/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
kattemad
Fra : ingelh1
Vist : 1931 gange
100 point
Dato : 12-12-11 21:13

min kat skal have hills prescription diet s d og det kan kun købes hos dyrlægen til en pris af 500 kr for 5 kg.
Er der nogen der kender en hjemmeside hvor det kan købes billigere incl fragt.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-12-11 21:41

Og hvem siger at den skal have lige netop det?
Nok dyrlægen der tjener 400 % på det opreklamerede stads?

Du kan få det billigere her:
http://www.nextag.com/hills-prescription-diet/products-html

Men gå dog ud til Pet og få noget der indeholder det samme til en brøkdel af prisen...

Kommentar
Fra : pjuller

Dato : 13-12-11 05:21
Kommentar
Fra : ingelh1

Dato : 13-12-11 17:15

kommentar til svendgiveren.
der er så det problem at den hjemmeside du henviser til kun sender til usa.
og jeg ønsker heller ikke at han skal opereres for blæresten det har været på tale 2 gange og han er behandlet med binurebarkhormon 2 gange.

Kommentar
Fra : ingelh1

Dato : 13-12-11 17:18

pjuller ; det er rigtigt at det er billigere men incl fragt sparer jeg kun 200 kr og det endda hvis jeg køber 2 sække af 5 kilo. er det virkelig det billigstedet kan fås til ??

Kommentar
Fra : pjuller

Dato : 13-12-11 17:52

Jeg ved ikke om det kan fås billigere andre steder. Jeg køber til hund og kat, så jeg kan godt se, at du skal købe noget af et lager, for at spare igennem. Jeg får 3 sække hundemad og en sæk kattemad, før fragten bliver fordoblet. Kender du nogen, du kan gå sammen med?

Vores lokale dyrlæge har noget, jeg tror hedder Storkunderabat, hvor man får hver 7. sæk gratis. Om det også gælder kattemad, ved jeg ikke.

Ligegyldig hvad, så er det dyrt. Men til gengæld synes jeg de æder og skider mindre, end de gør af så meget andet foder.

Operation for blæresten er jo heller ikke omkostningsfri, hverken for dig eller katte.

Synes du skal prøve at købe en sæk, enten hos dyrlægen eller på nettet, og se, om ikke økonomien i forhold til meget andet foder, ikke er så gal.

Kommentar
Fra : ingelh1

Dato : 13-12-11 20:49

pjuller: jeg er godt klar over at han skider mindre, men det gør han også alm. hills og det koster 600 for 10 kg og det kan jeg købe i alle dyreforretninger. Det der irriterer mig er at s/d kun kan købes hos dyrlægen , hvorfor skal han også tjene på det.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 13-12-11 21:16

Undskyld, men lige et opklarende spørgsmål - hvad er den eksakte begrundelse for, at din kat skal fodres med dette produkt og hvilke kvaliteter har det frem for andre fedtfattige kattemadsprodukter???
Undersøg markedet for ligende sammensætninger ....der er intet hokuspukus ved Hills andet end pengene forsvinder fra din tegnebog

Du har sikkert stor tiltro til din dyrlæge, men tro mig - han tænker med pengepungen og har åbenbart besnæret dig.

Hvis du næste gang du ser ham bladre i et rejsekatalog, så ved du, at han glæder sig til den næste ferie som du er med til at betale

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-12-11 21:24

Er du klar over at du kan få okse mørbrad til den pris,
bed din dyrlæge skamme sig og gå ud til eksempelvis pet...

Kommentar
Fra : ingelh1

Dato : 13-12-11 21:37

de to herrer : når en hankat har blæresten strinter den alle steder og det lugter selvom den er kastreret. Den kan heller ikke komme af med vandet og det er smertefuldt, den har også haft blod i urinen. Når alt dette sker, går jeg til dyrlægen og følger hans anvisninger. Katten er jo syg. Hvis min mand havde det sådan, ville jeg også slæbe ham til lægen og proppe medicin ned i hans hals om det så kostede en bondegård, Nu er det sådan, at dette behøver jeg ikke at gøre, han kan vel tænke selv. det kan katten ikke og jeg må gøre det for den. Jeg kunne selvfølgelig også aflive den. Men jeg holder jo af den og nu lider den ikke , når den får det pågældende foder, hvorfor så prøve noget andet og tage den chance. Det svarer til at en sukkersyge patient forsøger sig frem selv uden at konsultere en læge.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-12-11 21:59

Ja men så betal da med glæde hvad det koster hos fine, dyre dyrlæge,
vi prøver jo bare på at forklare dig, at du betaler en meget høj overpris for kattemad.

Og du spurgte jo hvor du kan få det billigere,
der er kartel dannelser inden for eksempelvis kompressorer,
det er der så også inden for exclusiv katte mad?

Det koster helt sikker under en tier at lave det fine foder til 100 kroner,
har du spurgt hvad det indeholder og mon ikke du kan få næsten det samme hos eksempelvis Pet?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 14-12-11 21:12

Prøv en anden Dyrelæge
(eller herinde = hvad fejler din KAT)
Det har været i DR/ TV2 (forbruger et eller andet)= det har ingen som helst EFFEKT
på kat eller hund.
men Dyrlægen TJENER KASSEN...

--
Og du bliver fattig.......

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 14-12-11 21:21

Citat
når en hankat har blæresten strinter den alle steder og det lugter selvom den er kastreret.

Sikkert ? endnu et OFFER for en menneske kærlighed til/ en MIS
En Hankat skal have lov til at blive mindst 9 måneder
før den kommer i nærheden af Dyrlægen´s auh-kniv,
da den ikke på nogen måde kan NÅ og UDVIKLE sine egen kønsorganer
ydre som indre = derfor så mange hankatte har det af HELVEDES til
de bliver kastreret som en gris - de skulle vente til den blev ORNE
-------
Men IGEN, er det mennesker der snakker/ katte/ dyr der lider U-NORMALT
fordi de ikke må have en naturlig opvækst m./ NOSSER eller LIVMODER
de første måneder (kønsmoden / 9 mdr) af deres liv
Selve resten af deres liv er mærket af det.
-----

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 14-12-11 21:29

Citat
Selve resten af deres liv er mærket af det.

Men det ved du sikkert NU.
Mine katte har alle været naturlige/ hun på p-piller
efter min Dyrelæges anbefaling 1 ÅR efter fødsel/
men fik lov til det efter 7 måneder,
og hankatterne skulle jeg bare lade være = medmindre de
sloges eller på anden måde var til géne, hvilket de ikke har været
over for andre dyr = men jeg er jo kan ET MENNESKE/ og et let offer for en POTE eller 2

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 08-01-12 14:51

Gå ind på www.engelykke.dk tlf.98462766 og spørg efter DIA KAT det er et godt og billigt foder og
fragten er med i prisen. Jeg har fodret katte med det gennem 20 år, den sidste fylder 15 år til maj og
trives fint. Mvh. K.