/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
WI-FI mobil?
Fra : return
Vist : 571 gange
300 point
Dato : 13-12-11 15:54

hej
har lige set at man åbenbart har en mac adress i sin mobil i mobilens menu under WI-FI

så vil da lige spørge om man skal skrivens den mac adress ind i routerens mac adress filter da jeg har låst de andre mac adresser der bruges på vores netværk

nogen der kan hjlæpe

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-12-11 16:18

Citat
så vil da lige spørge om man skal skrivens den mac adress ind i routerens mac adress filter da jeg har låst de andre mac adresser der bruges på vores netværk

Ja det skal du, ellers kan du ikke få forbindelse til det trådløse

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-12-11 16:36

Hvis du ikke kender telefonens MAC adresse, så slå alt sikkerhed fra.
Log på dit eget netværk.
Find MAC adressen routerens log
Mange MAC filtre viser også valg af aktive MAC adresser, hvor du tilføjer telefonen.
Slut så af med at aktivere din sikkerhed igen (allow mac adress)

Kommentar
Fra : return

Dato : 13-12-11 16:36

kan nogen prøve at forklare mig hvad man kan med sin wi-fi mobil gennen sin router når man har skrevet den mac adress ind i den

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-12-11 16:38

Så kan du bruge den til at hente Apps og surfe på nettet m.m.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-12-11 16:46

Din mobil, har en browser, som du bruger på samme måde som en almindelig PC, blot med den forskel, at du får et billed i frimærke størrelse!
Ellers er der ike de store begrænsninger i det!

Kommentar
Fra : return

Dato : 13-12-11 17:21

så man kan altså kun gå på nettet med sin mobil ,troede også man kunne afspille musik til sin pc på denne måde altså via WI-FI via netværket men den kan man så altså ikke ?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 13-12-11 17:39

HVis du bruger MAC filter på din trådløse router, ja så skal du skrive din mobils mac adresse ind i filteret.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 13-12-11 17:49

Kommer an på din telefon. min tlf kan godt finde de mapper jeg deler på hjemme netværket

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 300 point
Dato : 13-12-11 17:54

Citat
så man kan altså kun gå på nettet med sin mobil ,troede også man kunne afspille musik til sin pc på denne måde altså via WI-FI via netværket men den kan man så altså ikke ?

Jo det kan du sikkert godt, det kommer an på hvilken software du har i telefonen. Men det kan nok ikke betale sig, så hellere overføre musikken til den PC du har, da det nemt kan komme til at hakke i lyden, hvis forbindelsen ikke er alt for stabil.

Fordelen med Wi-Fi i telefonen er, at du kommer på nettet i forbindelse med dit internet abonnement, i stedet for via din telefons SIM kort, som nemt kan gå hend og koste ekstra.

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 13-12-11 18:07

Tak for svaret severino.

lige det svar jeg ledte efter af det ikke vat telefonens sim kort der blev brugt og tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-12-11 18:13

Selv tak!