/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Ris a la mande is
Fra : anjaKanDu
Vist : 775 gange
205 point
Dato : 04-12-11 00:17

Hej derude
Nu havde jeg lige hevet en side ud af et ugeblad, med en opskrift på Ris a la mande is - (tror jeg at den hed,) det var noget med kold kogt rissengrød der blev rørt i en æggemasse og piskefløde og så var der kirsbærsovs på toppen, og kan jeg så finde den igen , ppfffh!
Så jeg har brug for hjælp!!!
Er der nogen der ligger inde med en sådan, jeg kan ikke huske om det var Hjemmet, Søndag eller Hendes verden, at opskriften var i - så derfor har jeg prøvet at søge på disses hjemmesider uden held - så nu spørger jeg super holdet her inde.
På forhånd tak
Anja

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-12-11 00:27

Kan du ikke bare bruge en opskrift, på en ris a la mande der er fryseegnet??

http://www.slottet-i-smoermosen.com/madopskrifter/dessert/dess004.html

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-12-11 03:54

Der kan sikker laves en udmærket parfaitis med ris og mandler i.

Men det kan man da ikke kalde ris a la mande.

Smagen af mandler kommer næppe heller særligt til udtryk i kold is.

Is forudsætter ret kraftige smagsingridienser.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 04-12-11 09:10

Jeg tror det du er ude efter er æggeblomme oprørt med flormelis, hvorefter der forsigtigt røres flødeskum i sammen med risene og event mandlerne. Det giver en dejlig blød is efter den kommer ud af fryseren og uden iskrystaller i isen.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 04-12-11 12:41

Måske du kan bruge denne mandelis. (jeg har tjekket Hendes Verden, mgl. 2 blade men kunne ikke finde den i julenumrene)

http://politiken.dk/tjek/tjekmad/tjekopskrifter/ECE1139199/mandelis-med-kirsebaer/

Kommentar
Fra : m13ark

Dato : 09-12-11 17:29

køb en rulle risengrød i Irma. Rør 2 æggeblommer med indmaden af 2 vanilliestænger og 2 spsk sukker. vend det i grøden. smut 500g mandler. Mal halvdelen til mel i en blender,og resten groft. Bland mandlerne i grøden. Pisk 1/2 l fløde til skum. Vend det forsigtigt i grøden. Frys det i en springform.
Tages ud af fryseren 15 min før servering med kirsebærsovsen

Kommentar
Fra : katekismus