/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Opsætning af mail på LG Optimus 2X
Fra : Lincoln1242
Vist : 1041 gange
165 point
Dato : 30-11-11 23:33

Jeg har lige fået en LG Optimus 2X. Havde desværre troet den var nemmere at sætte min TDC mail op på. Men nej. Den er tilsyneladende 10 gange sværere. Og er ikke engang nået til koblingen mellem denne mail og Gmailen.

Er der nogen, der kender en nem måde at opsætte mailen på?

Har søgt på nettet, og TDC burde jo være oplagt. Men deres vejledning består af intet mindre end FEMOGTYVE punkter, c'mon! Desuden fejler den undervejs, idet de skærmbilleder, der henvises til, ikke fremgår af mobilen. Så det er lidt som at køre på cykel, og pludselig få bind for øjnene...man ved ikke hvor man er på vej hen...

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 01-12-11 01:41

Du ska start med at opsrette en Google konto med Gmail, og derefter opsætte den til din mailkonto, personligt har jeg store problemer med dette når jeg er indendørs.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-12-11 07:54

Jeg kan ikke hjælpe da jeg ikke kan huske hvordan jeg fik den til at oprette 2 konti i Android, jeg kæmpede også en dags tid.
Men kan huske at jeg skulle taste mere ind på flere felter end når man skal opsætte mail på computeren, så det lykkedes til sidst.

Det ville klæde udbyderne hvis man kunne hente opsætningen så den ryger direkte ind ligesom man gør med MMS.

Og det gjorde det ikke spor lettere da jeg henvendte mig i en Telenor-butik for at få hjælp, studenten derinde påstod op i mit åbne ansigt at jeg ikke havde en mailadresse hos dem selv om jeg viste dem min internetkontrakt.
Det blev en af de gange jeg overskred egen grænse og sagde IDIOT med hævet stemme til ham og skred så ud af butikken

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 05-12-11 02:57

En løsning er at gå ind på mail.tdc.dk og logge ind der. når du kommer ind på siden så tryk på den firkantede meny taste på telefonen tryk på "mere" vælg "indstillinger" vælg "angiv start side" så kommer du ind på login siden hver gang du trykker på " Browser" ikonet.
Mvh. gwh.

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 15-12-11 12:09

Jeg har nu sloges med dette i over 14 dage nu - uden resultat. Jeg har kontaktet TDC (hvor jeg har min mail/internet) og Oister (hvor jeg har mit telefonabonnement). Men da jeg ikke har begge dele samme sted...så vil ingen af dem hjælpe mig videre!!! De sender bare et standardsvar; et svar jeg lige så nemt kan søge efter på nettet!

Jeg har prøvet at søge højt, lavt, vidt og bredt på nettet. Og er stødt på 117 forskellige vejledninger, med forskellige indgangsvinkler til opsætningen. Ingen af dem virker. Er dog også stødt på et par fora hvor det nævnes at lige netop denne telefonmodel kan have problemer med mailopsætning! Men ingen har en løsning. Er det en teknisk fejl, så er der jo ikke andet end at sende den til rep. :-/

Jeg h a r opsat en Gmail-konto, men det hjælper ikke når alle ens kontakter skriver til min private mail. Jeg kan godt opsætte det således at mails sendt til GMAIL automatisk bliver videresendt til PRIVATMAIL. Men ikke omvendt, hvilket jeg kunne have mere brug for. Ingen, ud over Google, skriver til min Gmail. Og jeg synes ikke det kan være rigtigt at man skal meddele alle sine venner, familie, forretningsforbindelser, SKAT, DONG og andre 'kreditorer' at de nu er nødt til at skrive til GMAIL, 'fordi anvendelse af android kræver det'.

Denne mobil er den 3. jeg har med mulighed for at læse min privatmail på. Den første – en Nokia 6700 – lykkedes det dog ALDRIG at få opsætningen til at virke på, trods utallige henvendelser til TDC. Den forrige, en Nokia X6 lykkedes det at opsætte mailen, men først efter MANGE forskellige forsøg. Også her glimrede TDC ved manglende support. Og nu altså denne LG 2X…

Og ja, jeg synes også det er utroligt; man kan få tilsendt en elektronisk opsætning til et gammelt hakkebrædt af en telefon, trykke 1234 og ’ok’ – så spiller det. Men nu har man investeret i noget af det mest fremmelige på mobilmarkedet (android) hvor telefonen nærmest kan alt. Men alle former for opsætninger; de skal møjsommeligt indtastes MANUELT gennem adskillige 25-punkters vejledninger, hvor risikoen for fejl er betydelig.

