/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Anders Olsen, Paarup, Græsted Sogn
Fra : Malmvig
Vist : 355 gange
100 point
Dato : 24-05-03 18:43

Anders Olsen er født i maj 1797, Paarup, Græsted Sogn, Frederiksborg Amt. Han bliver viet til Inger Larsdatter i Uvelse Sogn 29 Juni 1821.
Familien flytter til Gørløse, Frederiksborg Amt ca 1830 og bor her til deres død i henholdsvis 1858 og 1877.
Jeg søger oplysninger om især Anders Olsens familie. Kender nogen denne familie?

Margrete

Kommentar
Fra : agerlund

Dato : 24-05-03 18:57

Hej Margrete.

Gad vide om det er nedestående du skal bruge
Fkt. 1801 Græsted Paarup
Ole Larsen 39 år 1 ægteskab hmd. med jord og daglejer
Johanne Vilhelmsdatter 33 år hans kone 1 ægteskab.
Vilum Olsen 7 år deres søn
Anders Olsen 4 år deres søn.

Hilsen Grete Skatka

Kommentar
Fra : Malmvig

Dato : 24-05-03 19:03

Hej Grete.
Jo. Den oplysning har jeg også fundet, men jeg er ikke sikker på at det er Anders Olsens far, da jeg har 3 forskellige fødselsdage på ham.
Hilsen
Margrete

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 24-05-03 19:32

hej Margrete!
Ved konfirmationen er anført hvem der har vaccineret dem og hvornår. Derfor kan du i vaccinationsprotokollen finde ud af hvilke Anders Olsen`er der er vaccineret af hvem og hvornår samt hvem der er forældre.

Det kan også være at de tre datoer er fødselsdato, hjemmedøbt og fremstillet i kirken.

Hvor har du de tre fødseldatoer fra?

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : Malmvig

Dato : 25-05-03 08:46

Hej Jeannie.
Tak for oplysningerne.
Jeg har ikke fundet Anders Olsen konfirmeret, men det vil jeg da prøve at finde.
De 3 fødselsdatoer er 1 fra kirkebogen fra Græsted, med bopæl i Paarup, ved dåb og 1 fra lægdsrullen, ved optagelsen i denne.
Den 3. er også fra Kirkebogen i Græsted, men den Anders Olsen er født i Græsted Skovhuse.
Jeg har fundet begge familier i FT. Min usikkerhed går på, om det er den rigtige jeg følger.
Hilsen Margrete

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 25-05-03 11:00

Står der ved hans vielse, hvornår og af hvem han er vaccineret? Hvis der gør, kan du finde ham og hans fars navn i vaccinationsprotokollen.
Måske er det for tidligt, jeg kan ikke helt huske hvornår vaccinationerne startede, men jeg mener at det var omkring 1800.

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 25-05-03 11:06
Kommentar
Fra : Malmvig

Dato : 25-05-03 12:35

Hej Jeannie.
I mine noter fra vielsen, har jeg noteret, at gan er vaccineret, men ikke datoen. Så det vil jeg da tjecke, når jeg igen kommer på arkivet.
Tak for hjælpen.
Hilsen
Margrete