/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Kan ikke se IDE harddisk i Win 7 64bit
Fra : zyberchief
Vist : 536 gange
50 point
Dato : 01-12-11 14:49

Hejsa

Jeg har søgt lidt rundt her på siden og på google, men jeg kan ikke finde et entydigt svar, så jeg prøver lige at stille det som spørgsmål og se, hvad hovedparten siger.

Jeg har lige installeret Win7 64bit på min 4-5 år gamle PC. Den havde tidligere kun 1 problem, at den somme tider stallede, mens den ene harddisk (vist hvor styresystemet lå) knagede hel vildt... derfor prøvede jeg at opgradere fra win7(32bit) til win7 64bit..

Problemet ligger i, at jeg har en enkelt gammel IDE harddisk på 120Gb, som jeg ikke kan få adgang til nu. Det er meget muligt, den er FAT32 formateret, men det kan jeg ikke se på nuværende tidspunkt jo.
Ved boot vises disken fint som værende til stedet, og jeg har lige opdaget, at jeg også kan diskfragmentere den inde i Windows.. den vises i Diskfragmentering sammen med de andre drev, men den har ikke noget bogstav, og den vises ikke i Computer..

So what to do? Jeg vil meget gerne høre nogle andre forslag, end hvad jeg selv har overvejet.

Hvis jeg kan få fat i en USB-boks er det jo en metode.
Jeg har også prøvet at køre Win7 (32bit) i VirtualBox, men det virker ikke, da disken skal være tilgængelig i det oprindelige styresystem for at kunne deles..

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 60 point
Dato : 01-12-11 15:10

Har du været i diskhåndtering og set om den er der?

Godkendelse af svar
Fra : zyberchief

Dato : 01-12-11 16:43

Fantastisk! Nemt og præcist ;) Nu med 120Gb M-drev

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-12-11 16:51

Da din win 7 32 eller 64 kører NTFS (h-klik på dit C: drev og vælg egenskaber) så bør du kunne snakke med et FAT32 drev.

Det er nok en stationær comp. du har, og hvis du selv har tilsluttet den IDE harddisk, så kan den være indstillet forkert.

På samme kabel som C: harddisken skal den være SLave eller Cable Select (hvis C: også er CS)

Er IDE harddisken på sit eget datakabel bør den være MAster eller CS