/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Pølserister...
Fra : axelbjarne
Vist : 4157 gange
100 point
Dato : 17-12-11 04:57

Hvilket kan man bruge, som har denne samme effekt som pølsemandens rister - pølserne smager jo rigtigt godt, når man køber en pølse ved den professionelle pølsemand - kan man lave/bruge noget som matcher grillen ved pølsevognen???????????????De koster jo omkring 8000,- kr. - måske en tykbundet pande kan gøre det?

mvh.
axelbjarne

Accepteret svar
Fra : bluesky

Modtaget 100 point
Dato : 17-12-11 08:34

Hejsa,

Så sent som igår lavede jeg pølser og gør som følger:

-Pølser (frankfurtere) af en god kvalitet (Lidl har nogle rigtig gode)
- læg et dobbeltlag sølvpapir på en pande (ikke noget fedtstof!)
- prik et par huller i pølserne med en gaffel
- steg ved svag varme i ca. 30-45 min.
- vend dem jævnligt

Så bliver de mums

Bluesky

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 17-12-11 08:48

Tak for svaret bluesky.

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 17-12-11 08:58

Hejsa,

Det var så lidt - God weekend

Bluesky

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 17-12-11 09:49

Prikker du hul i pølserne bliver de tørre - saften løber ud.
og de mister spændstigheden (knækket)
Du skal bruge pølser i tarm - kunstig tarm smager af plastik
og mister sprødheden næsten øjeblikkeligt
Men ellers rigtigt som beskrevet.
Jeg plejer at lade dem stå i et par timer ved svagt blus, på den bare pande
svinedfedt er det bedste at bruge, det giver også den bedste smag
ligefør de skal på talerkenen vendes de hyppigt.
Kan tilføje at Aldi´s frankfurtere er perfekt til panden samt Gjøls

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 17-12-11 10:06

Hejsa,

@ Nomore - arrrhh... det er nu ikke helt rigtigt. Prikket laves for at sikre at de ikke sprækker under for stærk varme. Når man finder den rette varme på sit komfur (svag) kan disse undværres - enig Jeg havde fint sprødt knæk igår, men jeg havde jo selvfølgelig heller haft dem over i flere timer

God weekend
Bluesky