/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
evt. afbrydelse af elforsyning
Fra : 190e
Vist : 538 gange
50 point
Dato : 13-12-11 09:59

jeg vil hører om nogen kan sige mig hvis man får et brev fra elselskabet (sydenergi) at såfremt en regning ikke er betalt senest f.eks 13/12- så kan de lukke for strømmen, har ringet til dem ,men de vil ikke sige hvor langt tid der evt. vil gå inden de lukker,

ved nogen om der er en frist på nogle dage evt.

190e

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-12-11 11:02

vil de ikke svare så kan vi heller ikke

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-12-11 11:02

Citat
Ubesvarede

- Besvarede

- Annullerede

- Slettede

Ialt

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-12-11 11:12

Hvis de har en reaktionstid på 14 dage lukker de nok for strømmen Juleaften?
Hvordan mon andestegen smager rå??

Betal hellere din El regning, ligesom alle vi andre må gøre...

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 13-12-11 11:12

Det afhænger lidt af situationen.. hvis man bor til leje eller i hus feks...

læs mere her.

http://www.forbrug.dk/Artikler/Test-og-raad/Bolig-og-fritid/El/Lukning

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 50 point
Dato : 13-12-11 14:53

De er blevet mere hårde de sidste par år hvad der hænger sammen med at det strammer økonomisk hos flere og flere.

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 13-12-11 14:58

Man kunne jo kontakte dem og ligge kortene på bordet.

"kære sydenergi, grundet den trænge økonomi her i dec mdr. har vi desværre ikke penge til at betale den pågældende regning faktura nummer 123456 . Er det muligt at få den delt op i flere doser. evt i 2 hvor første betaling er pr 1 jan 2012 ?"...

Så længe man har en ordning med dem tvivler jeg på de må cutte strømen....

men prøv så vidt muligt at få det på SKRIFT... stol ikke altid på en mundtlig aftale.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-12-11 15:43

Alle elselskaber er blevet langt mere grådige, og ubarmhjertlige.
Deres prispolitik er skruet sammen på en måde, så de sikre sig en mere konstant flow af penge i kassen.
Elprisen er det mindste af det, hvor imod den faste afgift for måler og transport af strømmen, langt overgår dit forbrug.
Dette for at sikre en mere konstant indbetaling, så de kan skalte og valte med pengene til andet formål, som f.eks. internet over elnettet og andre kunstige behov.
Selv om man skifter leverandør, så er der ikke mange håndøre at spare/tjene. Bruger man anden leverandør, så er det kun pris for det forbrugte el, de opkræver, hvor imod faste afgift og transport af strøm, bliver opkrævet af det lokale elnets ejer.
Man bliver manipoleret konstant af tvivlsomme leverandører i næsten alle brancher.
Vi lever i dag i et samfund, som bliver mere og mere tvivlsomt.
Nu får jeg strøm fra SEAS/NVE ind i min måler, som bliver fjernaflæst. Her går ca. 25% til SEAS/NVE, og resten går til det lokale elselskab for transport af strømmen.

Sådan vil vi opleve mange andre måder vi bliver manipoleret i dagligdagen!
LORTELAND som Buster Larsen en gang sagde i et satireprogram.

Godkendelse af svar
Fra : 190e

Dato : 13-12-11 15:49

Tak for svaret LuffeA.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-12-11 16:02

Jeg har lavet en aftale med mit elselskab at dehver måned hæver penge for mit forbrug, da de alligevel aflæser hver måned.