F. eks. er der spørgsmålet om portnumre på ind- og udgående servere. Kigger man på TDCs forskellige vejledninger, så kan de ikke SELV blive enige om hvad man skal skrive. F eks. den udgående: I én vejledning skriver de ”587, ikke 110”. I en anden vejledning skriver de ”25” (Oister nævner også port 25).

Det samme gør sig gældende med servernavne. Som indgående skriver TDC nogle steder ’pop’, andre steder pop3.mail.dk. Og som udgående svinger de mellem ’asmtp.mail.dk’ og ’relay.tdcmobil.dk’. Mens Oister, mit mobilselskab siger der skal stå ’smtp.oister.dk’!

For hver gang man enten skal skrive noget, eller vælge en eller anden funktion til eller fra, så er der en fejlmargen. Så sandsynligheden for at man gør det rigtigt (første gang) er i omegnen af 1:100…

Så… gode råd til opsætning af min private mail på min LG modtages stadig med tak!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-12-11 12:30
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-12-11 12:42

De gamle telefoner hvor man kunne hente mails kører jo også på WAP-opsætning, derfor er der ingen problemer, og WAP er jo blot en enklere form for apps, jeg ikke hvor mange der udnyttede mulighederne.

Min indgående hos Telenor kører på port 110 og den udgående på port 587.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-12-11 13:09

Dette har du måske os prøvet?

OiSTER tilbyder ikke en OiSTER e-mail, men du kan uden problemer benytte den e-mail du allerede har eller evt. oprette en Hotmail eller Gmail.
Oplysningerne du skal bruge for at sætte din e-mail manuelt op, er inddelt i to kategorier:

•Indgående
•Udgående

Indgående
De indgående oplysninger, som du skal bruge er: e-mail adresse, brugernavn, adgangskode og Pop3-server/indgående post-server.
Alle indgående oplysninger får du igennem din e-mail udbyder.
altså TDC i dit tilfælde

Udgående
De udgående oplysninger, som du skal bruge er:
SMTP-server/udgående post-server.
Alle udgående oplysninger får du igennem din internetudbyder – i dette tilfælde OiSTER.

•Udgående post-server: smtp.oister.dk
•Brugernavn: Blankt (skal ikke udfyldes)
•Adgangskode: Blankt (skal ikke udfyldes)
•Port: 25
•Kryptering: ingen
http://oister.dk/Kundeservice/Mobil/Hjaelp-til-din-mobil/E-mail-opsaetning/

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 15-12-11 13:27

@Klaudi

Jep, jeg har prøvet den vejledning. Jeg 'strander' efter punkt 21, når jeg trykker 'Næste'. Så begynder mobilen tilsyneladende at kommunikere med mailserveren. Efter ca. 10 sek. bliver jeg kastet tilbage til punkt 10/11 med en fejlteksten "Kontroller din konto, og prøv igen". det har jeg prøvet ca. 30 gange nu...

Og ja, jeg har også prøvet vejledningen hos Oister. Samme udfald. "Kontroller din konto, og prøv igen".
Oister skriver:
"Alle indgående oplysninger får du igennem din e-mail udbyder" = jeg har min mail hos TDC.
"Alle udgående oplysninger får du igennem din internetudbyder" = jeg har mit internet hos TDC.
(Jeg forstår overhovedet ikke hvorfor Oister i en almen vejledning kan skrive "i dette tilfælde OiSTER" - de ved da ikke hvilke internetudbydere folk har!). Og jeg tror ikke slet ikke jeg skal/kan bruge Oisters vejledning, når både mail og internet er hos TDC. Jeg har kun mobilabonnementet hos Oister, men det nævnes ingen steder!

Så jeg er stadig på herrens mark

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-12-11 13:37

Citat
Alle udgående oplysninger får du igennem din internetudbyder" = jeg har mit internet hos TDC.

Det er jo nok der det går galt, du skal jo bruge Oister, som er på telefonen!
Hvis du ikke har internet/data på tlf kan du ikke hente mail!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-12-11 13:38

Citat
Jep, jeg har prøvet den vejledning. Jeg 'strander' efter punkt 21, når jeg trykker 'Næste'. Så begynder mobilen tilsyneladende at kommunikere med mailserveren. Efter ca. 10 sek. bliver jeg kastet tilbage til punkt 10/11 med en fejlteksten "Kontroller din konto, og prøv igen". det har jeg prøvet ca. 30 gange nu...

