/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
harddisk via Pvr
Fra : xou
Vist : 2239 gange
500 point
Dato : 09-12-11 16:57

Jeg skal have en extern harddisk til min mors fladskærm,den skal optage via pvr
er denne her - VERBATIM 2000GB Hard Drive 3,5"" USB 3.0 Black (47659) - ok,og stedet - techhaus - er det ok
http://www.techhaus.dk/2000GB-Hard-Drive-3e5-USB-3e0-Black-VERBATIM/cat-p/c/p3247802.html
eller skal jeg vælge noget mere sikkert,er der nogle erfaringer eller link til test.
hilsen xou

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-12-11 17:03

Tjek lige inden du køber en 2TB disk om TV kan håndtere den!

Ellers ser det da fornuftigt ud med pris og på ThrustPilot

Kommentar
Fra : xou

Dato : 09-12-11 17:22

hej klaudi tvet er :
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/42VLC9142T2/grundig-42-lcd-tv-42-vlc-9142-t2
det skulle kunne klare næsten alle harddiske+ størrelser , er usb 2
hilsen xou

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-12-11 17:41

Et er teori et andet er hvad der faktisk kan bruges, lad være med at købe en harddisk større end 500GB, det vil give problemer med større diske, for eksempel at disken indhold ikke vises eller at TV ikke melder disken klar.
Husk at disken skal formateres til FAT32 når den skal bruges til en PVR på TV

Kommentar
Fra : xou

Dato : 09-12-11 18:14

du siger noget o.v.n 2000 gb at fine rundt i på tvet,men hvad så med den her disk:
http://www.redcoon.dk/B317703-Iomega-Select-Portable-500GB_Mobil-%28op-til-25%29
hilsen xou

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-12-11 18:27

Den kan da sikkert bruges, hvis så den er for stor kan du jo dele den op i partitioner!

Kommentar
Fra : xou

Dato : 09-12-11 19:50

hej klaudi !
tvet tager automatisk c drevet når der skal optages så kun et drev.
hilsen xou

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 500 point
Dato : 09-12-11 20:41

TVet finder den første partion på en harddisk, der er ikke et C drev på en harddisk uden Windows min harddisk er delt i 2 partioner på grund af at det tit skete at jeg skulle genstarte enheden flere gange før disken blev meldt klar, og en gang imellem kunne jeg slet ikke få adgang, det er så en TV tuner boks jeg bruger men jeg gætter på at TV med indbygget tuner og PVR vil opføre sig nogenlunde på samme måde.
Forslag: Køb den disk du har lyst til og formater den til FAT32, bliver der problemer så kan du senere krympe den ene partion som er og eventuel oprette en partion mere bagved den med TV optagelser, og bruge den til backup af billeder og andet som man gerne vil sikre, eventuelle optagelser fra TV som er på disken vil stadig være intakte efter en krympning

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-12-11 15:22

Jeg har lige kigget lidt med og tror sagtens den kan håndtere disken, men vil give ret i at et er teori og andet praksis.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 10-12-11 15:33

jeg har bestilt den første 2tb som jeg fandt,skal jeg formatere den i fat32 når den kommer !

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-12-11 15:38

ja, hvis den da ikke er det allerede!

Kommentar
Fra : xou

Dato : 10-12-11 17:30

det er selvfølgelig stikket fra tvet du skal bruge,men sidder der ikke et optisk stik bag på boksen:
http://www.recordere.dk/indhold/articlefiles/1937-samsung_smt_h3126_rear_big.jpg
og på mit samsung tv er der en indstillige hvor du kan slå lyden fra på tvet,måske slå den lyden til på anlægget.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 10-12-11 17:30

glem denne kommentar

Kommentar
Fra : xou

Dato : 10-12-11 17:34

lidt opdate:
jeg har bestilt harddisk på 2tb til min mor - er i rest kommer om en uges tid,har selv en medion på 1tb .
HVIS DEN IKKE VIRKER vil jeg så prøve med den harddisk.
så hav lidt tålmodighed ... og tak til alle indtil da hilsen xou

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-12-11 18:28

Kvickly har en 500gb til 499 fra i morgen!

Kommentar
Fra : xou

Dato : 10-12-11 18:29

klaudi jeg har købt den ... sorry

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-12-11 18:07

xou

Lad lige høre fra dig når du får den hd, for jeg skrev til techhaus igår om de kunne fortælle mig om hvornår de kom på lager igen, men det havde de ikke styr på.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 12-12-11 18:59

hej Fijala !
jeg skriver når jeg få den
hilsen xou

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-12-11 19:34

super

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-12-11 01:35

Bare for at se lidt om din disk så klikkede jeg på det allerførste link i dit spørgsmål
Citat
Produktet kan p.t. ikke leveres, og er muligvis udgået. Kontakt os venligst for hjælp til at finde et tilsvarende produkt.t citat her
måske du skulle kontakte dem og ændre ordren til en anden disk, under specifikationer står der allernederst
Citat
USB-strømforsyning
det er med næsten 100% sandsynlighed for at du slet ikke kan bruge disken til at optage fra TVet, det skal have selvstændig strømforsyning, det skal alle de harddiske til PVR optagelse som jeg er stødt på, men det er selvfølgelig heller ikke så mange.
Hvis du kan få ændret din ordre, så vil jeg anbefale denne harddisk, jeg tror den vil være perfekt til at optage TV på, bare husk at formatere den til FAT32 formatet hvis ikke den allerede er formateret til FAT32:
http://www.techhaus.dk/WD-ELEMENTS-New-500GB-WDBAAU-WESTERN-DIGITAL/cat-p/c/p2587038.html

