/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Drop debatten om fattigdom i Danmark.
Fra : kartoffel88
Vist : 444 gange
205 point
Dato : 13-12-11 18:48

Det afsporer jo bare den rigtige debat, nemlig om vi skal ende med at have mange fattige i Danmark, som de har i andre lande eller ej.
Altså med andre ord: Måske eller måske ikke, er der fattige i Danmark, men hvis man stemmer på et parti som Liberal Alliance, så er det helt sikkert at vi ender med at have mange fattige.

Det er det fattigdomsdebatten burde handle om og ikke om Karina er fattig eller ej.

Den eneste grund til at vi ikke har så mange "fattige" i Danmark, er jo fordi vi er et socialistisk land. Det synes jeg vi burde værne om (Socialisme og velfærd for alle, hænger jo som sagt sammen, lidt ligesom Liberalisme og kynisme også hænger sammen).

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-12-11 18:55

Ikke enig, og ikke om Liberal Alliance,
men om Enhedslisten, så er det helt sikkert at vi ender med at have mange fattige...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-12-11 18:56

Citat
Drop debatten om fattigdom i Danmark

Hvorfor fa'en det, det gavner nu nok heller ikke noget at "råbe" det ud her, skriv til de store medier!

Kommentar
Fra : pc-bruger

Dato : 13-12-11 19:58

Vi har, desværre, mange fattige i Danmark, og der bliver flere og flere.
Liberal Alliance og andre vil bare ikke se det. De vender hovedet bort.
Men gå en tur i København, Odense, Aarhus - or whatever.

Posemænd/posekvinder. Tiggere. Folk i nød.

Flere og flere er udstødt af arbejdsmarkeder på grund af finanskrisen og de skattelettelser, som de rigeste har fået mest ud af - De sidste 10 år. Med O+VC-Regeringen.

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 205 point
Dato : 13-12-11 20:27

Jeg mener debatten er vigtig, men den skal selvf foregå på grundlag af korrekte oplysninger.

Selv om det er gået ned af bakke med ligheden i Dk de seneste 10 år (gæt selv hvem der har haft "ansvaret" så længe) hører vi stadig til nogle af de ØKONOMISK mest lige lande i verden, bl.a. pga. vores skattefinansierede udligningsordninger, kontanthjælp, førtidspension etc.

Men der hvor det kniber meget er den sociale arv, børn af fattige, især hvis de er på sociale ydelser, får sjældent en uddannelse efter folkeskolen, og det er ikke vejen frem til lighed, hverken økonomisk eller socialt, og heller ikke vejen til at Dk vedbliver med at være et af verdens mest velstående lande.

For at undgå misforståelser, jeg tror ikke på lighed, så vi alle er ens, har samme økonomi etc, men jeg tror inderligt på at alle, uanset baggrund, burde have samme muligheder for at udvikle deres evner og talenter.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 13-12-11 22:09

Jeg syntes de svageste i samfundet skal behandles så godt som muligt.
Og desuden bryder jeg mig ikke om egoister, der skider på alle andre, for at skabe mere profit til dem selv.

Dem der kan bidrage skal det, og de som har brug for hjælp skal hjælpes, det er mit ønske i hvert fald.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 13-12-11 22:17

Jeg mener at kartoffel88 har ret, jeg begynder at skimte lys for enden af tunnelen efter 10 år i mørket.
Jeg ved godt at vi ikke ikke er fattige som i bla: Africa, men fattige har vi sku og hvis der ikke bliver gjort noget får vi mange flere.
Nu er det blevet sådan at hvis man skal bo på herberg så er der sku ikke plads til de dansker der har brug for hjælp, fordi der bliver flere og flere udlændinge der tager herop for at få en andel af de goder vi deler ud, fordi at deres samfund er total ligeglad med om de dør af sult og andre ting.
Jeg syntes at det begynder at snige sig ind her i Danmark også, men hvorfor kommer disse ting ind.
alan57

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-12-11 22:44

Citat
Posemænd/posekvinder. Tiggere. Folk i nød.

Posemænd/kvinder, og tiggere har selv valgt at leve som de gør, ingen i DK er tvunget til at bo på gaden, alle kan få hjælp til en bolig!!!

Folk i nød, dem er der helt sikkert nogle af, men hva er nød?? Når jeg læser om folk i nød hvor der også er et foto, så er der flere gange hvor jeg er blevet forarget... har folk da slet ingen stolthed?? På billederne har der været både playstation og smøger, ting som sagtens kan undværes... man er ikke fattig hvis man har råd til de ting. I de artikler siger forældrene også at de ting er noget børnene helst skal have, for det har de andre børn-- sludder og vås, der har altid været forskel på de sociale lag, og vi kan ikke alle have de dyre ting, det må både forældre og børn lære at leve med, og det kan da slet ikke blive noget det offentlige skal gå ind og dække.

Eller for den sags skyld... ferie. Nogle mener ligefrem de har krav på at komme til udlandet på ferie, NEJ det har de/vi ikke,hvis de ikke selv har råd, så er det ikke noget man har krav på. Den danske krævementalitet, er gået over gevind

Kommentar
Fra : prio

Dato : 14-12-11 00:35

Nej, vi skal bestemt ikke droppe debatten om fattigdom i Danmark.

Den er nødvendig , for vi har ikke uanede ressourcer, så vi kan poste penge i de, der ikke er fattige - hvilket vi desværre gør i stigende grad.

Vi skal fordele goderne bedre og tage os ordentligt af de virkeligt fattige

Godkendelse af svar
Fra : kartoffel88

Dato : 14-12-11 03:39

Det var et rigtig godt indlæg vagnr.

Men ja, jeg er jo enig i at debatten er vigtig, det var nu mere for at få skåret ud i pap at debatten er afsporet i medierne (efter min mening). Eller som du siger, så er det underlige eksempler der bliver brugt.

Tak til jer andre for jeres indlæg.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 14-12-11 05:45

Selv tak, kartoffel88