/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Kan jeg stole på denne mail?
Fra : akle
Vist : 1328 gange
100 point
Dato : 13-12-11 21:10

Kære kunde hos Nets,

Vi har for nylig fastslået, at forskellige computere på din Verified by Visa-konto, kodeord og flere fejl var til stede før forbindelsen. Vi har nu brug for dig til at bekræfte dine kontooplysninger Verified by Visa.Hvis dette ikke er afsluttet inden for 48 timer, ville vi være tvunget til at indstille din konto på ubestemt tid, da det kan bruges til svigagtige formål. Tak for din forståelse på denne måde. For at bekræfte din online-konto:

>>> Klik her for at aktivere din konto <<<

Den ser ægte nok ud, da der er flere kendte vis-kort logoer, MEN tæksten virker mig noget mystisk! Andre der har fået lignende mails? (Jeg har godt nok haft lidt bøvl medd at komme igennem med verify systemet).

Mvh Akle

:

Ingen virus fundet i denne meddelelse.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-12-11 21:12

Ja naturligvis kan du stole på den mail.............................der er garanti for at den tømmer din konto. - stol på det.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-12-11 21:12

Det ligner en af disse phising mails, så er det ikke noget du kender til, slet den med det samme.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 13-12-11 21:16

slet den mail øjeblikkeligt. det er fup og svindel og kun et forsøg på at få fat i dine penge.
du kan være helt sikker på, at hvis den var fra din bank var der ikke stavefejl og andre grammatiske fejl i den. jeg fik selv en af slagsen for nogle måneder siden o der var smuttet et par engelske gloser med i teksten.
så bare over højre skulder med den.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-12-11 21:36

stol du bare på hvad de skriver

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 13-12-11 22:00

Ja, Det er da helt klart Nets officielle sprogbrug...husk at give dem kontrolcifre og udløbsdato så går det da ikke helt galt...

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 13-12-11 22:02

Slet den og glem den.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 13-12-11 22:06

Jeg har fået 3 breve med lignende tekst. Slet det omgående.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-12-11 22:33

Selv om mailen kunne være rigtig nok (det er den ikke) hva' ville det så betyde

Citat
Hvis dette ikke er afsluttet inden for 48 timer, ville vi være tvunget til at indstille din konto på ubestemt tid, da det kan bruges til svigagtige formål.

Du kan altid oprette en ny konto

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-12-11 22:53

Med lidt logisk tankegang, vil du hurtigt kunne gennemskue denne mail.
Vi er sikkert en del der har fået en sådan, og ofte afsløre de sig selv, ved at komme med nogle påstande, som du helt sikker, ikke kan genkende.
Det med at afgive oplysninger via en mail eller link, skulle gerne få både de små og de store juleklokker til at bimle, øredøvende højlydt, til skræk og advarsel.
Slet denne mail, og glem alle disse påstande!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-12-11 22:59

OBS!
Sådanne spam mails, må aldrig besvares, men skal slettes.
En besvarelse er det samme som at sige, jeg er her, send flere af slagsen.
Nogle mails er så viseligt indrettet, at man sender et billed med, som bliver hentet, når du åbner mailen, hvilket så bekræfter, at det er en aktiv mailadresse. - Så derfor skal dit postprogram anmode om at du vil se billedet. Hvis du ikke kan genkende mailen eller afsenderen, så skal du ikke vise billedet, med smide det hele ud i skraldespanden.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-12-11 23:17

Citat
Ingen virus fundet i denne meddelelse.

Klart, hvis der var virus i meddelelsen ville den ikke komme videre eller blive åbnet af brugere med bare en smule forstand så snart deres antivirus reagerede.

Phishingmails er faktisk årsag til at SKAT fornyligt har stoppet med at sende mail med links ud.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 13-12-11 23:22

Godt du var vågen

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 14-12-11 00:45

Ingen, gentager, INGEN af dine seriøse, professionelle samarbejdspartnere udi økonomiske forretninger, vil nogensinde anmode om oplysninger af den art pr. e-mail.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 14-12-11 00:46

Ja, snydt og bedraget kan man altid blive hvis man er en smule blåøjet og tror på hvad der bliver sendt til en...

Kommentar
Fra : dk

Dato : 14-12-11 08:38

ser ud til det er tdc spamfilter der svigter..
har netop fået samme mail og anmeldt det.

(mit id nr er her udskiftet med x)

/dev/null'ing report for support#hostican.com@devnull.spamcop.net
Spam report id x sent to: postmaster@hostican.com
Spam report id x sent to: abuse@hostican.com
Spam report id x sent to: abuse@gblx.net
Spam report id x sent to: hs@tdchosting.dk
Spam report id x sent to: nb@tdchosting.dk
Spam report id x sent to: chj@tdchosting.dk
Spam report id x sent to: lakn@tdchosting.dk
Spam report id x sent to: js@tdchosting.dk
Spam report id x sent to: ipstaff@tdchosting.dk
Spam report id x sent to: abuse@tinet.net
Spam report id x sent to: support-tos@bluehost.com
Spam report id x sent to: abuse@bluehost.com
Spam report id x sent to: level3@admin.spamcop.net

Kommentar
Fra : akle

Dato : 14-12-11 21:24

Tak til jer alle, - bortset fra de sarkastiske svar, - de har jeg ikke brug for.

Godkendelse af svar
Fra : akle

Dato : 14-12-11 21:25

Tak for svaret Nordsted1.

Sletter den med det samme!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-12-11 21:49

Slette ? Det kan du ikke

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-12-11 19:45

Sarkastisk...................................næ nærmere en måde at vække dig på, så du ikke kommer i økonomisk uføre.