/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Gamer PC til 7000 kr ? Hvor og Hvad
Fra : PeterPeter
Vist : 1151 gange
76 point
Dato : 29-11-11 19:21

Kære alle

Vi skal købe ny stationær computer til min 18 årige søn og ingen af os er så skarpe på markedet lige nu

Vores budget er på 7000 præcist.

Hvad skal vi købe ??

Den skal udelukkende bruges til at game/spille på !!

Jeg har INGEN idé om motherboard, grafikkort, processer (det er det jeg skal have hjælp til
Hvad er egentlig godt den dag i dag ??

Men HD skal bare være på 1 TB, kun DVD drev, almindeligt kabinet etc.

Nogen der kan give os en rigtig god anbefaling på hvad vi skal købe ?? Måske er der et super godt tilbud på nettet et sted...
Eller andet ....

Vi skal købe den nu (den gamle er død) - så jeg er meget taknemmelig for et hurtigt og super svar

På forhånd tusind tak for hjælpen

Med Venlig Hilsen

Jonas og Peter

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 29-11-11 22:07

Aldi har en PC fra i morgen til kr. 4499,- den dækker behovet, og så er der penge i overskud

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 29-11-11 22:11

OK - Lyder spændende..
Jeg går ud fra det er denne du mener: http://aldi.dk/OFFER_DK_COMP/OFFER_48/OFF01.SHTML

Men dækker den behovet for en super god gamer pc ??

Kan man ikke få noget der er meget bedre hvis man er villig til at bruge 7000 kroner ??

Jeg er ikke længere opdateret på, hvad der er godt af processorer og grafikkort - er det spitsenklasse der er i ALDI pc'en ?? - Så er det jo super

Tak

Accepteret svar
Fra : Reset

Modtaget 76 point
Dato : 29-11-11 22:46

Jeg har for nylig købt denne pc hos MM Vision
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99107&type=pcsystem

Den koster 5295,00. Dertil skal lægges 599,00, hvis de skal installere Windows 7 på den.

Men; en fin maskine som har overskud til det meste.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 29-11-11 23:03

Okay. Aldi computeren ser egentlig ganske fin ud. Jeg tror, at forskellen på Aldis, og den, som jeg har foreslået, ligger i grafikkortet.
I denne benchmarktest finder vi MM Vision-grafikkortet på 15. pladsen, mens Aldis må nøjes
med en 41. plads.

http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 29-11-11 23:20

PS. Ved ikke hvor meget man skal lægge i det, men hos Trustpilot er sagen klar.

http://www.trustpilot.dk/review/www.aldi.dk

http://www.trustpilot.dk/review/www.mm-vision.dk

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 30-11-11 07:13

Hvis nogen fortæller PeterPeter hvad han/de skal se efter, altså hvor stor processor, hvilken slags processor, hvor meget grafik o.s.v., så kan PeterPeter begynde at tjekke div. butikker og tilbudsaviser, alt efter hvilke butikker der er indenfor deres rækkevidde.

Den fremgangsmåde brugte jeg da jeg skulle have ny pc.
Jeg fandt frem til hvilke krav jeg havde, og så tjekkede jeg ellers ComputerCity og Elgiganten.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 30-11-11 09:41

Her er mine basis specifikationer jeg ville gå efter med det budget:
CPU: Core i7-2600, -2600K, -2700K, -3820
Grafikkort: GTX 590, HD 6990, GTX 580 Discrete: HD 5970
Køb en SSD disk som bootdisk F.eks. Intel SSD 320 - 40 GB

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 30-11-11 09:44

Tusind tak for jeres svar...
Thomas - Basis specifikationer - mange tak

Hmm.. prøver lige at gennemgå om ALDI pc'en kan klare de krav !!

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 30-11-11 12:18

Du kan købe på edbpriser.dk - det er nemmest.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 30-11-11 12:56
Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 30-11-11 12:59

Det ser godt ud !!
Men hvad pokker skal man vælge - der er godt nok mange

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 30-11-11 16:15

Jeg tror jeg ville gå efter en Core i5 - som denne her:
http://www.fcomputer.dk/systemer/foeniks-intel-i5-2500-ati-6950-2gb-game-pc-3587/

Prøv eventuelt at se benchmaring på anandtech.com og læs om best CPU og best GPU på tomshardware.com

Godkendelse af svar
Fra : PeterPeter

Dato : 16-07-12 11:51

Tak for svaret Reset.