/ Forside/ Teknologi / Netværk / NetWare / Spørgsmål
10  Klaudi 110
linksys
Fra : BL14
Vist : 876 gange
50 point
Dato : 03-12-11 11:04

Jeg har en linksys hvordan får jeg den til at række noget længere eller skal jeg have en ny ruter og hvilken
mvh Troels

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-12-11 13:19

Skal signalet / skråt gennem en eks. betonvæg forringes signalet.
Routeren er ikke bedre en det trådløse netkort/adapter som computeren bruger.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-12-11 13:45

Eyvinder inde på noget af det rigtige. Så skal du være klar over, hvordan et trådløst signal gebærder sig i fri drasur.
Radiosignaler bliver altid udstrålet i en lige linie. Skal signalet i lige linie gennem en benton væg, så er det det der sker, også selv om der er en dør åben ved siden af.
Du skal finde den mest hensigtsmessige placering for dit AP (access-point = din trådløse enhed)
Signalet kan forbedres på flere måder.
1) I routerens trådløse menu, kan du stille senderstyrken. Sæt fuld blus på fra begyndelsen.
2) Oftest kan antennen på routeren udskiftes med en der har en større egenforstærkning, og hermed en kraftigere udstråling. Gerne en på en magnetfod, som du så kan stille på en vandret jernplade, som så vil virke som reflektor.
3) Du kan vælge at opsætte et ekstra AP, i form af en REPEATER, der så vil udvide dækningsområdet.

Når signalet skal gennem en væg, så er der spørgsmålet: Hvilken type væg?
Bentonvægge har den største dæmpning, især hvis de er armeret med jern.
Mursten og letbenton, er ikke nær så kritiske.
Husk på at en 15 cm tyk væg, hvor signalet skal igennem i en vinkel på 45 grader, giver en vægtykkelse på 21 cm. Jo fladere vinkel, des større dæmpning.

Kommentar
Fra : BL14

Dato : 03-12-11 14:20

Tak skal i have, der er meget jeg kan bruge
Severino jeg har været inde i min routerens trådløse, kan du fortælle hvad det hedder det med at skruge op for siginalet Jeg kan se der er en masse men ved ikke hvad det hedder
mvh Troels

Kommentar
Fra : BL14

Dato : 03-12-11 14:22

Ps
jeg har også tænkt på at købe sådan en dims her var det noget?
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=extender&sp=all&pid=4180887

mvh Troels

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 50 point
Dato : 03-12-11 14:41

Den RANGE EXPANDER som du linker til, er også det man kalder en repeater, altså en enhed der vidresender signalet i netværket den er opsat i.
Inde i den menu hvor du kan styre dit trådløse netværk, kan du bl.a. vælge kanal for netværket, sætte navn for dit netværk SSID, kryptere, styre MAC filtrering, samt stille senderens styrke.
Senderstyrken vil være angivet på forskellig vis, enten i tal eller som "kvart, halv, trekvart eller fuld styrke" oftest på engelsk.
Du kan også vælge hvilken transmisionshastighed du vil bruge (mb/sek.) - Her sætter du den på "AUTO", som giver den sikreste forbindelse, selv om signalet er svagt.
Hvis du vælger en fast hastighed på fx. 54 mb/s, og du er for langt væk, eller har et svagt signal; så risikere du TIME-OUT fordi signalet er forsvagt til at opretholde forbindelsen begge veje, og du bliver derfor smidt af netværket. Men hvis du stiller den på AUTO, så vil hastigheden tilpasse sig forbindelsens kvalitet, ved at skrue ned når den er dårlig, og op igen, når den er god.
Der er efterhånden mange forskellige elektriske forstyrelser der kan genere dit netværk, så det må du tage højde for.

Godkendelse af svar
Fra : BL14

Dato : 04-12-11 18:49

Tak for svaret severino.