/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Prisudvikling på parcelhus
Fra : viskinge
Vist : 680 gange
100 point
Dato : 29-11-11 10:06

Jeg leder efter prisudviklingen for parcelhuse, jeg er godt klar over, at der kan være store regionale forskelle. Kan man et eller andet sted på nettet finde en oversigt vedr. dette, evt. delt op i landsdele???

Eksempel:
et hus købt i 2006 for Kr. 1.000.000,00 Der er ikke lavet store forbedringer (nyt køkken eller bad) men blot alm. vedligeholdelse (malet vinduer udv. osv.) Hvor meget er det steget i værdi, hvis det skulle sælges i dag??? (det er her vi har diskutionen )
Jeg mener at det, fra 2006 og til 2008-09, er steget noget , men herefter faldet igen i værdi (finanskrise) således at det i dag stort set ikke er mere værd end kostede i 2006.
En af mine venner mener at det ligfrem er faldet i værdi, da han mener at priserne var urealistiske høje i 2006. En anden ven mener at det er steget ca. 10%.
Men hvor finder vi en oversigt over pristigninger/fald ???

MVH

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-11-11 10:16

Du kan prøve her, men det er kun fra 2007

http://www.boliga.dk/prisudvikling.aspx

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-11-11 10:19

Citat
En af mine venner mener at det ligfrem er faldet i værdi, da han mener at priserne var urealistiske høje i 2006.

Det var da sælgers marked 2008 med indtil at de første varsler om den kommende krise begyndte at indløbe.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 29-11-11 10:51

Jeg kender nogen der har købt i 2002 til 1.300.000, lånt til nye vinduer og døre, sat 2 badeværelser i stand, nyt gasfyr m.m., og har solgt i 2009 for 2.100.000, hvilket har givet dem et tab på et par hundrede tusinde. Huset kunne måske sælges i dag for omkring 1.200.00, så de har været nogenlunde heldige

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-11-11 10:59

Ja huset er faldet, ikke steget i værdi.

Og købt til den pris må det være i Udkants Danmark, hvor priserne er faldet endnu mere...
Vær glad hvis du kan få 850.000 for det?

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 100 point
Dato : 29-11-11 16:40

Det bedste bud på en boligstatistik får du fra Danmarks Statistik her

http://www.statistikbanken.dk/EJEN55

desværre laver den ikke lækre kurver, du skal først klikke på område, så på boligtype, derefter på kvartal, og så på vis tabel

1 kvartal 2006 stod der for hele landet, enfamiliehus indeks 94,7 for 2. kvartal 2010 (sidste i statistikken) indeks 89,8 , så huse er i gennemsnit faldet ca 5% i perioden.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 03-12-11 10:11

Fandt selv ud af at "HOME" har en graf på deres hjemmeside, hvor man kan se prisudviklingen i et bestemt geografisk område. Den går dog kun 5 år tilbage, men absolut brugbar.

MVH

Godkendelse af svar
Fra : viskinge

Dato : 27-12-11 13:07

Tak for svaret vagnr.

Godt nytår

MVH

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 28-12-11 10:05

Selv tak og godt nytår, viskinge