18:42

Citat
Ja da...de kan da se du er tilsluttet en ordning...men IKKE hvor din pakke er "gemt".

Ok- skiltet er ens- så det er kun posten der ved det- hvor står det ?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 17-12-11 18:44

Citat
altså så kan alle og enhver kan se

Lad være - vil ikke selv have det.
Hellere en tur på posthuset <> end mangle en pakke

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-12-11 18:45

Citat
så det er kun posten der ved det- hvor står det ?

Netop smuller.
Kun dig og Postdanmark.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-12-11 18:47

Vi opfatter åbenbart linket forskelligt, men når der står

Mærket fortæller os, hvor vi skal stille pakken, hvis der ikke er nogen hjemme

Kan jeg kun opfatte det som, at der står på selv mærkaten hvor pakken skal stilles - tror i at samtlige pakkebude/afløsere kender alle aftalerne

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-12-11 18:50

Men alligevel- enhver ved da- at hvis jeg skulle have afleveret en pakke- så er det ikke ved døren, men eks. på min terasse eller udhus, som alle kan komme til.

Jeg er bare i tvivl, især hvis jeg eks. har bestilt for over 1000,- kr på en hjemmeside, så kan jeg jo ikke vælge at netop den ikke skal være omfattet.
Hvis jeg bestiller for 200,- kr- kunne jeg måske overkomme at nogen fik mit strikkegarn.

Nå- jeg er stadig i tvivl

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-12-11 18:53

Du kan da ringe til PT og få det be/afkræftet

Jeg tilmelder mig ikke

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-12-11 19:05

Det var ingen nyhed, vi har haft den ordning i et år.

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 60 point
Dato : 17-12-11 19:06

Citat
Nå- jeg er stadig i tvivl

Og når du er det, så skal du ikke tilmelde dig.

Jeg er helt enig med dig. Uanset om det står på skiltet, hvor posten kan stille pakken, så er skiltet et signal om, at der kan være gemt pakker på din grund.

Hellere en tur på posthuset, så.

Godkendelse af svar
Fra : smuller54

Dato : 17-12-11 19:19

Tak for svaret pifo.

Det er nok bare det- jeg er ikke overbevist endnu-

Kommentar
Fra : prio

Dato : 17-12-11 19:28

Jeg har modtagerflex, og det har været en stor lettelse.
Det har tit været bøvlet, at skulle nå at hente pakker på posthuset i åbningstiden.

Det fungerer fint, lige bortset fra, at ikke alle postbude gider ringe på først, som de skal i følge aftalen.

Hvis jeg skulle modtage en pakke, hvis værdi var meget stor, ville jeg nu nok sørge for, at der var nogen hjemme til at tage imod.

Du skal også vurdere, om du generelt stoler på dine naboer og de mennesker, der færdes i dit område.

Her tror jeg såmænd ikke, at der er nogen, der gider gøre sig til tyveknægte for mine pakker.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-12-11 19:28

Teil, kan du så ikke fortælle HVAD der står på mærkaten???Om en evt. tyveknægt skal på skattejagt eller bare gå direkte.

Heller ikke særlig smart, hvis der er faldet sne vel?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-12-11 19:30

Citat
Du skal også vurdere, om du generelt stoler på dine naboer og de mennesker, der færdes i dit område

Nu hvor postkassen skal helt ud til vejen, kan der være mange der ser sådan en mærkat - men hva står der på den Prio???.

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 17-12-11 19:51

På mærket står der et bogstav, som posten så ved hvad betyder.
Og hvis man sætter det ved din ringeklokke (ved døren), hvor pakkeposten jo vil komme, da han har en pakke til dig, så "fortæller" du jo ikke folk på gaden at der står en pakke på din grund.
Du kan sådan set også undlade at sætte mærket på, men så vil du kun kunne modtage pakker, hvor adressen er skrevet på maskine, og blevet aflæst af en computer. For så fortæller pakkepostens scanner at der er modtagerflex på adressen.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 17-12-11 20:11

Har ordningen og det har virket nogenlunde med Post DK.-det er værre med GLS og fragtmænd -de fatter iike en lyd af det selv om jeg i bemærkninger til ordre skriver instruktion.

