/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Nyt hus med alarm - kode?
Fra : LoneG
Vist : 704 gange
100 point
Dato : 12-12-11 12:59

Vi har købt et nyt hus, hvor der er installeret en alarm - en Visonic Powermax.

http://www.visonic.com/Data/Uploads/PowerMax_Danish_Users_Guide.pdf

Sælger brugte den ikke og kunne ikke huske koden.

Kan vi nulstille den eller hvordan kommer vi lige i gang? Har prøvet med superbrugerkoden, som skulle være 1111, men den er åbenbart ændret? Den virker i hvert fald ikke. Vi ved ikke hvem forhandleren/installatøren er, så lidt på bar bund her?

Kommentar
Fra : grow

Dato : 12-12-11 13:15

Tilsyneladende forhandler SOLAR dette produkt. Prøv at tale med dem.
http://legacy.solar.dk/productinfo.asp?action=viewProductCategory&ProductGroupID=10&ProductCategoryID=34

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 100 point
Dato : 12-12-11 15:09
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-12-11 18:43

Herligt alarmsystem hvor alle kender fabrikskoden.

Kommentar
Fra : LoneG

Dato : 13-12-11 21:13

ok, så det ser ud til at den skal resettes - er det ikke rigtigt?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-12-11 21:31

Det er altid godt at resette en alarm når der flyttes ind.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 14-12-11 14:17

Der er en masterskode, som kan ændre alt i alarmen. Masterskoden skal du have af møntør eller (måske) fra vagtcentralen. Det kommer an på instal-firmaet, hvilke aftaler der er, mellem de to.
Kontakt et firma, der instal alarmer, de kan måske hjælpe dig.
Det kan jo også tænkes, at alarmen er i stykker (?). når den tidl. husejer ikke brugte den!

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 14-12-11 18:17

Her er en artikel jeg fandt , men den er på engelsk ,men den fortæller hvad man skal gøre for at stille alarmen tilbage til fabriks indstillinger......

http://www.ehow.com/how_6761643_reset-powermax-factory.html

Bassebo

Kommentar
Fra : LoneG

Dato : 21-12-11 10:28

I de vejledninger vi har fundet står der, at man skal kortslutte de to pin, hvor der står Det gør der så ingen steder.

Til gængæld er der tre pins hvor der står Reset. Ud for to af disse er der ligesom tegnet en forbindelse på printkortet - kunne det være disse to som skal kortsluttes?

Kommentar
Fra : LoneG

Dato : 21-12-11 17:41

Skal alarmen så opsættes på ny eller er det kun passwords som skal laves på ny?

Godkendelse af svar
Fra : LoneG

Dato : 10-01-12 15:27

Tak for svaret Stouenberg.

Fik den nulstillet!

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 14-01-12 16:55

- velbekommen Lone og godt nytår...