Du er vel klar over at en telefon altid starter med stort bogstav når man skal skrive, det skaber forviklinger når man skal skrive adgangskoden der jo viser "......." når man skriver koden.

Jeg fik mistanke om det da jeg selv rodede med lortet i 2 dage, om det var øget opmærksomhed fra min side som til sidst gjorde at det virkede skal jeg lade være usagt.

Og så håber jeg jo at lortet virker indtil jeg køber ny telefon

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-12-11 13:44

Din Internetudbyder på mobilen er jo Oister, så jeg vil gætte på det er de oplysninger du skal bruge.

Citat
Udgående
De udgående oplysninger, som du skal bruge er:
SMTP-server/udgående post-server.
Alle udgående oplysninger får du igennem din internetudbyder – i dette tilfælde OiSTER.

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 15-12-11 15:08

@Klaudi:
Jeg har lavet opsætning på mobilen til internet/data; dvs. jeg kan sagtens gå på internettet (dmi/facebook/whatever) og sende + modtage mms. Er der noget ud over det, mobilen skal være sat op til, INDEN jeg begynder at opsætte mailen?

Jeg vil lige prøve igen, med Oisters data til udgående server - men synes jeg har prøvet alt flere gange!

@LuffeA:
Jep, jeg er opmærksom på det! Jeg holder MEGET øje med hvad mobilen skriver i feltet 'Password', inden tal og bogstaver forvandles til prikker! Mit password starter med et stort bogstav, hvilket også ses i rubrikken i ½ sekund, inden det anonymiseres. Har også prøvet at markere funktionen 'Vis Adgangskode' så jeg er HELT sikker på at det er den rigtige kode!

Koden jeg taster ind, er den samme som den, der er indtastet (og gemt) i Outlook på min PC, hvor jeg sædvanligvis læser min privatmail. Koden er også identisk med den kode jeg anvender, hvis jeg vil læse min privatmail via TDC’s webmail, dvs. hvor jeg fra en hvilken som PC i verden vil kunne læse mine mails (inden de kommer ind på Outlook).

Hvis det er en ANDEN kode jeg skal bruge, så aner jeg ikke hvilken kode det kan være, eftersom jeg bruger den samme, faste kode til stort set alt! Diverse fora på nettet, brugeroplysninger i webshops osv.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-12-11 15:18

Som jeg læser det så skal du bruge de oplysninger fra TDC om indgående.

Indgående
De indgående oplysninger, som du skal bruge er: e-mail adresse, brugernavn, adgangskode og Pop3-server/indgående post-server.
Alle indgående oplysninger får du igennem din e-mail udbyder.

Og så skal du bruge disse fra Oister til udgående.
Udgående
De udgående oplysninger, som du skal bruge er:
SMTP-server/udgående post-server.
Alle udgående oplysninger får du igennem din internetudbyder – i dette tilfælde OiSTER.

•Udgående post-server: smtp.oister.dk
•Brugernavn: Blankt (skal ikke udfyldes)
•Adgangskode: Blankt (skal ikke udfyldes)
•Port: 25
•Kryptering: ingen

Men det kan da godt være man tolker det forkert, men det burde da kunne lade sig gøre at opsætte så det virker!

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 15-12-11 15:22

Det har jeg nu prøvet - slavisk og 4 gange. Samme resultat: "Kontroller din konto, og prøv igen". Og ryger tilbage til passwordet.

Jeg må bare undvære den mulighed - TDC/Oister/LG er åbenbart ikke noget godt match!

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 165 point
Dato : 15-12-11 15:29

Det lyder godt nok mærkligt

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 15-12-11 15:42

Så lykkedes det (sgu) endelig!

En tanke slog ned i mig - at det ikke var mit 'allround' password, der skulle bruges lige netop ifm. opsætning af mail. Men derimod brevet med et password TDC sendte mig dengang jeg fik lavet min internetforbindelse derhjemme - for 10 år siden... Heldigt at jeg havde gemt dette password, for det er et af dem man ikke kan huske udenad!

Det v a r Oisters udgående server-oplysninger, der skulle bruges. Og jeg fravalgte noget med Brug samme ID/PW med indgående server’ og ’Brug SMTP-godkendelse’ (ved ikke om det er korrekt/sikkert - men nu virker det i hvert fald!).

Godkendelse af svar
Fra : Lincoln1242

Dato : 15-12-11 15:43

Tak for svaret Klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-12-11 15:49

velbekomme