/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Side med identifikations-bekræftelse
Fra : cdvinge
Vist : 676 gange
100 point
Dato : 12-12-11 17:43

Hej

Jeg har behov for at lave en side, hvor man kan bekræfte folks identitet. Om det er en intern html-side til vores organisation eller en ekstern hjemmeside er lige meget. Som det er lettest at lave.

Folk skal have mulighed for at logge ind (noget lignende nem id) og herefter udfylde et svarark og en bekræftelse på deres deltagelse. Det er dog vigtigt, at der ikke kan snydes og logges for andre. Brugerne skal kunne verificeres. Kan dette evt. gøres med sms eller en anden løsning?

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-12-11 15:31
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-12-11 21:24
Kommentar
Fra : cdvinge

Dato : 14-12-11 12:02

Det er ikke fordi jeg som sådan har brug for et login til en side, jeg skal bare bruge en måde, at de kan bekræfte deres identitet.
Det skal bruges til noget tilmelding, hvor det er vigtigt, at der ikke kan snydes og laves flere tilmeldinger fra samme person. Det optimale ville jo faktisk være, at logge ind med NemID, men det går jeg ikke ud fra er muligt for en mindre organisation som vores.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-12-11 12:09

Det script jeg linker til tjekker om du er registreret og hvis du forsøger at registrere dig igen, tjekker det om ip og mail har været brugt

Kommentar
Fra : cdvinge

Dato : 14-12-11 16:29

Af en eller anden grund, kunne jeg ikke se dit første indlæg, Klaudi. Men ser ud til, at det er sådan noget jeg skal bruge - er ikke erfaren script/web bruger på nogen måde, så kigger lige på det i weekenden og bøvler med det. Men so far, så tak!

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 14-12-11 17:54

Jeg har såmænd heller ik' den store viden om scriptet, jeg har da fået nået af det til at virke,
men mail kan jeg ikke få til at virke, har prøvet at oprette mailserver og alt mulig andet,
lige nu er jeg kørt træt i det, så det må vente!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-12-11 10:23

Har du kigget!?

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 26-12-11 20:13

Brug noget fra et forum, her er logon og de ting du skal bruge.
jeg her også en hjemmeside til slægtsforskning den har også login.
hvor du kan tildele hvad brugerne har rettigheder til.
endelig giver linux muligheder for at logge ind på en side.
Her bruger man htaccess, men det er omstændeligt at styre.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-01-12 22:54

prik-prik

Godkendelse af svar
Fra : cdvinge

Dato : 10-02-12 09:40

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-02-12 10:44

velbekomme