/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
mail er væk
Fra : jensviggo
Vist : 663 gange
50 point
Dato : 04-12-11 23:55

jeg har modtaget en mail, men kan nu ikke finde den igen, den var vedhæftet et billed, jeg ved hvem den er fra, det er en hotmail, i hvilken mappe ligger filerne fra hotmail, så kan jeg måske finde billedet med irfanview

mvh

jensviggo

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 04-12-11 23:56

jeg kan osse finde den i stifinder, hvis jeg ved hvilken mappe den ligger i??????????????

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 05-12-11 08:58

Hvis du ved hvad den hedder kan stifinder jo finde den. Stifinder viser jo placeringen og alt.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 05-12-11 10:10
Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 50 point
Dato : 05-12-11 10:16

NB: til tider kan det være kan det betale sig at videresende mails
til en anden, så er man sikkert på at have en kopi.
Ved så ikke om Hotmail understøtter videresendelse.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-12-11 10:46

Hvis du læser hotmail i din browser så er filerne på på en hotmail server og ikke på din computer,
hvis ikke du har klikket på den vedhæftede fil og gemt den på computeren så findes den kun på hotmail serveren,
hvis du har slettet den mail og tømt papirkurven så findes billedet ikke mere og du må bede afsenderen om at sende billedet igen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-12-11 10:59

Citat
jeg ved hvem den er fra, det er en hotmail
det er fuldstændig ligegyldig om det er hotmail eller en anden mail,hvis du ikke har gemt det vedhæftede billede så er det næsten umuligt at finde igen, ikke gemte filer på computeren ligger i midlertidige mapper og har nogle tilfældige tal og bogstaver som navn så du kan sikkert ikke søge på billedet uden at kende navnet, en søgning efter for eksempel .jpeg filer i alle mapper også systemmmaper vil vise alle billeder på din harddisk, flere tusinde billede, de fleste fra midlertidige mapper og uden et rigtigt navn, filer i midlertidige mapper bliver overskrevet og i løbet af kort tid ubrugelige.
Hvis du har gemt billedet så har du sikkert givet det et navn (Gem som) og selv valgt en mappe, så er det bare at søge på navnet for at finde billedet igen, men det betyder at du skal have et mail program at læse mails i (Outlook Express er et mail program) læser du mails i browseren og ikke har gemt billedet så er det tabt
Citat
jeg ved hvem den er fra
så bed afsender om at sende igen og gem så lige billedet denne gang

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-12-11 11:19

o.v.n. har ret, er mailen ikke gemt og så slettet så er den væk.

Men du kan i stedet have 2 hotmailadresser, er der så et billede du vil gemme så send mailen til den anden hotmailadresse, så virker den som arkiv.

Og man kan sagtens videresende i hotmail (og i live mail)

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 05-12-11 16:41

Citat
Og man kan sagtens videresende i hotmail (og i live mail)

Jeg kan ikke.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 05-12-11 16:48

Du kan prøve at åbne en tilfældig mappe og klik på søg
http://www.gratisimage.dk/image-26BF_4EDCE73C.jpg
Alle filer
http://www.gratisimage.dk/image-9EDF_4EDCE73C.jpg
Så kommer der et par alternativer til din søgning
indtast fks dato/ msm/ hotmail eller lignende
eller lad feltet stå tomt.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 05-12-11 16:53

Glemte lige, at det til tider kan hjælpe at sætte .....PUNKTUM foran det du søger på
hvis du søger efter et billede eller en avi fil, da det ikke er normalt at man kalder
et billede JPG.JPG så .JPG

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-12-11 20:18

Prøv lige at gå ud til hotmail og kigge efter den mail.

Undervejs skal du lige tilmelde dig windows live for at komme til hotmail.

https://login.live.com/login.srf?wa=wsignin1.0&rpsnv=11&ct=1323112656&rver=6.1.6206.0&wp=MBI&wreply=http:%2F%2Fmail.live.com%2Fdefault.aspx&lc=1030&id=64855&mkt=da-DK&cbcxt=mai&snsc=1

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 05-12-11 20:43

Citat
Undervejs skal du lige tilmelde dig windows live for at komme til hotmail.

Citat
Hae du prøvet her
https://login.live.com/login.srf?wa=wsignin1.0&rpsnv=11&ct=1323076159&rver=6.1.6206.0&wp=MBI&wreply=http:%2F%2Fmail.live.com%2F&lc=1030&id=64855&mkt=da-DK&cbcxt=mai&snsc=1

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 10-12-11 10:58

har fundet den, men kan ikke tildele point, da det ikke virker

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-12-11 13:42

OK -

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 26-01-12 14:31

Tak for svaret nomore.