/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Dobbelt og tredobbelt mail
Fra : lukas2502
Vist : 501 gange
50 point
Dato : 30-11-11 09:42

Når jeg modtager enmail, kommer den altid dobbelt ofte tredobbelt.

Jeg har en mailkonto med to adresser.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 30-11-11 13:23

Kan du fortælle hvor du har dine mail adresse, hvordan du læser dem?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-11-11 15:01

Den med dobbelt kan være fordi det er en alias mail adr, det er samme udbyder, så de er i samme postkasse, hos TDC kan du f.eks. have 5 adresser i samme postkasse!

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 30-11-11 15:51

Det er Thunderbird, jeg kan forstå 2 men 3, men helst kun 1.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-11-11 16:36

thunderbird er et email program, du har en udbyder som du sætter op i TB, du skal så kun hente fra en mail adr.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 30-11-11 17:43

Citat
du skal så kun hente fra en mail adr.

Spørgsmålet er jo, hvordan får jeg en mail til den rigtige adresse, og ikke og ikke 2-3 kopier

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-11-11 18:05

Du kan sætte mail 1 til at hente og så slette mail på server
Funktioner > Kontoindstillinger > Server-indstillinger i oversigten til venstre >
fjern flueben ud for Gem meddelelser på serveren

måske det er løsningen?!

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 30-11-11 19:18

Det kunne måske være muligt, men så er pointen med 2 adresser ligesom

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 05-12-11 17:33

Citat
Du kan sætte mail 1 til at hente og så slette mail på server
Funktioner > Kontoindstillinger > Server-indstillinger i oversigten til venstre >
fjern flueben ud for Gem meddelelser på serveren

Eller har jeg forstået det hele forkert.

Kommentar
Fra : palleby

Dato : 07-12-11 17:27

Hej Lukas
Jeg har selv oplevet at få flere kopier af den samme mail.
Det skete med nogle ganske bestemte afsendere.
Nu har jeg fundet ud af at jeg har lavet nogle regler i Outlook som automatisk gemmer mailen i diverse mapper.Disse regler har jeg så lavet flere gange. Det har bevirket at der opstår flere kopier.
Måske er det noget du kan kigge på.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 07-12-11 19:09

Nu er det sådan hos mig, at det gælder alle mail, også dem jeg sender står som sendt på begge adresser.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 07-12-11 20:25

Er det så ikke fordi du har været inde i indstillingerne og definere begge dine mail adresser?

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 07-12-11 22:59

Citat
Er det så ikke fordi du har været inde i indstillingerne og definere begge dine mail adresser?

Det er muligt, men kan jeg gøre noget så at det bliver bedre?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 07-12-11 23:08

Ja du kan søger for at du kun definere en mail adresse per udbyder, uanset hvor mange mail adresser du har hos dem. Det er i hvert fald en start.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-12-11 07:15

Som skrevet før:

Du kan sætte mail 1 til at hente og så slette mail på server
Funktioner > Kontoindstillinger > Server-indstillinger i oversigten til venstre >
fjern flueben ud for Gem meddelelser på serveren

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 08-12-11 08:47

Citat
Det er Thunderbird, jeg kan forstå 2 men 3, men helst kun 1. [Hmmmm, ikk` godt!]

Her finder jeg ikke: Fjern flueben ud for "gem meddelelser på serveren"

Annuller spørgsmålet
Fra : lukas2502

Dato : 17-12-11 13:42

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål