/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Nyt TV
Fra : LuffeA
Vist : 542 gange
100 point
Dato : 07-12-11 01:05

Eller nærmere erstatning efter det stjålne for et par uger siden

Jeg har været hos Elgiganten for at lure, og fandt så nedenstående med ægte 100 hz hvor nogle andre fabrikker med mindre held prøver at forbedre deres 50 hz, ifølge ekspedienten i butikken.
Det har et virkeligt godt og roligt billede.

Jeg er nu lidt i tvivl om der kan indsættes phono-stik til min surround-reciever idet der står "AV out, nej", det er et must, og der er ikke digital indgang i recieveren.
Mit stjålne Samsung var smækfyldt med phono-stik.

Andre forslag i samme prisklasse/størrelse ?
Ikke Sony, jeg kan ikke lide deres fjernbetjening.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-12-11 03:45

Lad være med at tro på den med 100 Hz.
Film og fjernsyn sendes nu engang med 25 billeder/sekund.
Man kan ikke vise flere billeder end der sendes. Men billedet kan deles op så der kun vises nogle af linierne ad gangen (interlace). Der skal så flere opdateringer til et fuldt billede. Men det bliver det ikke bedre af.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-12-11 03:46

Der er masser af billige fjersyn hvor der ikke er lydsignal ud via et stik.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-12-11 08:20

Citat
Der er masser af billige fjersyn hvor der ikke er lydsignal ud via et stik.

Jeg vil nu ikke kalde det billigt da der fås 27" ned til 2100;-

Jeg er senere kommet i tanke om at der kan købes et scartstik hvor der kun er 2 phonoledninger, det ville være rent ga-ga at udskifte mit ældre men pissedyre surroundanlæg.

Hvordan er billedet på LED, jeg har kun erfaring med mit gamle LCD og så korte kig på plasma ude i byen

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 07-12-11 08:44

Jeg har LED tv fra Sony,, billedet er perfekt.

Kan ikke huske om der er PHONO indgang

Accepteret svar
Fra : snaptil

Modtaget 100 point
Dato : 07-12-11 08:45

men hvad er prisklassen???
et phillips plejer at være smækfyldt med stik muligheder

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-12-11 09:43

Citat
men hvad er prisklassen???
et phillips plejer at være smækfyldt med stik muligheder

28-35 , jeg havde glemt alt om at der er en selvrisiko i min forsikring og jeg er jo på støtten

Priserne holder ind i næste år, sætter de endelig nogen på januarudsalg bliver det typer der er sakket bagud............ eller også bliver det et parti pap-skærme fra en nystartet fabrik i Nigeria

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-12-11 15:48

Et ægte LED fjernsyn er meget dyrt og fås stadig kun i små størrelser.

Det som Elgiganten kalder LED er reelt en LCD skærm hvor lysrøret bagved er erstattet af led lamper.
Regn med at Elgiganten er fuld af misinformation. De viser også kun langsomme billeder med masser af store farvede flader. Det kommer fra en dvd, specielt til salgsdemo. De billeder er meget taknemmelige for selv et halvdårligt fjernsyn.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 07-12-11 16:35

jeg foretrækker Sony.

Det med fjernbetjeningen kan du løse med denne fætter:

og den kan omstilles til dansk

http://www.logitech.com/da-dk/remotes

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-12-11 17:19

Citat
et phillips plejer at være smækfyldt med stik muligheder

@snaptil

Jeg har nu kigget det her ud, der er måske skeletter i skabet idet der ikke står noget om T2.....eller lydudgang.
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/32PFL4606H/philips-32-full-hd-fladskarm-32pfl4606h

Fona tolker det på en anden måde.
http://www.proshop.dk/Fladskaerms-TV/Philips-32-LCD-TV-32PFL4606H-2275850.html
Her står der 1 x SPDIF-udgang ( RCA-phono ) - bagside
Forvirringen er total idet SPDIF er digital, men (RCA-phono) er analog.......det behøvede jeg ikke engang at slå op på Google, jeg skal så blot bruge en delt phono-ledning. (2 til 1)

Skal man virkelig gå ind i butikken igen og spille dum eller klog

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-01-12 01:22

Ganske rigtigt, kassen er fyldt med phonostik, men det er indgange hele lortet.

Foreløbig har jeg løst problemet med en splitledning jack-phono, men jeg vil senere købe denne:

http://www.avxperten.dk/adaptere/aktive-adaptere/digital-til-analog-converter-%28coaxoptisk---phono%29.asp?utm_source=kelkoodk&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Digital+til+analog+Converter+%28Coax%2FOptis

Godkendelse af svar
Fra : LuffeA

Dato : 03-01-12 10:31

Tak for svaret snaptil.

Du havde mest ret, bortset fra at jeg skulle bruge den primitive løsning