/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
uheld på stige
Fra : henningmindeste
Vist : 492 gange
20 point
Dato : 15-12-11 10:09

Jeg var for noget tid siden ude for et uheld på en teleskopstige, låsen svigtede, hvorved den sank et trin og styrtede ned, det resulterede i, at jeg brækkede ryggen.

Er der nogen af jer der har oplevet noget lignende, så vil jeg meget gerne høre det fra jer.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 15-12-11 10:30

jeg har prøvet en skydestige der var for svag i vangerne og brød sammen mens jeg stod halvejs oppe.
du skal rette henvendelse til producenten eller den forhandler der har solgt stigen. der er noget der hedder produktansvar og sådan en ulykke kommer ind under det.
der burde være mulighed for at få erstatning for det.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 15-12-11 10:44

Der er to ting man skal være obs. på med den type stige, at det enkelt udtræk er læst grøn/rød og at den ikke stilles i en for flad vinkel.

Jeg har brugt vores stige en del uden problemer, men jeg kikke godt nok efter grøn/rød hver gang, og rykker ned i vangernepåi stigen når jeg går op af den!

Jeg har ikke hørt om problem før nu!

Kommentar
Fra : Mikail2

Dato : 15-12-11 13:53

Meld det til alle former for foanstalter, forsikringer m.m. du skal have en erstatning.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-12-11 15:40

Hvis stigen har en defekt, så har du retten på din side!
Men du har også ansvaret for, at det du foretager dig, også er forsvareligt.

Man går heller ikke over gaden uden at se sig for, (eller gør man?)