/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java Scripts / Spørgsmål
10  konsulent.. 626
Pop ups
Fra : amkl
Vist : 662 gange
50 point
Dato : 23-11-01 14:18

Er der en, der kan fortælle mig, hvilken kode jeg skal bruge, for at jeg selv kan bestemme, hvor en pop up skal komme frem på siden?
På forhånd tak.
Hilsen Mette

Accepteret svar
Fra : gandalf

Modtaget 60 point
Dato : 23-11-01 14:24

function openwindow(url,name,left,top,width,height){
   window.open(url, name, "toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,resizable=no,scrollbars=no,width="+width+",height="+height+",top="+top+",left="+left);
}

Kaldes således

openwindow("http://www.kandu.dk",0,0,100,100);

hvor left og top fortæller hvor vinduet skal komme frem.

Håber dette hjalp dig.

Gandalf

Kommentar
Fra : amkl

Dato : 23-11-01 14:46

Hej Gandalf.
Tak for din besvarelse. Jeg går ud fra at jeg skal indtaste koden i headen, eller? Jeg har brug for 10 pop up links fra samme side.
mvh Mette

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-11-01 16:59

Fri, 23 Nov 2001 13:17:41 GMT, skrev "amkl"
<amkl.news@kandu.dk>:

>Er der en, der kan fortælle mig, hvilken kode jeg skal bruge, for at jeg
>selv kan bestemme, hvor en pop up skal komme frem på siden?

Afhængig af dit script, skal du sikkert blot skrive left og top
til sidst i scriptet.

En meget enkel måde at lave popupvinduer på er dette script:

<a href="link.html" target="popup" onclick=
"window.open('','popup', 'width=300,height=320,left=0,top=0,'
)">Gå til Link</a>

Skal stå på en linje.
Der skal ikke være noget i <head>
--
med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Do you want spam?
Get it on http://home13.inet.tele.dk/smedpark/spam/

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 23-11-01 23:23

Hej Mette

Du gør således :

<html>
<head>
<title>Popup test</title>

<script language=javascript>

function openwindow(url,name,left,top,width,height){
window.open(url, name, "toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,resizable=no,s crollbars=no,width="+width+",height="+height+",top="+top+",left="+left);
}

</script>
</head>

<body>

Her åbner det nye vindue.

<script>openwindow("http://www.kandu.dk",0,0,100,100);

</body>

</html>