/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
varmetabsberegning af tag og terrændæk
Fra : apitz01
Vist : 933 gange
100 point
Dato : 03-12-11 16:16

Hej!

Er der nogle der kan lave en varmetabsberegning af mit tag og terrændæk?
taget bestårr af:
Ståltagplade, undertag, 2oo mm rockwool, dampspærre, 19 x 100 profilbrædder.
Terrændæk som består af:
500 mm lecaærter, 100 mm betondæk, 100 mm rockwoll 25 x 125 mm gulvbrædder på strøer.

Håber der er nogle der har et svar.

Accepteret svar
Fra : stilkene

Modtaget 100 point
Dato : 03-12-11 18:33

Har du prøvet at bladre lidt på Rockwool siden? Det var en lille mulighed hvis ikke du får nogle bedre input.
Ellers kan du få nogle af Rockwool`s konsulenter til at hjælpe dig.

http://www.rockwool.dk/forside

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-12-11 03:41

Dine oplysninger er ikke nok til at lave andet end et skønsmæssigt overslag.
Er der ventilation over rockwoolen i taget, og ligger den afbrudt af bjælker ?

Der er formentlig luftspalter også i gulvkonstruktionen. De bidrager også en ikke ubetydelig del til isolationen.

Kommentar
Fra : apitz01

Dato : 04-12-11 13:05

Hej!
Der er ventilation over rockwoolen og den er afbrudt af bjælker.
Og der er luftspalter i gulvkonstruktionen.

Godkendelse af svar
Fra : apitz01

Dato : 19-12-11 15:37

Tak for svaret stilkene.