Nå men efter nytår tvivler jeg på ordningen vil virke mere da posten jo ikke må stå ud af den gule karet ( bor i landzone) men skal kunne aflevere post gennem nedrullet sidevindue-altså først ned ad vejen så vende og op ad vejen med mindre de har så lange arme at de fra føresædet kan stikke det ud gennem højre siderude -VORHERRE TIL HEST for en lov , måske skulle de anskaffe heste i stedet for gule biler !!!!

Kommentar
Fra : prio

Dato : 17-12-11 20:37

Nordsted1:

Rundt, sort-hvidt skilt, hvor der står "Modtagerflex" på.

En siluet af et hus - i huset står et C.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 17-12-11 20:44

Min mærkat har hele tiden siddet på postkassen, som står ude ved vejen nu.

Jeg mener ikke, at mærkaten må sidde ved ringeklokken på døren.

Såvidt jeg husker, blev vi instrueretom, at den skulle sidde "10 cm fra brevindkast".

Kommentar
Fra : prio

Dato : 17-12-11 20:47

Så ved jeg ikke, om C ét på mærkaten betyder garagen - det er i hvert fald der, at pakkerne bliver lagt - hvis nogen her skulle komme forbi

Kommentar
Fra : prio

Dato : 17-12-11 20:57

Modtagerflex er i øvrigt blevet testet på Amager et par år, inden det blev "frigivet", og dér var der ingen problemer med forsvundne pakker.

Hvad angår forsvundne pakker er jeg nu også mere nervøs for langfingrede postbude end for folk i kvarteret.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 17-12-11 21:09

Ok - jeg huskede forkert.

Nu har jeg fundet beskeden fra postvæsenet vedrørende modtagerflex-mærkaten.

Der står, at den skal sættes på brevkassen eller på døren.
10 cm fra brevsprækken eller tæt ved dørhåndtaget.

Så er det da værd for nogen at overveje at have mærkaten på døren, hvor færre måske ser den.

Min bliver nok siddende på brevkassen, da hunden tit render i haven, og kan virke lidt voldsom.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-12-11 22:40

Citat
På mærket står der et bogstav, som posten så ved hvad betyder.
Og hvis man sætter det ved din ringeklokke (ved døren), hvor pakkeposten jo vil komme, da han har en pakke til dig, så "fortæller" du jo ikke folk på gaden at der står en pakke på din grund.
Du kan sådan set også undlade at sætte mærket på, men så vil du kun kunne modtage pakker, hvor adressen er skrevet på maskine, og blevet aflæst af en computer. For så fortæller pakkepostens scanner at der er modtagerflex på adressen.

ok, fik lukket for tidligt- dette giver jo mening tak for svaret

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 18-12-11 13:44

Hej Alle.

En ting undre mig i denne debat, hvor jeg syntes der mangler et "ben".

Hvad hvis der er et postbud som stjæler (ikke for at tyvte nogen) men postvæsnet kan jo heller ikke garantere for alle deres medarbejdere, der har været enkelte sager.

Hvem står så med ansvaret, du kan ikke bevise at posten har lagt pakken - og måske mistænker du din nabo uden grund og omvendt.

For der står også på den tilmelding, at du selv bærer hele ansvaret.

Jeg skal ikke være med, og har endda en lukket gård.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 18-12-11 13:53

dbl, der er oprettet en tråd med point til dig for svar

Kommentar
Fra : prio

Dato : 18-12-11 20:24

Citat
Hvad hvis der er et postbud som stjæler (ikke for at tyvte nogen) men postvæsnet kan jo heller ikke garantere for alle deres medarbejdere, der har været enkelte sager.

Ja, Klatterup, det vil jeg give dig ret i.

Det var sikrere, da postbudene var tjenestemænd.