/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
hvordan gør jeg en lumatron DVD 210HD ko
Fra : neslo29
Vist : 1462 gange
20 point
Dato : 15-12-11 18:30

Jeg har købt en lumatron DVD 210HD som jeg ønsker at gøre kodefri
jeg fik at vide at det findes på nettet men kan ikke finde noget på en model 210HD
er der nogen der kan hjælpe mig
på forhånd mange tak
MVH
Neslo29

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 20 point
Dato : 15-12-11 23:02

Omkodning fra regionskode 2 Europa til KODEFRI

Lumatron DVD afspiller er fra fabrikken indstillet til regionskode 2 for Europa, men ønsker man at gøre den kodefri, så følger hermed procedure:

Åbn DVD/CD skuffen.

Tryk SETUP på fjernbetjening.

Tryk tallene 91001 på fjernbetjening.

Tryk STEP på fjernbetjening.

Tryk SHUFFLE på fjernbetjening.

Tryk NEXT på fjernbetjening.

DVD-afspilleren er nu kodefri, kom DVD film i og tryk på play.

NB! Nogle DVD film fra USA har indbygget software der aflæser om DVD-afspilleren kan aflæse flere koder ( Kodefri, kode 9 ) hvis DVD filmen opdager at der kan aflæses flere koder så vil den ikke starte, man ændrer koden via menuen som beskrevet ovenfor og indstiller DVD-afspilleren til regionskode 1, og følger samme procedure som beskrevet ovenfor istedet trykker man 11001 istedet for 91001, Hvis man f.eks ønsker at ændre til regionskode 2 så skrives der 21001, man sætter regions kode ( 2 ) foran maskinens kode ( 1001 ), og så fremdeles for de andre regionskoder.

Regionskode vil normalt stå på kassetten til de film man køber.

Ønsker man at tjekke hvilken regionskode DVD-afspilleren er indstillet til, kan man tjekke det på følgende måde:

Åbn DVD/CD skuffen.

Tryk SETUP på fjernbetjeningen.

Tryk SHUFFLE på fjernbetjeningen.

Tryk STEP på fjernbetjeningen.

Tryk NEXT på fjernbetjeningen.

Herefter bladres der nedad i menuen med piletast indtil man når DEBUG, kør derefter til højre med piletast,

Ö ( \"flueben\" ) er lig med den regionskode der er aktiv.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-12-11 23:03

Prøv evt. at checke for koden først, så du er sikker på at det virker!

Godkendelse af svar
Fra : neslo29

Dato : 16-12-11 12:18

Tak for svaret severino.
men på min fjernbetjening er der ingen knapper mærket shuffle