/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Bilister i trafikken.
Fra : Cimbombom
Vist : 634 gange
177 point
Dato : 07-12-11 22:03

Lige en opfølgning af nomore´s indlæg. ( http://kandu.dk/Spg159357.aspx )

det er denne her type bilister, der gør at jeg kan blive nervøs af at færdes i trafikken.

( http://www.youtube.com/watch?v=D_Q-fWZpkgs&feature=related )

Men der er heldigvis ikke så mange af dem på de danske veje.

Hvad kan man gører for at folk kører mere ansvarsfuldt & sikkert...

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 187 point
Dato : 07-12-11 22:41

Citat
Men der er heldigvis ikke så mange af dem på de danske veje
.

Der tager du grueligt fejl, jeg kender ingen lande der kører så hensynsløst som i DK, så sent som idag, mødte jeg ikke mindre end tre der overhalede ved fuldt optrukket linje - og jeg kørte det jeg måtte, ergo var det ikke fordi jeg sinkede trafikken!!!

Noget af det mest tåbelige er, at de ikke kommer hurtigere frem, for man møder dem gerne lidt længere fremme pga lysregulering/rundkørsel fuldt stop o.lign

I mange år kunne man altid ud fra kørslen sige at det var en ung (mand) mellem 18-25 år, men den holder ikke længere

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-12-11 23:53

Her i Odense er politiet forundret over at det er blevet mere reglen end undtagelsen at folk kører over for rødt.
De gør det når de når der er fri bane, selv om de holder for rødt, og så er det fandme med at træde sømmet i bund når de kører fremad mod gult lys og den så bliver rød når de når krydset.
Når man sænker farten for at dreje til venstre bliver man tit overhalet indenom af idioter der også skal til venstre.

Min veninde kørte ligeud et sted, og blev overhalet af en kælling der skulle ned ad en vej til højre, hvorved de selvfølgelig bragede sammen, der kom politi på og skrevet rapport.
Kællingen har forhalet forsikringssagen i flere uger ved at påstå at min veninde ville dreje til venstre, SELV om man ikke kan dreje til venstre (ingen vej eller indkørsel) på stedet medmindre man vil lave en hasarderet U-vending.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-12-11 00:50

Jeg synes også danskerne er blevet egoister i trafikken, her er jeg og jeg vil frem og ski.. være med reglerne.

Vi kunne lære en del af andre lande hvor bilisterne kører mere hensynsfuldt.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 08-12-11 07:09

granner01 : er det kun i trafikken du møder egoistiske danskere?
så har du godt nok været heldig indtil nu.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-12-11 10:04

Citat
Jeg synes også danskerne er blevet egoister i trafikken, her er jeg og jeg vil frem og ski.. være med reglerne.

Det samme her i området.Det gælder nok hele landet.Der er sket en mentalitetsændring i trafikken,de senere år: Mig selv først,så op i rø...med andre.... deres problem.

Her i Thy er det "in",med en trafikal form for Russisk Roulette:Kommer man kørende på hovedvejen,med 90-100 (Rigelig stærk,men man må jo ikke sinke andre) og der holder en på en sidevej (min højereside) og skal svinge imod min kørselsretning,er det "god" kotyme,han lige smutter ud,inden jeg er forbi.Måske med en margen på 30 meter. Hvad med om han ventede 3 sek. til jeg var forbi.

Det er simpelthen at lege med liv og lemmer.Jeg bliver så at jeg får lyst til at vende rundt og forfølge idioten.Men nøjes som regel med at bruge hornet,og blinke med lyset.

Han må godt vide,hvad jeg tænker om ham.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-12-11 11:28

Gisp - det er sådan min kone påstår at jeg kører bil.
Måske jeg skulle følge hendes råd om at erhverve et førebevis.
God hjul

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 08-12-11 12:56

Som gående og cyklist er det med livet som indsats jeg til dagligt færdes i trafikken.

Sidst jeg var nede og handle kom en kvinde stormenede med omkring 60-70 km/timen på en parkeringsplads. Vi var at krydse pladsen 3 voksne 2 børn. Jeg var ved at flyve hen og give chaufføren en overhaling, men blev stoppet af min dame., idet kvinden i bilen havde 3 børn på bagsædet, jamen hvad sker der?!!!

ellers er det, det sædsvanlige, er aldrig sikker på at billist holder tilbage for folk i forgængerovergang. heldigvis laver jeg en stor bule, så de fleste billister har respekt for mig, men min kæreste og børn, det noget andet med dem.

for et stykke siden skete det i en rundkørsel, imens jeg var på vej rundt i rundkørslen, kom en bil stormende ind. jeg væltede så jeg undgik kontakt, der var tilmed glat, men bilen stormede afsted.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 08-12-11 12:58

Det bør være nemmere at miste kørekortet med hensynsløs kørsel. Der er simpelthen for meget hensyn til de billister. De bør vide at det er en tilladelse og ikke en rettighed at køre bil.
Og når bilen ikke kan køres ordentlig, så skal den tilladelse væk.

Det os andre der springer for livet og det har jo ingen konsekvens for billisten. Det er jo ikke ham der bliver invalid eller dør når han rammer en fodgænger.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-12-11 14:37

Citat
De bør vide at det er en tilladelse og ikke en rettighed at køre bil.

Ganske rigtig. Det burde VI nok,skrive os bag øret.

M.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 08-12-11 20:17

Citat
havde 3 børn på bagsædet, jamen hvad sker der?!!!

Prøv så lige at tænk på, når møj-ungerne lige skal i skole til TIDEN.

Bortset fra det = ELSKER bare de par klip,
af en dame der ikke kan bakke på en parkerings plads
Men Whatt69 = prøv og prøv igen og igen.....................

Godkendelse af svar
Fra : Cimbombom

Dato : 09-12-11 00:36

Tak for svaret Nordsted1. Ja man kommer højst 2-3 min før frem ved at køre for stærkt, og det kan ikke betale sig.

Citat
I mange år kunne man altid ud fra kørslen sige at det var en ung (mand) mellem 18-25 år, men den holder ikke længere

nej nu om dage kan man ud fra kørslen, konstaterer om det er en kvinde eller en pensionist der kører.