/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Løst loft ???
Fra : taliskoko
Vist : 1018 gange
100 point
Dato : 11-12-11 16:33

Jeg skal sætte et nedsænket loft op, men savner inspiration til hvilket loft der sættes op, sådan man kan komme til el-installationen der ligger lige op under. Det er som jeg forstår det noget lovmæssigt !

Men hvilke lofter kan løse den mission ????

Jeg har selv tænk på Rockfon loftplader ! Men findes der andet ??

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 11-12-11 17:30

når du nævner rockfonlofter, tillader jeg mig at antage, at det drejer sig om kontorlokaler eller lignende.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 11-12-11 19:52

trimare46; Nope, der er tale om gang areal i alm. bolig.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 11-12-11 20:16

så tror jeg nok, at jeg ville vælge noget mere almindeligt. og de installationer du skal have adgang til, er vel bare nogle lampesteder. problemet med den slags er som regel, at ledningerne er for korte, men det behøver ikke være en stor historie for at forlænge dem så de kan nå ned i lofthøjde.
men hvis du endelig vil have et industriloft, kan jeg da foreslå dampalofter.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 11-12-11 21:10

Der er tale om nogen brugte kontormoduler jeg er ved at bygge om til bolig, så nej, det er ikke bare lampesteder. Det er selve el'en der er trukket langs loftet og således må det ikke være indelukket.

Det er ikke industrilofter som sådan jeg efterlyser, men et loft der er "løst" monteret, sådan el'en er let tilgængelig.

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 11-12-11 21:44

De her er nydelige. Den friske laderlamperne side over glasset og lade diffust lys skinne igennem.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 11-12-11 22:23

så kunne du jo gå over i troltekt. den skulle findes i en glattere udgave beregnet til beboelse. og det tager ikke mange sekunder at skrue en plade ned hvis det bliver nødvendigt.
og hvis du laver det med en sort friseliste, er der ingen skyggeliste de først skal tages ned.
men du bør nok lige kigge i bygningsreglementet om det er lovligt.