I andre skal endelig sige mig imod, hvis ikke i mener at jeg har ret, når jeg påstår at disken skal have selvstændig strømforsyning

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-12-11 09:38

Den skal have ekstern strøm

¦Cache: 8MB or higher
¦Drive: SATA - Hi-speed
¦External power: +12VDC Input
¦Interface: 1 x USB 3.0

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-12-11 09:43

Jeg har en verbatim 320gb den kører "kun" på usb stikket, og den virker fint til PVR

Kommentar
Fra : xou

Dato : 15-12-11 15:26

jeg fandt disse diske på sitet er der nogen der er bedre end andre evt uden strøm forsyning så det bare kan sidde bag på tvet med graffeltape;
http://www.techhaus.dk/HDD-Touro-Desk-Black-1000GB-EMEA-HITACHI/cat-p/c36116/p4132033.html
http://www.techhaus.dk/External-HDD-USB3e0-WD-1TB-HP/cat-p/c36116/p3936745.html
http://www.techhaus.dk/Desktop-HDD-2TB-USB-3e0-extern-IOMEGA/cat-p/c36116/p3814129.html
http://www.techhaus.dk/HD-Minimus-1TB-3e5-USB-3e0-LACIE/cat-p/c36116/p3532040.html
http://www.techhaus.dk/M2-Portable-1TB-USB2e0-black-SAMSUNG/cat-p/c36116/p3977662.html
http://www.techhaus.dk/FreeAgent-GoFlex-Desk-1TB-HDD-SEAGATE/cat-p/c36116/p3240337.html
http://www.techhaus.dk/750GB-Hard-Drive-Executive-2e5-USB-3e0-Metallic-Silver-VERBATIM/cat-p/c36116/p4151504.html
http://www.techhaus.dk/HDX-1000-2e5-Verbatim-Portable-VERBATIM/cat-p/c36116/p3246948.html
i 1 tb udgave:
http://www.techhaus.dk/1000GB-Hard-Drive-3e5-USB-3e0-Black-VERBATIM/cat-p/c36116/p3247804.html
http://www.techhaus.dk/HDD-Ext-2e5-1TB-Caribbean-Blue-USB3e0-VERBATIM/cat-p/c36116/p3692292.html
http://www.techhaus.dk/WD-MyPassport-Essential-1TB-USB3e0-Red-WESTERN-DIGITAL/cat-p/c36116/p3583155.html

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-12-11 15:36
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-12-11 15:39
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-12-11 10:26

Hva'så ?

Kommentar
Fra : xou

Dato : 21-12-11 12:00

hej klaudi og i andre jeg har lige købt og fået denne her:
http://www.pixmania.com/dk/dk/4847004/art/freecom/ekstern-harddisk-xs-3-0-2.html
og den er rigtigt nok formatteret i fat32,som skulle være det format der tvet pvr tar.
jeg prøver den på fredag.
angåedene den anden jeg har betalt for lader jeg det ligge noget tid endnu indtil det viser om jeg kan for den for kun 739,- så Fijala jeg skriver privat til dig herinde om hvordan det gik den.
Men jeg godkender først svar når problemmet - med min mors tv`s pvr - er løst dvs på fredag.
hilsen xou - og tak for hjælpen intil nu
ps er det et problem at fat32 kun kan tage filer på 4 gb hvis der f.eks optages fra en hd kanal !

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-12-11 12:20

Citat
ps er det et problem at fat32 kun kan tage filer på 4 gb hvis der f.eks optages fra en hd kanal !

Det burde det ikke være, filen bliver bare opdelt i "bidder" på den maks tilladte størrelse

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-12-11 17:16

Hej Xou

Den ser nu også ok ud.
Jeg venter gerne med at få en besked fra dig. I min verden er der nogle der har været lidt sene til at opdatre deres priser, for med de stigninger der har været i den sidste tid, så skal de vel passe på med.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 23-12-11 19:35

Hej så er jeg klar med at godkende svar,disken er rigtigt nok længe om at melde klar
men når den er klar køre den upåklageligt godt,den kan optage uden at tvet er tænkt kun standby
2tb så der er ret meget plads,måske kan jeg sætte den til at starte 5 min før en optagelse.da der kun er en tuner i tvet kan man ikke se en udsendelse og optage en anden ,men man kan godt optage og se en anden optagelse lækkert.så alt i alt en go indvestering -så til point uddelling
o.v.n var mest detajeret om produktet så han skal have point,men også tak til kladi og fijala for
hjælpen .

Godkendelse af svar
Fra : xou

Dato : 23-12-11 19:38

selvom jeg ikke formatere den er den længe om at melde klar ca 3 min

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-12-11 20:04

Velbekomme
Citat
selvom jeg ikke formatere den er den længe om at melde klar ca 3 min
sikkert på grund af størrelsen, hvis du satte disken til computeren og krympede partionen så ville den sikkert vises klar på ingen tid 2TG (ikke 2tg) :
http://en.wikipedia.org/wiki/Terabyte
er ret meget til TV optagelser, det vil tage år at se det igennem når disken engang om cirka 5 år er fyldt