/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Powerpointpræsentation alle kan åbne
Fra : barrett
Vist : 666 gange
200 point
Dato : 07-12-11 03:12

Er det ikke muligt at lave en Powerpointpræsentation
(sådan en man dobbeltklikker på og så nærmest kører som en film, til der ikke er flere dias) - som kan åbnes af brugere der IKKE har powerpoint installeret på deres PC ?

Venlig ligesnartvinterhilsen
Barrett

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-12-11 03:59

Det nærmeste du kan komme er at lave den til en pdf fil. Næsten alle har noget software, som kan vise pdf filer. Eller de kan downloade en reader. Det kan køre under windows, på mac og endda på mange mobiltelefoner.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-12-11 06:02

Man kan gratis downloade en powerpoint viewer fra Microsoft.
Der skal dog downloades ca. 60 MB, som sikkert fylder en del mere installeret. .

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-12-11 10:06

Det bedste vil være at afspille i powerpointviewer, den kan hentes gratis hos Microsoft som Transor allerede har skrevet, Open Office kan også afspille pps filer hvis modtagerne har det program, hvis du sender dine powerpointshow med mail så send et link til den gratis powerpointviewer, det vil gøre det nemt for modtageren at se dine pps:
http://www.microsoft.com/downloads/da-dk/details.aspx?familyid=048dc840-14e1-467d-8dca-19d2a8fd7485&displaylang=da

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-12-11 12:09

Du skal åbne Power Point, væld diasshow og vælg så diasovergang, der skal du sætte hak i automatisk og vælge hvor mange sekunder der skal skiften efter. Du kan også vælge om det skal forsvinde med et eller lidt efter lift som gardin.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-12-11 12:54

Du kan lave PP om til en exe fil som så starter når du dobbeltklikker på den,

Make a standalone EXE that runs a PowerPoint presentation
http://www.pptfaq.com/FAQ00575.htm

Eller lave den om til en video fil

E.M. Free PowerPoint Video Converter V3.20 (Freeware)
http://www.effectmatrix.com/PowerPoint-Video-Converter/Free-PowerPoint-Video-Converter.htm

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-12-11 17:05

Filer > webside eller rejse præsentation som allerede var indbygget i office 2000
Skal andre arbejde videre på sagen - så gem som > 97 - 2000 og de fleste kan åbne det.

Kommentar
Fra : barrett

Dato : 07-12-11 20:09

Hej Alle
PDF duer ikke da "film"oplevelsen jo så mistes
Det med Powerpointviewer duer heller ikke da ikke alle kan/har mulighed for det
Til Granner01, det er slet ikke det der er problemet (alt dette er under kontrol)
Det med rejsepræsentationen duer heller ikke da problemet jo neto er at ikke alle har office

Klaudi, de 2 forslag du skriver vil jeg prøve at kigge på - det lyder som en god løsning. JEg vender tilbage når jeg har afprøvet det om nogle dage

Tak til alle for forslagene

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 07-12-11 20:19

PowerPointViewer er gratis så det må da være den bedste løsning.

Kommentar
Fra : barrett

Dato : 08-12-11 15:00

Hej Klaudi
Jeg har prøvet det ene forslag med at lave det om til en video. Desværre hopper billedet flere gange gennem hele videoen. Ellers var det en perfekt løsning. Da det er en julehilsen jag har lavet i PowerPoint til familie og venner og som jeg vil lægge på FaceBook.

Jeg prøver om jeg kan bruge det andet forslag med EXE-fil

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-12-11 18:08

Har lige prøvet at lave en "film" det virker bedst med AVI

Nu er det vel ik 2010 udgaven du har, for den skulle kunne gemme til wmv formatet!

Her er lidt mere læsestof
http://www.mydigitallife.info/how-to-convert-powerpoint-presentation-ppt-to-video-avimpeg-flash-and-cddvd/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-12-11 11:52

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-12-11 10:30
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-01-12 22:57

prik-prik

Dejligt med respons!

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-05-12 16:05

Typisk
Lytter ikke på det her spørgsmål mere.