/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Ikke min Giversen familie
Fra : svendgiversen
Vist : 1642 gange
120 point
Dato : 13-12-11 15:01

Jeg hørte lige en Giversen i forbindelse med lækagen om jægersoldaterne til ekstrabladet,
men der kan ikke være noget odiøst der, vi Giversen fra Skals var/er alle vel ansete kvægavlere.

Hvem kan finde ud af hvilken Giversen det drejer sig om?

Både min bror og 4 af mine fætre hedder Niels Giversen, halvdelen er døde
og de andre er stue rene, i hvert fald til andet er bevist??

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 13-12-11 15:39

- det er jo så ikke de første bortforklaringer der kommer i den sag...

PS: så må han være din ½-bror, ik'?

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 13-12-11 15:50

Havde så ikke lige sat ham sammen med dig
Anne

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-12-11 16:11

Citat
Hvem kan finde ud af hvilken Giversen det drejer sig om?

Jeg må jo lige kigge i de gamle journaler.Men der er en Giversen på Als.
Jeg synes han er lidt hurtig,til at ville rense sig selv.

Det virker faktisk lidt fordækt.

M.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 13-12-11 17:13

Citat
Ikke min Giversen familie

Er du sikker ?? det kunne vel være en af dem fra Fr.-havn

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 13-12-11 17:24
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-12-11 17:33

Nu er jeg ikke på facebook og vil heller ikke være det.
Hvor man hænger hinden nøgen ud, når man bliver uvenner...

Men det med Frederikshavn kunne være rigtigt dabj?
hvordan fandt du frem til det??

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-12-11 17:45

Citat
Nu er jeg ikke på facebook og vil heller ikke være det.

Endelig en helstøbt person,der ikke har brug for at "stive sig af",på Facebook. (Ej heller her).

M.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 13-12-11 18:10

Citat
Men det med Frederikshavn kunne være rigtigt dabj?
hvordan fandt du frem til det??

Jeg kender de fleste af dem

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-12-11 18:50

>Jeg kender de fleste af dem...

Nu er/var der jo mindst to Giversen familier deroppe,

den kendte bankdirektør Jørgen Giversen, der satte Skavad på plads stammer derfra,
og så er der min fars fætters søn Poul Giversen, der var advokat der...

Hvem er det du kender? og hvem af dem har relation til lækagen til ekstrabladet??

Jeg hørte igen Giversen nævnt her i radioavisen og tør næsten ikke høre TV avisen...

Accepteret svar
Fra : modersvilje

Modtaget 120 point
Dato : 13-12-11 19:00

Hej igen
Nej jeg vil heller ikke bruge Facebook, men "næsten" alt for slægtsforskningen!
Kunne det være ham her?

Nils Jakob Olling Giversen
Matthæusgade 27 5. 1666 København V
Han er jounalist,
siger dette underlige navn dig noget?

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-12-11 19:52

Måske, i hvert fald tæt på min familie...

Min fars fætter Anders Giversen havde en søn Poul Giversen, der giftede sig med sin kusines datter,
hun hed Kirsten med far Olling, så Nils Jakob Olling Giversen er sikkert deres søn?

Bemærk at Nils er uden e, alle Niels i min nære familie er opkaldt efter min farfar Niels med e,
hvis det er Nils Jakob Olling Giversen, er det så mindst mit næ søskende barns søn??

Jeg vasker mine hænder, men hvis det er ham?

Så hedder han godt nok Giversen og så har han sikkert ikke begået noget kriminelt.
Det gør vi ikke i min familie...

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 13-12-11 20:44

Uha da da
En søster eller måske en mor!!
Kitte Lene Olling Giversen
Sæbyvej 86 9900 Frederikshavn

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-12-11 21:08

Ja det er hans mor, ifølge vort slægts træ...

Her har vi 6 Niels Giversen, hvoraf 3 er døde, og kun den ene Nils Giversen uden e.

Den ene af de tre nulevende Niels Giversen er min bror, den anden min fætter,
og den tredie er meget gammel, ikke advokat men fisker søn, fra Frederikshavn,
det kan ikke være nogen af dem.

Så det er sandsynligt at det er den Nils Giversen du har fundet...

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 13-12-11 21:48

Citat
Hvem er det du kender?

Dem begge, men de har garanteret ikke noget med lækagen at gøre

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-12-11 22:08

Men det kan da ikke være Jørgens far, lever han endnu, dabj?

Så må det være Pouls søn, men som søn af en advokat vil han næppe lave noget ulovligt.

Så vi Giversen har igen, som altid, rene hænder...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-12-11 22:33

Nyt på nettet:
DR-journalist Nils Giversen fratræder sin stilling ”efter gensidig forståelse”...

Baggrunder er gemt natten over, men det er stadig usikker om han har begået noget ulovligt?

Hvis han har?? tror jeg både både hans far Poul og farfar Anders vil vende sig i deres grave...
Vi Giversen er/var retskafne kvægavlere og kroejere i Skals.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-12-11 09:37

Nu står det jo helt tydeligt på tryk i avisen at det var DR-journalist Nils Giversen, der optog lækagen på bånd. Når man hører det i radioen kan man ikke høre om der er Nils eller Niels.

Iøvrigt er han opkaldt efter "Stærke Nils Giversen":
Da jeg for en halv snes år siden begyndte at slægtsforske, nåede jeg at tale med hans far Poul,
og han fortalte at engang ville en modstander til hest stikke af fra Stærke Nils Giversen,
der så tog fast i hestens hale og holdt den tilbage, så stærk var han.

Men vi Giversen nedstammer også fra Bjergmandens datter, der havde umådelige kræfter,
men det er en anden historie...

Det er således ikke min nære famlie fra Skals der har lækket noget.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 14-12-11 11:38

- vi Giversen fra Skals var/er alle vel ansete kvægavlere.
- og de andre er stue rene,
- og så har han sikkert ikke begået noget kriminelt. Det gør vi ikke i min familie...
- Så vi Giversen har igen, som altid, rene hænder...
- Det er således ikke min nære famlie fra Skals der har lækket noget.

Du trænger vist til at få lettet din samvittighed Svend; ud med det, vi siger det ik' til nogen...

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-12-11 20:03

Tak for svaret modersvilje.