/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Android Marked
Fra : Nik_
Vist : 580 gange
100 point
Dato : 16-12-11 08:43

Jeg har haft Android længe og brugt Marked til at hente mange forskellige programmer, men nu pludselig kommer den selv med en masse forslag til nye spil m.m. som den foreslår jeg kan hente. Det er mega irriterende. Hvordan får jeg den til at stoppe med det? Jeg kan ikke finde noget under indstillinger som kan slås fra, udover automatiske opdateringer, og det gør ingen forskel. Håber nogen kan afhjælpe problemet...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-12-11 09:52

Så'n er det med så'n noget gratis noget, de kommer snigende tættere og tætter på med deres reklamer, det er bare Google!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-12-11 10:14

Nu er jeg forvirret,

fra et andet aktuelt spørgsmål:

>så sidder du med en ren Android telefon i hånden, som du selv kan tilpasse personligt, uden af få en masse forud programmeret skidt, du ikke kan afinstallere, hvis du ikke bruger det!

Så jeg troede at Andoid var noget man selv styrede uden alle pådutninger?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-12-11 10:16

Det er jo ikke meget anderledes end de mange år hvor folk har fået deres computer fyldt med spyware når de blindt har installeret alt muligt.

Den sidste opdatering jeg hentede til min netbank på mobilen indeholdt såmænd McAfee antivirus (ikke gratis), og den blev installeret uden at jeg vidste det.
Bankerne er jo klar over at smartphones er udsat ad helvede til, i og med folks konti bliver hacket.

Jeg smed McAfee ud idet jeg bruger Kaspersky........iøvrigt en af de billigste til mobiler på markedet.

Kommentar
Fra : Nik_

Dato : 16-12-11 13:51

Jeg har en Samsung Galaxy 2 med android 3.0. Det er sikkert noget spam jeg har fået med et program, men i så fald, hvordan slipper jeg af med det igen?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-12-11 13:54

Det er ikke spam det er android, hvis du vil af med det skal du "nedgradere" til ældre version!

Kommentar
Fra : Nik_

Dato : 16-12-11 13:55

Jamen jeg har haft den i 6 mdr. og problemet er først opstået nu efter jeg har downloadet nogle baggrundsskærme og et talende rensdyr..

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-12-11 13:58

Den opdatere jo jævnligt så det kan være en opdatering til Marked

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 16-12-11 16:26

@ svendgiversen
De forskellige mærker, der installerer deres egen software, "ovenpå" Googles Android, installerer også programmer og widgets, der ligger så dybt i programmeringen, at de ikke kan fjernes.
Det er derfor, jeg har mig en Google Nexus S, som ikke har andet installeret, end Android og lidt andre Google programmer.
Så kan man selv bestemme, hvordan den skal fungere! c",)

Accepteret svar
Fra : fun2

Modtaget 100 point
Dato : 16-12-11 16:52

Naturligvis skal du ikke finde dig i at din Android installerer alt muligt skrammel, det er ikke google eller Android i sig selv der gør det.
Der er næppe ret meget andet at gøre ved problemet, end at fjerne de ting du har installeret for nyligt. Det er sikkert et af disse "programmer" der gør det.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-01-12 22:40

prik-prik

Godkendelse af svar
Fra : Nik_

Dato : 05-07-12 10:09

Tak for svaret fun2.